SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gigantyczny wzrost Youtube - najpopularniejsze portale w Polsce

Prezentujemy top-20 witryn WWW i top-10 komunikatorów w Polsce, czyli listopadowe wyniki badania Megapanel.

Serwis Google.pl umocnił w listopadzie 2006r. pozycję lidera na polskim rynku internetowym - wynika z najnowszych danych badania Megapanel PBI/Gemius.

W porównaniu ze statystykami z poprzedniego miesiąca liczba użytkowników największych serwisów - odwiedzanych przez mieszkańców Polski -  zmieniła się w listopadzie następująco:

 

NazwaZmianaIlość
Google+112 508
Onet-  91 245
WP-   1 832
Allegro+266 230
Interia+  20 531
Microsoft-160 609
o2.pl+  19 094
Gazeta.pl+165 532

Największy niespodzianką listopadowego rankingu jest wzrost jaki odnotował portal YouTube - z czternastego miejsca w październiku 2006 (2 983 870 użytkowników) na dziesiąte miejsce (3 808 519 użytkowników) w listopadzie 2006.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
 

lp.nazwazasięgużytkownicy (real users)witryny objęte audytem site-centric
1Google83,70%10 865 266nie
2Onet.pl72,24%9 377 267nie**
3Wirtualna Polska64,42%8 362 554tak
4Allegro.pl55,99%7 268 593nie
5INTERIA.PL53,04%6 884 848tak
6Microsoft47,10%6 113 685nie
7o2.pl45,65%5 926 288tak
8wikipedia.org45,48%5 903 224nie
9Gazeta.pl37,91%4 921 038tak
10youtube.com29,34%3 808 519nie
11Orange26,71%3 467 563nie
12Grupa IDG26,33%3 418 301tak
13msn.com25,44%3 301 759nie
14gadu-gadu.pl20,61%2 675 461tak
15sciaga.pl19,88%2 580 953tak
16Plus GSM19,67%2 553 762nie
17otoMoto18,11%2 350 732tak
18eBay17,82%2 313 510nie
19Image shack us17,38%2 255 811nie
20Neostrada World17,08%2 216 565nie

W rankingu na liczbę odsłon pozycję lidera umocnił serwis Allegro.pl, który miał ich prawie 3 mld.

Ranking witryn według miesięcznej liczby odsłon
 

lp.nazwaliczba odsłonużytkownicy (real users)witryny objęte audytem site-centric
1Allegro.pl2 984 278 5047 268 593nie
2Onet.pl2 392 369 3039 377 267nie**
3Google1 989 556 42510 865 266nie
4Wirtualna Polska1 446 358 1708 362 554tak
5INTERIA.PL763 800 9106 884 848tak
6o2.pl604 338 7025 926 288tak
7epuls.pl449 443 378604 937tak
8grono.net432 453 127767 610tak
9Gazeta.pl402 193 1364 921 038tak
10fotka.pl374 854 2751 762 500tak

Ranking witryn według miesięcznego czasu
 

lp.nazwaczas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy (real users)witryny objęte aud. site-centric
1Google54 517 81505:01:0310 865 266nie
2Onet.pl51 521 24905:29:399 377 267nie**
3Wirtualna Polska32 239 02903:51:188 362 554tak
4Allegro.pl24 664 54203:23:357 268 593nie
5INTERIA.PL18 811 72702:43:566 884 848tak
6o2.pl17 381 40902:55:585 926 288tak
7Gazeta.pl5 970 99501:12:484 921 038tak
8fotka.pl5 248 64402:58:401 762 500tak
9epuls.pl4 577 73707:34:02604 937tak
10Neostrada World4 271 50001:55:372 216 565nie
11grono.net3 129 39404:04:36767 610tak
12wikipedia.org2 937 41500:29:515 903 224nie
13gry.pl2 542 21101:48:431 402 894tak
14Orange2 430 01900:42:023 467 563nie
15youtube.com2 260 09700:35:363 808 519nie
16bearshare.com1 695 72001:22:161 236 640nie
17PTC Era1 672 58000:45:212 212 380nie
18maxior.pl1 616 60600:50:171 928 788tak
19fora.pl1 453 41800:47:321 834 608nie
20ogame.pl1 451 30402:21:38614 769nie

Liderem komunikatorów jest Gadu-Gadu - miesięcznie prawie 5,5 mln użytkowników. Ze Skype korzysta 3 mln użytkowników a z Tlen.pl 924 tys.

Ranking komunikatorów według zasięgu miesięcznego
 

lp.nazwazasięgużytkownicy (real users)średni czas uruchomienia na użytkownikawitryny objęte audytem site-centric
1Komunikator Gadu-Gadu42,16%5 472 62067:34:33tak
2Komunikator Skype23,32%3 026 81567:45:36nie
3Komunikator Tlen.pl7,12%924 21462:41:50tak
4Komunikator AQQ0,88%114 56850:46:14tak
5Komunikator MSN messenger0,86%111 09971:27:22nie
6Komunikator Spik0,59%77 12266:22:27tak
7Komunikator Stefan0,34%44 64439:58:05tak
8Komunikator ICQ0,12%15 38146:28:47nie
9Komunikator Konnekt0,11%14 08468:44:20nie
10Komunikator GoogleTalk0,07%9 35922:41:58nie

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, listopad 2006 r.

Liczebność próby: N= 19 614. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC.
*  W zestawieniu najpopularniejszych komunikatorów nie uwzględniono:
- komunikatora Windows Messenger, który instaluje się automatycznie wraz z systemem Windows i uruchamiając się automatycznie po starcie komputera w przeważającej części przypadków nie jest używany.
** Portal Onet.pl jest objęty audytem site-centric z wyjątkiem serwisu "Praca", który odwiedza 2,79 proc. użytkowników portalu. Liczba odsłon dokonywanych na serwisie praca stanowi 0,53 proc. wszystkich odsłon dokonanych na portalu Onet.pl. Zasięg dla serwisu praca wynosi 2,01 proc.


Październikowe wyniki Megapanelu

Dołącz do dyskusji: Gigantyczny wzrost Youtube - najpopularniejsze portale w Polsce

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl