SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Havas PR z przychodami niższymi o 2,62 mln zł. Utrata budżetu Google, restrykcyjna polityka kosztowa

Agencja Havas PR zmniejszyła w 2018 roku przychody o 2,62 mln zł w porównaniu do 2017 roku. Było to spowodowane w głównej mierze utratą obsługi Google Polska. Mimo to agencji udało się zmniejszyć stratę rok do roku z 448,28 tys. zł do 51,57 tys. zł.

fot. Shutterstock.com Article

Agencja Havas PR zamknęła 2018 rok wpływami ze sprzedaży usług w kwocie 7,19 mln zł, o 2,62 mln zł niższymi niż w 2017 roku.
Znaczącą ich większość stanowiły przychody osiągnięte w kraju – 6,87 mln zł (wobec 9,35 mln zł rok wcześniej). Na usługach sprzedawanych za granicę agencja zarobiła 325,2 tys. zł (wobec 452,44 tys. zł rok wcześniej).



Zmalały też znacznie koszty działalności operacyjnej – z 10,31 mln zł w 2017 roku do 7,1 mln zł w 2018 roku.
Na usługi obce agencja wydała 4,2 mln zł (wobec 6,76 mln zł rok wcześniej), a na wynagrodzenia – 2 mln zł (wobec 2,52 mln zł rok wcześniej).

Zmniejszyła się w skali roku liczba etatowych pracowników: z 30 do 22 osób. W czerwcu funkcję dyrektora wykonawczego objęła Alicja Górka-Pruszczak.

Zysk ze sprzedaży Havas PR wyniósł na koniec 2018 roku 96,15 tys. zł, co oznacza, że udało się odrobić agencji stratę w kwocie 507 tys. zł z 2017 roku. Strata z działalności operacyjnej zmniejszyła się z 502 tys, zł do 15,1 tys. zł, a strata netto została zmniejszona z 448,28 tys. zł na koniec 2017 roku do 51,57 tys. zł w 2018 roku.

Firma straciła impet

W sprawozdaniu złożonym w KRS spółka zwraca uwagę, że po kilku latach dynamicznych wzrostów, co przekładało się na zarówno na wzrost liczby klientów, jak i przychodów firma straciła impet i obecnie notuje spadki.

Zwrócono uwagę, że rok 2018 był okresem intensywnej pracy związanej z restrukturyzacją agencji i próbą unowocześnienia jej oferty, mającej sprostać nowym trendom w szeroko pojętym doradztwie komunikacyjnym i działaniach public relations oraz oczekiwaniom klientów. Dzięki tym wysiłkom spółce już w drugiej połowie 2018 roku udało się pozyskać kilku nowych klientów.
Znaczącymi klientami Havas PR w 2018 roku były takie firmy, jak Orange, IKEA, ITI Neovision, BMW, Nesperta i Wielton.

Spadek przychodów władze agencji tłumaczą utratą budżetu Google, co zostało częściowo zrekompensowane pozyskaniem nowych klientów. Do agencji Monday PR, która zaczęła obsługiwać Google przeszło też kilku pracowników Havas PR.

"Rok 2018 spółka zamknęła stratą 51,57 tys. zł co stanowi dużą poprawę w porównaniu do 2017 roku, kiedy to agencja miała 448,28 tys. zł straty" - napisano w  sprawozdaniu(wtedy wynik ten tłumaczono zakończeniem współpracy z Samsung Electronics Polska").

Pomimo zanotowanej straty zarząd agencji ocenia obecną sytuację finansową spółki jako stabilną. „Portfel renomowanych klientów oraz ugruntowana pozycja rynkowa zapewnia dobrą bazę do realizacji nowych przedsięwzięć, zwiększenia udziału w rynku i poprawy rentowności” - czytamy w dokumentach KRS.

W tym roku zarząd zamierza skupić się na poprawie rentowności i odbudowie przychodów. Ma w tym pomóc udział w licznych przetargach oraz restrykcyjna polityka kosztowa.

Jesienią ub.r. agencja rozpoczęła obsługę PR centrum handlowego Wola Park. 

Kilka tygodni wcześniej IKEA postanowiła przenieść obsługę korporacyjną z Havas PR do agencji 2B Up Consulting działającej w ramach Garden of Words.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Havas PR z przychodami niższymi o 2,62 mln zł. Utrata budżetu Google, restrykcyjna polityka kosztowa

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mona
Prawda jest taka ze ta agencja jest na rowni pochyłej odkad realna wladze w grupie przejęła Dorota Mazur po zwolnieniu Katarzyny Kamińskiej. PR przestał miec strategiczne znaczenie i jest tylko dodatkiem który bardziej przeszkadza. Odeszli najlepsi ludzie i najlepsi klienci. Dzisiaj "team" agencji to poza marionetkową dyrektorka jeden specjalista i kilkunastu bezimiennych juniorow którzy wymieniają sie w tempie 1/3 na kwartał... Szkoda patrzeć, kiedys to byla porzadna firma, a teraz... Chwali sie zmniejszeniem strat... Ponury żart. No ale rynek swoje od dawna wie...
6 3
odpowiedź
User
rewolution
Havas to w ogóle bardzo słaba firma. Korporacyjne bajerowanie. Widziałem jakąś babkę na prezentacji na konferencji. Zal było tego słuchać.
5 0
odpowiedź
User
Ej kolesiu poniżej
Z tym jednym specjalista to bym nie przesadzał. Z reszta kwestii się nie bede wypowiadać ale pisząc o juniorach obrażasz zespół który jest świetny i to nie tu leży problem obecnej sytuacji. Proszę zluzować majty i się od zespołu odczepić. Dziękuje odbiór.
6 2
odpowiedź
User
Wojciech
Cóż nie dziwi sytuacja, można się było tego spodziewać. Częste zmiany prezesów, klientów i duża rotacja i efekt jest w księgach. Szkoda bo Havas PR był swego czasu znaczącym graczem na rynku usług public relations. Pytanie czy firma się podniesie czy raczej spadnie do roli malej agencji z budżetem na poziomie miliona dwóch i dziesiacioma osobami.
4 0
odpowiedź
User
Poe
Havasie, Havasie pokaż swoją dziure w kasie. W tym roku mniejsza jest w budzecie dziura, dlatego dla pani prezes nowa audi fura!
4 0
odpowiedź