SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

IAB Europe: Rynek reklamy internetowej rośnie w tempie ponad 13 proc. W 2018 r. wart 55,1 mld euro

Wartość rynku reklamy cyfrowej wzrosła w ubiegłym roku o 13,9 proc do 55,1 mld euro - wynika z badania AdEx Benchmark 2018, przygotowanego przez IAB Europe.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W ubiegłym roku rynek reklamy cyfrowej rozwijał się w tempie najszybszym od 2011 roku. W porównaniu z rokiem 2017, wzrost był wyższy o 0,7 p. proc. Wciągu ostatnich ośmiu lat wartość rynku reklamy w internecie wzrosła niemal dwukrotnie, w ubiegłym roku sięgając 55,1 mld euro. Dwucyfrowe wzrosty odnotowano na 21 z 28 przebadanych przez IAB Europe rynków Starego Kontynentu.

Rozwój stymulują głównie reklama wideo, mobilna oraz w mediach społecznościowych. Największym segmentem pod względem przychodów pozostaje reklama w wyszukiwarkach, które na 28. europejskich rynkach wyniosły w ubiegłym roku 25 mld euro (+12,5 proc. rdr.).
 

Największymi rynkami pod względem wartości reklamy cyfrowej są Wielka Brytania, Niemcy i Francja. Dalej znalazły się Rosja, Włochy, Holandia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria i Norwegia. Polska, której rynek reklamy cyfrowej wart był w ub.r. 1,025 mld euro, znalazła się na 12. miejscu klasyfikacji.

Najwyższe procentowe wzrosty rynku reklamy w internecie odnotowano na Ukrainie (+26,9 proc.), Rosji (+24,9 proc.), Białorusi (+23,6 proc.) i Czechach (20,9 proc.). W Polsce wzrost wyniósł tyle samo, co europejska średnia, czyli 13,9 proc.

Wartość reklamy mobilnej wzrosła w 2018 roku o 31,4 proc. do wartości 22,8 mld euro (41 proc. wszystkich wydatków na reklamę cyfrową w Europie). Reklamy w mediach społecznościowych to niemal połowa rynku reklamy display (49 proc.). Reklama social rośnie w tempie 33,7 proc. rdr.

Polska została wskazana w raporcie IAB Europe jako jeden z dziewięciu rynków, na którym tempo wzrostu reklamy digital wideo oscyluje w granicach europejskiej średniej 30,9 proc. (Polska 31,6 proc.).

Wyniki zostały zaprezentowane na konferencji Interact, która odbyła się 4 i 5 czerwca w Warszawie.

Dołącz do dyskusji: IAB Europe: Rynek reklamy internetowej rośnie w tempie ponad 13 proc. W 2018 r. wart 55,1 mld euro

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
paw
Z czego 80% tej kasy wywalono w błoto bo reklam nikt nie ogląda.
odpowiedź