SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ludzie coraz rzadziej sięgają po dzienniki. Sporo traci „Gazeta Wyborcza”

W okresie od kwietnia do września br. niewielki wzrost czytelnictwa wśród dzienników ogólnopolskich zanotował tylko „Sport”. Pozostałe tytuły zakończyły to półrocze na minusie, a wśród nich sporo straciła „Gazeta Wyborcza”.

Ludzie coraz rzadziej sięgają po dzienniki. Sporo traci „Gazeta Wyborcza”

Po „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od marca do sierpnia br. sięgało 11,53 proc. czytelników, czyli o 0,92 pkt proc. mniej niż rok wcześniej, gdy tytuł był na drugim miejscu. Z pozycji lidera na drugą spadła natomiast „Gazeta Wyborcza” (Agora), której czytelnictwo zmalało z 13,01 proc. do 11,49 proc.

Na podium znalazło się jeszcze bezpłatne „Metro” (Agora). Jego poziom czytelnictwa poszedł w dół o 0,56 pkt. proc. i wyniósł 5,15 proc., a dziennik ten awansował z pozycji czwartej.

Wzrost czytelnictwa w zestawieniu odnotował tylko będący na pozycji dziesiątej katowicki „Sport” (Ringier Axel Springer), który zyskał 0,09 pkt. proc.

>>> Dzienniki Hajdarowicza z największymi spadkami

 kwiecień - wrzesień 2012kwiecień - wrzesień 2011
procent respondentów
Fakt11,53%12,45%
Gazeta Wyborcza11,49%13,01%
Metro (dziennik bezpłatny)5,15%5,71%
Super Express4,80%5,55%
Przegląd Sportowy3,34%3,55%
Rzeczpospolita3,09%3,92%
Dziennik Gazeta Prawna1,80%2,24%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny)1,75%2,02%
Gazeta Podatkowa0,60%0,70%
Sport0,59%0,50%
Puls Biznesu0,27%0,35%
Parkiet Gazeta Giełdy0,15%0,22%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia do września 2011 na losowej próbie 24 478 przypadków i w okresie od kwietnia do września 2012 roku na losowej próbie 24 080 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego
.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ludzie coraz rzadziej sięgają po dzienniki. Sporo traci „Gazeta Wyborcza”

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Miś Uszatek
Wyborcza przegrała z Fakiem. Źle. Niedobrze. Czy jej redaktorstwo w końcu zrozumie, że traktowanie pracowników spoza klucza rodzinno/ koleżeńskiego jak śmieci, bo ktoś myśli zaraz nowy narybek przyjdzie do wyciśnięcia, źle odbija się na gazecie?
odpowiedź
User
asde
Gdyby nie urzędy i firmy państwowe to sprzedaż Wyborczej wynosiła by max 3%.
odpowiedź
User
tutka
A gazet oraz mniej. Agorze ubyły właśnie dwie: tygodniki ogłoszeniowe Autobit i Autobiznes, które przed trzema laty geniusze z Czerskiej kupili za 120 mln zł, właśnie zakończyły swój żywot. Warto dodać, że zanim wzięła je pod swoje opiekuńcze skrzydła ekipa mózgowców Agory, obie gazety były liderami w swoim segmencie. Istniały od kilkunastu lat. Co teraz położy Agora? Czy pójdzie w ślady Hajdarowicza?
odpowiedź