SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Maciej Radkiewicz nie jest już dyrektorem Biura Reklamy TVP

Maciej Radkiewicz nie zajmuje już stanowiska dyrektora Biura Reklamy Telewizji Polskiej - dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Funkcję tę pełnił nieco ponad rok. Pełniącą obowiązki dyrektora biura została Ewelina Czuba.

Maciej RadkiewiczMaciej Radkiewicz

Maciej Radkiewicz dyrektorem Biura Reklamy TVP został w czerwcu 2016 roku. Zastąpił wówczas Waldemara Gaspera, którego odwołano z tego stanowisko zaledwie po czterech miesiącach pracy.

Centrum prasowe TVP ani biuro jej rzecznika prasowego nie odpowiedziało nam wczoraj, czy Maciej Radkiewicz zrezygnował sam z zajmowanego stanowiska czy też został z niego odwołany i z jakich powodów. Z naszych informacji wynika, że pełniącą obowiązki dyrektora biura została Ewelina Czuba, która jest z nim związana od 2004 roku.

Radkiewicz pracował już wcześniej w Telewizji Polskiej - był szefem zespołu ds. sponsoringu sportowego, a potem zastępcą dyrektora Biura Reklamy ds. współpracy z oddziałami terenowymi TVP. Przez ostatnie trzy miesiące przed ponownym dołączeniem do BR TVP, jako pełniący obowiązki dyrektora Ośrodka Programów Regionalnych odpowiadał za pasmo wspólne TVP3. Wcześniej w Polsat Media był kierownikiem ds. sprzedaży bezpośredniej i regionalnej. Był też szefem reklamy TV Biznes i kierował sprzedażą reklam w Radiu Kolor.

Przypomnijmy, że od czasu odejścia z BR TVP Marcina Gudowicza w lutym 2016 roku,  Maciej Radkiewicz był już drugim w ciągu półtora roku szefem Biura Reklamy TVP.

Stanowiska stracili też zastępcy Radkiewicza: Danuta Orzeł, Wojciech Kowalczyk i Krzysztof Wawro.

Wojciech Kowalczyk pracował w TVP od 2016 roku, był wicedyrektorem biura reklamy ds. strategii. Poprzednio pracował w spółce Modern Times Group. Wcześniej przez dziewięć lat pracował w firmie Atmedia, m.in. jako dyrektor marketingu. Był współarchitektem polityki handlowej oraz strategii marketingowej i PR spółki. Jako arbiter zasiada w Komisji Rady Reklamy.

Danuta Orzeł została zastępcą dyrektora ds. handlowych w sierpniu ub.r. Wcześniej pracowała m.in. w Polsacie i TV Puls. W TVP pracowała już w latach 2007-2009.

Krzysztof Wawro do TVP wrócił w kwietniu ub.r  na stanowisko zastępcy dyrektor TVP1 ds. finansowych, potem trafił do biura reklamy jako wicedyrektor. W TVP pracował już w latach 2004-2012.

Według badania Nielsen Audience Measurement w pierwszej połowie br. udział TVP1 w rynku oglądalności wyniósł 10,14 proc. (po spadku o 12,66 proc. w skali roku), TVP2 - 7,84 proc. (7,22 proc. w dół), a TVP Info - 3,52 proc. (po wzroście o 12,46 proc.).

W 2016 roku TVP zanotowała 180 mln zł straty. Udział Grupy TVP w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 29,38 proc.

Telewizja Polska w raporcie dla Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji stwierdziła, że w ub.r. zanotowała 872 mln zł wpływów z reklam (o 5,4 proc. mniej niż rok wcześniej) i 365,5 mln zł z abonamentu radiowo-telewizyjnego (o 9,6 proc. mniej niż w 2015 roku).

Dodajmy, że według Starcomu w ub.r. nakłady reklamowe w telewizji w Polsce wyniosły 4,07 mld zł, o 1,3 proc. więcej niż rok wcześniej, a udział reklamy tv w całym rynku wzrósł minimalnie, z 49,7 do 49,8 proc. Natomiast firmy Double Check i Kantar Media oszacowały wartość reklamy telewizyjnej w ub.r. na 3,56 mld zł (1,3 proc. więcej niż rok wcześniej), a jej udział w całym rynku reklamowym - na 51,7 proc.

Dołącz do dyskusji: Maciej Radkiewicz nie jest już dyrektorem Biura Reklamy TVP

33 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
-
Już? Raczej dopiero...
odpowiedź
User
widz
TVPIS.. to jeden WIELKI MĘTLIK..zatrudniają -zwalniają.. zatrudniają -zwalniają. Praca trwa do kilku miesięcy.Szok.
odpowiedź
User
Iza
Zostanie szefem OPR
odpowiedź