SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Maciej Radkiewicz nie jest już dyrektorem Biura Reklamy TVP

Maciej Radkiewicz nie zajmuje już stanowiska dyrektora Biura Reklamy Telewizji Polskiej - dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Funkcję tę pełnił nieco ponad rok. Pełniącą obowiązki dyrektora biura została Ewelina Czuba.

Maciej Radkiewicz Article

Maciej Radkiewicz dyrektorem Biura Reklamy TVP został w czerwcu 2016 roku. Zastąpił wówczas Waldemara Gaspera, którego odwołano z tego stanowisko zaledwie po czterech miesiącach pracy.

Centrum prasowe TVP ani biuro jej rzecznika prasowego nie odpowiedziało nam wczoraj, czy Maciej Radkiewicz zrezygnował sam z zajmowanego stanowiska czy też został z niego odwołany i z jakich powodów. Z naszych informacji wynika, że pełniącą obowiązki dyrektora biura została Ewelina Czuba, która jest z nim związana od 2004 roku.

Radkiewicz pracował już wcześniej w Telewizji Polskiej - był szefem zespołu ds. sponsoringu sportowego, a potem zastępcą dyrektora Biura Reklamy ds. współpracy z oddziałami terenowymi TVP. Przez ostatnie trzy miesiące przed ponownym dołączeniem do BR TVP, jako pełniący obowiązki dyrektora Ośrodka Programów Regionalnych odpowiadał za pasmo wspólne TVP3. Wcześniej w Polsat Media był kierownikiem ds. sprzedaży bezpośredniej i regionalnej. Był też szefem reklamy TV Biznes i kierował sprzedażą reklam w Radiu Kolor.

Przypomnijmy, że od czasu odejścia z BR TVP Marcina Gudowicza w lutym 2016 roku,  Maciej Radkiewicz był już drugim w ciągu półtora roku szefem Biura Reklamy TVP.

Stanowiska stracili też zastępcy Radkiewicza: Danuta Orzeł, Wojciech Kowalczyk i Krzysztof Wawro.

Wojciech Kowalczyk pracował w TVP od 2016 roku, był wicedyrektorem biura reklamy ds. strategii. Poprzednio pracował w spółce Modern Times Group. Wcześniej przez dziewięć lat pracował w firmie Atmedia, m.in. jako dyrektor marketingu. Był współarchitektem polityki handlowej oraz strategii marketingowej i PR spółki. Jako arbiter zasiada w Komisji Rady Reklamy.

Danuta Orzeł została zastępcą dyrektora ds. handlowych w sierpniu ub.r. Wcześniej pracowała m.in. w Polsacie i TV Puls. W TVP pracowała już w latach 2007-2009.

Krzysztof Wawro do TVP wrócił w kwietniu ub.r  na stanowisko zastępcy dyrektor TVP1 ds. finansowych, potem trafił do biura reklamy jako wicedyrektor. W TVP pracował już w latach 2004-2012.

Według badania Nielsen Audience Measurement w pierwszej połowie br. udział TVP1 w rynku oglądalności wyniósł 10,14 proc. (po spadku o 12,66 proc. w skali roku), TVP2 - 7,84 proc. (7,22 proc. w dół), a TVP Info - 3,52 proc. (po wzroście o 12,46 proc.).

W 2016 roku TVP zanotowała 180 mln zł straty. Udział Grupy TVP w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 29,38 proc.

Telewizja Polska w raporcie dla Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji stwierdziła, że w ub.r. zanotowała 872 mln zł wpływów z reklam (o 5,4 proc. mniej niż rok wcześniej) i 365,5 mln zł z abonamentu radiowo-telewizyjnego (o 9,6 proc. mniej niż w 2015 roku).

Dodajmy, że według Starcomu w ub.r. nakłady reklamowe w telewizji w Polsce wyniosły 4,07 mld zł, o 1,3 proc. więcej niż rok wcześniej, a udział reklamy tv w całym rynku wzrósł minimalnie, z 49,7 do 49,8 proc. Natomiast firmy Double Check i Kantar Media oszacowały wartość reklamy telewizyjnej w ub.r. na 3,56 mld zł (1,3 proc. więcej niż rok wcześniej), a jej udział w całym rynku reklamowym - na 51,7 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Maciej Radkiewicz nie jest już dyrektorem Biura Reklamy TVP

30 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
-
Już? Raczej dopiero...
24 2
odpowiedź
User
widz
TVPIS.. to jeden WIELKI MĘTLIK..zatrudniają -zwalniają.. zatrudniają -zwalniają. Praca trwa do kilku miesięcy.Szok.
25 0
odpowiedź
User
Iza
Zostanie szefem OPR
9 1
odpowiedź
User
Mich
Kolejny krewny i znajomy królika najpierw z dużą pensją, teraz z jeszcze większą odprawą. Krótkie te kariery, bo trzeba zdążyć jeszcze obsadzić kilku kolegów zanim odetną od koryta
24 1
odpowiedź
User
Staszek
Wpływy z reklam spadają, więc znaleźli kozła ofiarnego i winnego całej sytuacji. Tylko, że wpływy spadają, bo oglądalność spada.
16 5
odpowiedź
User
Jan Konserwatywny
No brawo "dobra zmiano", raczej czerwona zmiano. Ludzie Czarzastego w TVP rulez. Finanse, Aptif, marketing, biuro programowe, akademia, teraz reklama. Pogratulowac.
13 3
odpowiedź
User
Fachowa praca w rękę fachowców
Proponuję aby za tę robotę, na fali patrotycznego uniesienia i nieskazitelnego patriotyzmu, wzięła Zbyszkowa Ziobrowa Pati Koti, która obecnie odpoczywa na synekurze w Link4 (spółka należąca do PZU) za grube pieniądze.
16 0
odpowiedź
User
kama
Zostanie szefem OPR
a moze Skladow wegla...
13 1
odpowiedź
User
kama
a w ogole to smieszny jest powod zwolnienia...telemetria! przeciez on ma takie samo pojecie o telemetrii co Prezes.
19 2
odpowiedź
User
X
Trochę szkoda Wojtka ale na pewno na rynku się odnajdzie ;)
5 8
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing