SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

mBank w strategii na lata 2020-2023 stawia na aplikację mobilną, 6 proc. rocznego wzrostu kredytów i depozytów

Grupa mBank zaprezentowała strategię na lata 2020-2023. Po raz pierwszy integralną częścią dokumentu stała się strategia społecznej odpowiedzialności biznesu. Celami grupy na 2023 rok są zwrot na kapitale (ROE) na poziomie ok. 10,5 proc., obniżenie wskaźnika kosztów do dochodów do ok. 40 proc. i wzrost marży odsetkowej netto do ok. 3 proc.

fot. materiały prasowe Article

Strategia mBanku na lata 2020-2023 została opracowana jako odpowiedź na zmiany w otoczeniu rynkowym oraz spodziewane trendy: dalszy postęp technologiczny, ewolucję oczekiwań klientów i wyzwania związane z ochroną środowiska naturalnego.

Organiczny wzrost banku ma się opierać na akwizycji nowych klientów - w szczególności młodych ludzi i firm. mBank zamierza wzmocnić również pozycję w grupie 30-45 latków, dzięki kredytom hipotecznym i produktom oszczędnościowym. Planuje też skupić się na pozyskiwaniu klientów w średnich miastach i segmencie profesjonalistów świadczących usługi dla innych przedsiębiorców. Ponadto, wspólnie z rodzicami, bank będzie edukować i wprowadzać dzieci w świat finansów - zarówno dzięki ofercie produktowej, jak i działaniom edukacyjnym mFundacji.

Najważniejszym kanałem sprzedaży produktów i kontaktów z klientami detalicznymi ma być aplikacja mobilna. Bank zamierza rozwinąć swoją platformę m.in. o dodatkowe usługi partnerów spoza świata finansów.

Bankowość korporacyjna ma się wyróżniać indywidualnym podejściem do przedsiębiorstw oraz profesjonalizmem i ugruntowaną wiedzą branżową. mBank zapowiada, że skupi się też na upowszechnieniu cyfrowej samoobsługi wśród klientów korporacyjnych.

Z kolei w ramach strategii CSR, mBank chce edukować, dbać o klimat i środowisko, a także wspierać dobrobyt. Jako swój kierunkowskaz bank wskazuje tutaj Sustainable Development Goals (SDGs), czyli globalne cele zrównoważonego rozwoju wytyczone przez ONZ. Spośród nich wybrano te, które są dla banku kluczowe i podzielono je na trzy obszary: mBank i edukacja, mBank i dbałość o środowisko oraz mBank i dobrobyt.

Celem banku jest znaleźć się w pierwszej trójce liderów społecznej odpowiedzialności w sektorze bankowym.

Efekty wdrożenia strategii mają być widoczne w kluczowych wskaźnikach finansowych w 2023 roku:
- marża odsetkowa (NIM): wzrost do ~3,0 proc.,
- wskaźnik koszty/dochody (C/I): redukcja do ~40 proc.,
- zwrot na kapitale (ROE netto): poprawa do ~10,5 proc.,
- relacja kredyty/depozyty: w przedziale 92-94 proc. w każdym roku obowiązywania strategii,
- współczynniki kapitałowe: minimum 1,5 pkt. proc. powyżej wymagań KNF na koniec każdego roku.

Z kolei średni roczny wzrost (CAGR) w latach 2019-2023 w poszczególnych kategoriach ma wynosić:
- kredyty: ~6 proc.,
- depozyty: ~6 proc.,
- przychody ogółem: ~8 proc.,
- koszty ogółem: ~5 proc.

Celem mBanku jest także wypłata dywidendy na poziomie 50 proc. zysku netto.

W pierwszej połowie br. grupa kapitałowa mBank zanotowała 2,46 mld zł wpływów z odsetek (wobec 2,15 mld zł rok wcześniej), a jej przychody z tytułu opłat i prowizji zmalały w skali roku z 829,2 do 813,1 mln zł. Zysk operacyjny zmniejszył się z 1,15 mld zł do 968,1 mln zł, a zysk netto przypadający akcjonariuszom mBanku - z 705,9 do 495,6 mln zł. W skali roku portfel kredytowy grupy mBank wzrósł z 92,65 do 103,65 mld zł, a depozyty klientów z 97,79 do 110,34 mld zł. Na koniec czerwca grupa miała 5,55 mln klientów indywidualnych i 25 tys. korporacyjnych, wobec odpowiednio 5,51 mln i 22,9 tys. rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: mBank w strategii na lata 2020-2023 stawia na aplikację mobilną, 6 proc. rocznego wzrostu kredytów i depozytów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl