SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

MillwardBrown: Amazon.com liderem rankingu marek Value-D

Najwyższą pozycję w rankingu Value-D firmy Millward Brown zajęła marka Amazon.com. Internetowy sklep umiejętnie osiąga równowagę między renomą swojej marki a strategią cenową.

Za Amazon.com na kolejnych pozycjach w zestawieniu znalazły się marki Colgate, Nokia, Pampers, Visa, Coca-Cola, Microsoft, McDonald's, Nescafé i Lidl.

Raport dotyczący rankingu Value-D powstał we współpracy z The Futures Company. Podkreśla się w nim, że ponieważ świat dopiero niedawno zaczął wychodzić z recesji, normą zachowań konsumenckich stało się ostrożne wydawanie pieniędzy. Jednak sama cena to za mało, aby przyciągnąć nabywców. Średnio tylko 7 proc. konsumentów kieruje się przy zakupach wyłącznie ceną, natomiast aż 81 proc. uznaje markę za ważny czynnik wyboru przy dokonywaniu zakupu.

W badaniu Value-D marki są dzielone na tańsze i droższe. Marki o niższych cenach mogą być mimo wszystko postrzegane jako "nieopłacalne", jeśli nie uda im się pozyskać zainteresowania konsumentów. Z kolei nawet w kategoriach charakteryzujących się dużą wrażliwością cenową są marki, które budzą duże zainteresowanie i są postrzegane jako opłacalne, oferujące znakomitą relację ceny do jakości. W przypadku droższych marek wyższa cena może wydawać się konsumentom uzasadniona, ale w niektórych przypadkach może być uznana za zbyt wysoką.

Wynik powyżej 100 w rankingu Value-D jest dla marki bardzo korzystny, ponieważ wskazuje na optymalną równowagę ceny i zainteresowania ze strony konsumentów. Ranking Value-D bazuje na wynikach badania BrandZ, obejmującego tysiące marek w 20 państwach.

Pierwsza dziesiątka (Top 10) marek w rankingu Value-D

Marka

Punktacja Value-D

Typ marki

  1. Amazon

146

Great Value

  1. Colgate

133

Great Value

  1. Nokia

128

Great Value

  1. Pampers

126

Justified Premium

  1. Visa

125

Great Value

  1. Coca-Cola

125

Justified Premium

  1. Microsoft

125

Justified Premium

  1. McDonald’s

124

Great Value

  1. Nescafé

120

Great Value

  1. Lidl

118

Great Value

Great Value – marka oferująca znakomitą relację ceny do jakości
Justified Premium – marka, w przypadku której wyższa cena jest uzasadniona

"Bardzo wiele marek nie potrafi w pełni zoptymalizować swojej siły. Zamiast tego kładą one zbyt duży nacisk na cenę, nie doceniając tego, że są atrakcyjne dla konsumentów. Konsument zwykle najpierw chce posiadać daną markę, a dopiero później bierze pod uwagę jej cenę i na tej podstawie decyduje o zakupie. Portal Amazon.com do mistrzostwa doprowadził sztukę budowania zaufania konsumentów – jest firmą, od której konsumenci chcą kupować różne towary. Ceny oferowane przez Amazon.com są postrzegane jako bardzo korzystne, ale to właśnie siła marki jest tym czynnikiem, który w pierwszej kolejności przyciąga klientów" – powiedział Peter Walshe, global BrandZ director w firmie Millward Brown.

Dołącz do dyskusji: MillwardBrown: Amazon.com liderem rankingu marek Value-D

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl