SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Multimedia Polska stawia na sprzedaż energii elektrycznej, chce przyciągnąć klientów pakietami usług

Multimedia Polska stawia na sprzedaż pakietową, dorzucając do tradycyjnego modelu działania usługi wykraczające poza dotychczasowy model biznesowy. Oprócz ubezpieczeń czy telefonii komórkowej i monitoringu domu oferuje również energię elektryczną. Widzi potencjał w tym rynku, na którym do tej pory blisko 330 tys. gospodarstw domowych zmieniło dostawcę prądu.

Article

– Rozszerzamy nasze portfolio usług, także o takie, które dotychczas nie kojarzyły się z multimediami, ale dobrze wpasowują się w strategię oferowania klientom dodanej wartości produktowej. Do internetu czy telewizji cyfrowej dodajemy ubezpieczenia, usługi mobilne, ale też energię elektryczną – podkreśla Jakub Jacewicz, dyrektor Departamentu Usług Energetycznych w Multimedia Polska.

Dane Urzędu Regulacji Energetyki (URE) wskazują, że rynek energetyczny szybko się rozwija. Nie tylko więcej firm oferuje usługi, lecz także większa jest świadomość konsumentów. Od 2007 roku, kiedy możliwa stała się zmiana sprzedawcy, zrobiło to blisko 330 tys. gospodarstw domowych (dane na koniec kwietnia br.). Choć to niewiele ponad 3 proc., to ich liczba – zwłaszcza na przestrzeni trzech ostatnich lat – szybko rośnie. Jeszcze w 2011 roku dostawcę energii zmieniło nieco ponad 14 tys. osób, w 2013 było to już 120 tys. Od grudnia 2014 roku dynamika wzrostu przekroczyła 14 proc.

– Energia staje się coraz bardziej znanym towarem, to nie tylko prąd w gniazdku, który powinien bez przerwy płynąć. Klienci mają większą świadomość możliwości zmiany sprzedawcy i potrafią z niej skorzystać. Wybierają oferty, rozumieją, że uzyskali możliwość zaoszczędzenia, również na energii elektrycznej – przekonuje.

Dostawcy i sprzedawcy usług muszą dostosowywać ofertę do wymagań klientów. Dlatego choć Multimedia Polska wciąż stawia na internet, telewizję i telefon, to rozwija ofertę i oprócz sprzedaży prądu jeszcze w ubiegłym roku wprowadziła możliwość ubezpieczenia domu i telefonię komórkową. W 2014 roku z łącznych przychodów (705,8 mln zł) 49,4 proc. stanowiły przychody z telewizji, 31,2 proc z internetu i 15,5 proc. z telefonii. Wszystkie pozostałe źródła stanowiły niecałe 4 proc.

– Mamy oczywiście cele biznesowe związane z energią, ale traktujemy je jako jeden ze strumieni przychodów usług i produktów. O liczbach jeszcze nie rozmawiamy, jesteśmy nowym sprzedawcą. Zaczęliśmy sprzedawać energię w I kw. ubiegłego roku i ciągle się rozwijamy. Aktualizujemy nasze cele sprzedażowe z miesiąca na miesiąc, bo tak dobrze rozwija się sprzedaż – mówi Jacewicz.

Spółka ma ponad 800 tys. klientów i stara się przyciągnąć kolejnych, proponując konkurencyjne ceny, a także pakiety usług, gdzie płaci się tylko za jedną z nich. W ubiegłym roku klienci mogli liczyć na 15-proc. upust względem taryfy sprzedawcy, u którego kupowali energię wcześniej. W tym roku mogą uzyskać przez pół roku darmową telewizję i internet.

– Naszą unikalną ofertą jest możliwość pakietowania energii z innymi usługami. Dzięki temu klienci zaoszczędzają jeszcze więcej, podpisując z nami umowę na pakiet, mogą np. uzyskać do sześciu miesięcy darmowego abonamentu za telewizję i internet – wskazuje Jakub Jacewicz.

Sieć Multimedia Polska na koniec I kwartału br. świadczyła 786 148 usług telewizji (więcej na ten temat).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska stawia na sprzedaż energii elektrycznej, chce przyciągnąć klientów pakietami usług

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Duża firma energetyczna z Pomorza
Nieudolna z góry skazana na porażkę próba ze strony Multimediów zachęcenia jednej z dużych firmy energetycznych do kupienia Multimediów nie udało się na giełdzie nie udało się sprzedać do UPC to spróbujemy inaczej sprzedać tego gorącego kartofla. Prawda jest taka że, Multimedia tracą dramatycznie i abonentów oraz rynek na którym do tej pory byli monopolem jedyna opcja to szybko sprzedawać kolejne miasta i regiony inaczej inwestor wyjdzie z tej inwestycji z długiem.
11 8
odpowiedź
User
Eeeee bez sensu nawet kablówki w USA się w to nie bawią.
A ilu z tych 330 tysięcy jest zainteresowanych odłączeniem prądu w domu za nie zapłacenie abonamentu za kablówkę?
10 8
odpowiedź
User
sg
Kolejna firma chce sprzedawać mydło i powidło :D Teraz idąc po kablówkę chcą wcisnąć prąd, pójdę do banku też mi wcisną prąd a potem po abonament na telefon i też prąd :D
9 8
odpowiedź
User
sg
Kolejna firma chce sprzedawać mydło i powidło :D Teraz idąc po kablówkę chcą wcisnąć prąd, pójdę do banku też mi wcisną prąd a potem po abonament na telefon i też prąd :D
9 8
odpowiedź
User
BOA z Malborka
W ostatnich dwóch latach z usług zrezygnowało 30% abonentów nie jest to 826k tylko mniej niż 500k firma przestała publikować dane o liczbie abonentów a publikuje tylko mroczne dane o ilości sprzedanych usług. Podczas próby sprzedaży firmy musieli podać prawdziwe dane i na tym zainteresowanie wykupem przez inne kablówki się zakończyło :) po co kupować coś co zdycha?
9 8
odpowiedź