SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Natur Produkt Zdrovit zwiększył wydatki reklamowe o 39 proc., w dół Aflofarm i Polpharma

Największym reklamodawcą wśród producentów farmaceutyków w 2018 roku był Aflofarm Farmacja Polska, który podobnie jak Polpharma zmniejszył budżet reklamowy w ub.r. Firmy z tej branży w ub.r. obcięły wydatki w radiu, kinach i na outdoorze zwiększając zarazem nakłady w prasie i telewizji.

Shutterstock.com Article

Firmy farmaceutyczne wydały w 2018 roku na reklamy w mediach tradycyjnych (bez internetu) 5,4 mld zł, czyli 4,2 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Najwięcej wydała pabianicka spółka Aflofarm Farmacja Polska -1,53 mld zł. Było to jednak 8,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Drugim największym reklamodawcą w tej kategorii był Natur Produkt Zdrovit z wydatkami w kwocie blisko 517 mln zł - wyższymi w skali roku o 38,6 proc. Trzecie miejsce należało do USP Zdrowie, która wydała na reklamę w ub.r. 466,5 mln zł, czyli 11,2 proc. więcej niż w 2017 roku.

Kolejne w zestawieniu największych Top5 reklamodawców wśród producentów farmaceutyków są: Polpharma z budżetem na tradycyjne media w kwocie 250,6 mln zł (spadek w skali roku o 8,4 proc.) i Olimp Laboratories z wydatkami w wysokości 187,8 mln zł (wzrost w skali roku o 2,5 proc.).

Zdecydowana większość budżetów reklamowych firm farmaceutycznych (ponad 60 proc.) została w ub.r. ulokowana w telewizji – trafiło tam 3,36 mld zł, czyli 5,5 proc. więcej niż w 2017 roku.

Drugim kanałem komunikacji, który na reklamach farmaceutyków zarobił najwięcej było radio. Jednak tutaj farmaceutyki zredukowały wydatki względem 2017 roku – o 4,5 proc., z 1,31 do 1,25 mld zł.

Mniej niż w 2017 roku na reklamach koncernów farmaceutycznych zarobiły w ub.r. też: outdoor – spadek w skali roku o 29,2 proc., do blisko 8 mln zł, kina - spadek o 20,9 proc., do 22,6 mln zł i indoor – spadek o 70,3 proc., do 194,5 tys. zł.

Dzięki redukcjom nakładów w tych mediach więcej zarobiły magazyny i dzienniki. W czasopismach wydatki na reklamy farmaceutyków wzrosły rok do roku o 11,4 proc., z 598,8 mln zł do 666,8 mln zł, a w prasie codziennej - o 87,2 proc., z 51 mln zł do 95,5 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Natur Produkt Zdrovit zwiększył wydatki reklamowe o 39 proc., w dół Aflofarm i Polpharma

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wujek
Kiedy w końcu ktoś dobierze się do lobby reklamowego tych wszystkich tabsów? Przedstawienie w reklamach jak cała rodzina łyka tablety a później cały dzień biegają w śniegu - to niczym reklama amfetaminy. To samo z reklamami pokazującymi jak jakieś animowane, zabawne potworki gryzą przełyk - nie powinno się pokazywać leków w kontekście animacji lub historii skierowanych do dzieci.
7 0
odpowiedź
User
GRP
Kiedy w końcu ktoś dobierze się do lobby reklamowego tych wszystkich tabsów? Przedstawienie w reklamach jak cała rodzina łyka tablety a później cały dzień biegają w śniegu - to niczym reklama amfetaminy. To samo z reklamami pokazującymi jak jakieś animowane, zabawne potworki gryzą przełyk - nie powinno się pokazywać leków w kontekście animacji lub historii skierowanych do dzieci.


bez farmacji branża reklamowa padanie a w ślad za nią media,w efekcie bedziesz miał albo jeszcze bardziej szitowy kontent w stacjach komercyjnych albo jescze wyższe podatki na tzw media "publiczne".

poza tym jak ebdzisz miał 50+ lat, to reklamy tabletek, czopków i maści zaczną Cię interesować.


PS
rónie dobzre moza sie przypierniczyc fo reklam sklepów - ze promuaj konsumcjonizm - lduzi sa happy przez kupwoania. albo do reklam telekomów -
0 4
odpowiedź
User
asf
Najbardziej lubię reklamy w których ktoś z dolegliwościami wątrobowymi, może dowolnie się obżerać (razem z żoną), dzięki magicznej pastylce. A wszystko zgodne z zasadami etyki i misją ;O)
4 0
odpowiedź
User
pavv
bez farmacji branża reklamowa padanie a w ślad za nią media,w efekcie bedziesz miał albo jeszcze bardziej szitowy kontent w stacjach komercyjnych albo jescze wyższe podatki na tzw media "publiczne".
poza tym jak ebdzisz miał 50+ lat, to reklamy tabletek, czopków i maści zaczną Cię interesować.


Nie padnie. Kiedyś tego paskudztwa nie było w TV i jakoś media nie padały. Wiek nie ważny bo większość z tych specyfików do życia nie jest potrzebne. Jak nasi rodzice przeżyli bez tych wszystkich wynalazków. Teściu dożył 88 lat, ojciec 81, a matka moja jest już po 80-ce.
5 0
odpowiedź
User
pavv
Sralutany kontra Rozdupany i Kutaspirazole! Przykre!
3 0
odpowiedź