SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Newsweek" traci czytelników, "Sieci" przed "Do Rzeczy" a “Uważam Rze” na ostatnim miejscu

W kwietniu br. “Uważam Rze” po raz pierwszy w historii zanotowało niższą sprzedaż ogółem niż także wydawany przez Gremi Media “Przekrój”. Liderem wśród tygodników opinii pozostał “Gość Niedzielny”, a większość tytułów zanotowała spadki sprzedaży.

Niezmiennie najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii w Polsce pozostaje katolicki “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). W kwietniu br. jego sprzedaż ogółem zmalała jednak o 4,8 proc. i wyniosła 146 189 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Na drugim miejscu pozostała “Polityka” (Polityka). W czwartym miesiącu br. jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 131 889 egz. po spadku o 4,6 proc.

Trzecia pozycja należała do tygodnika “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy zmalał o 7,7 proc. do 118 237 egz. Tytuł ten zanotował spadek sprzedaży po raz pierwszy od wielu miesięcy. Jednak to właśnie pod koniec marca ub.r. redaktorem naczelnym tego tytułu został Tomasz Lis, a jego sprzedaż zaczęła gwałtownie rosnąć (więcej na ten temat). Dodatkowo w kwietniu ub.r. “Newsweek” był wspierany kampanią billboardową z udziałem nowego naczelnego.

Kolejne miejsca zajęły dwa tygodniki konserwatywne, będące na rynku od kilku miesięcy. Na czwartej lokacie znalazł się kierowany przez Jacka Karnowskiego magazyn “Sieci” (Fratria) ze sprzedaż ogółem na poziomie 103 712 egz. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny “Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego naczelnym jest Paweł Lisicki. Jego wynik uplasował się na poziomie 97 371 egz.

- Wynik “Sieci” za kwiecień oceniamy jako bardzo dobry, zwłaszcza, że nasza przewaga nad bezpośrednią konkurencją powiększyła się  - mówi nam Jacek Karnowski. - Stale pracujemy nad poprawą strony graficznej, i również na tym polu zyskujemy przewagę. Planujemy również intensywne działania reklamowe, by poprawić nasze wyniki w tych obszarach, w których widzimy rezerwy - zapowiada Karnowski.

Największy spadek w kwietniu br. zanotował kierowany przez Jana Pińskiego tygodnik „Uważam Rze” (Gremi Media), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 87,6 proc. i ostatecznie wyniosła już tylko 17 880 egz., a tytuł znalazł się już na ostatnim miejsce zestawienia tygodników (rok wcześniej był drugi).

“URze” zanotowało po raz pierwszy w historii niższy średni miesięczny wynik sprzedażowy niż także należący do Gremi Media tygodnik “Przekrój”. Sprzedaż ogółem tego tytułu zmalała o 18,4 proc. i wyniosła 18 360 egz.

W związku z bardzo słabymi wynikami sprzedaży “Urze” wydawnictwo zdecydowała o zmianie pozycjonowaniu tygodnika w stronę pisma dla przedsiębiorców prowadzących małe i średnie firmy. - Liczmy, że wprowadzone zmiany wpłyną na poprawę wyników sprzedaży tytułu - mówi nam Eryk Kłoptowski, rzecznik prasowy Grupy Gremi.

Wirtualnemedia.pl

kwiecień

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. Płatne
razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. Płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

200 495

146 839

146 189

207 082

154 514

153 506

Polityka

187 750

131 889

131 889

198 000

138 254

138 254

Newsweek Polska

181 945

124 887

118 237

182 815

151 813

128 157

Sieci

208 750

103 722

103 712

-

-

-

Tygodnik Do Rzeczy

201 250

106 871

97 371

-

-

-

Wprost

158 000

137 473

66 157

172 500

132 196

74 954

Gazeta Polska

136 641

63 997

63 418

137 079

69 345

68 714

Przegląd

56 200

19 813

19 813

60 925

22 643

22 643

Przekrój

45 856

23 705

18 360

56 175

28 310

22 500

Tygodnik Powszechny

42 000

20 948

17 920

38 149

25 061

17 466

Uważam Rze

46 277

18 265

17 880

234 959

145 021

144 534


Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej w kwietniu 2013 roku liderem tradycyjnie był „Tygodnik Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 7,3 proc. do 328 405 egz. Z kolei średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Forum” (Polityka) zmniejszyła się o 18,1 proc. do 13 665 egz. Od końca kwietnia br. magazyn ten jest dwutygodnikiem, a pierwszy numer wydany w tym cyklu wydawniczym sprzedał się w liczbie 24 tys. egz. (więcej na ten temat).

Wirtualnemedia.pl

kwiecień

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. Płatne
razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. Płatne razem

Sprzedaż ogółem

Tygodnik Angora

492 312

328 405

328 405

543 634

354 291

354 291

Forum

27 500

13 665

13 665

29 717

16 686

16 686


W kwietniu 2013 roku w porównaniu do marca br. największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 15,2 proc., zanotował “Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), a najwięcej zyskała “Gazeta Polska” (4,6 proc.). Wynik sprzedażowy magazynu “Sieci” zmalał o 0,2 proc., a “Tygodnika Do Rzeczy” - o 4,9 proc.

Wirtualnemedia.pl

2013

ZKDP

kwiecień

marzec

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. Płatne
razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. Płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

200 495

146 839

146 189

210 310

161 441

160 437

Polityka

187 750

131 889

131 889

185 750

128 754

128 754

Newsweek Polska

181 945

124 887

118 237

207 413

141 255

133 105

Sieci

208 750

103 722

103 712

213 725

103 937

103 927

Tygodnik Do Rzeczy

201 250

106 871

97 371

211 250

111 892

102 392

Wprost

158 000

137 473

66 157

158 000

139 045

67 854

Gazeta Polska

136 641

63 997

63 418

135 406

61 415

60 655

Przegląd

56 200

19 813

19 813

60 900

19 296

19 296

Przekrój

45 856

23 705

18 360

47 305

23 028

17 708

Tygodnik Powszechny

42 000

20 948

17 920

38 600

23 933

21 129

Uważam Rze

46 277

18 265

17 880

64 557

20 893

20 533

Wirtualnemedia.pl

Wirtualnemedia.pl

2013

ZKDP

kwiecień

marzec

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. Płatne
razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. Płatne razem

Sprzedaż ogółem

Tygodnik Angora

492 312

328 405

328 405

493 743

334 318

334 318

Forum

27 500

13 665

13 665

28 375

13 934

13 934

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: "Newsweek" traci czytelników, "Sieci" przed "Do Rzeczy" a “Uważam Rze” na ostatnim miejscu

32 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
taka prawda
Lisicki nie wygra ze SKOK-ami.
Nie ma żadnych szans.
28 51
odpowiedź
User
kretyni
Z tego podsumowanka wynika że Polityka traci cztelników i Newsweek traci czytelników, ale w tytule jest że Newsweek traci. Oczywiście to, że Newsweek bije na głowę Sieci i Dorzeczy też nie jest newswem. Newsweek taci. Ok, a wirtualne media to portal robiony przez półgłówków, ktory nic nie traci, bo nic nie może stracić.
odpowiedź
User
stefan szczaw
som żeś je półgłówek paciuloku
52 18
odpowiedź
User
pytanie
Co Wprost robi z tą różnicą między rozpowszechnianiem a sprzedażą?
Czy gdzieś można za darmo dostać taki egzemplarz?
54 10
odpowiedź
User
Yogidługonogi
Oprócz nieprzerwanego pasma sukcesów (do ostatniego egzemplarza URze) AntyMidasa polskich mediów, cyfrowego wizjonera Hajdarowicza, cieszy wiadomość, że do czytelników dociera prawdziwy poziom twórczości kolejnego megalogeniusza, Tomasza Liza. Zaczął się odpływ czytelników, a jak wiemy, jest to ruch w jedną stronę.
odpowiedź