SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

TVP Info nowym liderem wśród stacji tematycznych w październiku. TTV na czele w 16-49

Na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów tematycznych wśród wszystkich widzów w październiku 2017 roku awansowało TVP Info - w grupie komercyjnej TTV - raport Wirtualnemedia.pl.

Article

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych w październiku 2017 roku zajęło TVP Info, którego średni dobowy udział wyniósł 3,99 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 35,25 proc. (największym w czołowej dziesiątce zestawienia) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadł TVN24. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,92 proc., po jednak wzroście o 7,10 proc.

Podium uzupełnia kanał TTV. Jego udział zwiększył się o 26,17 proc. i w analizowanym okresie wyniósł 1,88 proc.

Kolejną pozycję zajęła stacja TVP Seriale z wynikiem w zeszłym miesiącu na poziomie 1,39 proc., po spadku o 2,11 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka kanał TVP ABC (1,31 proc.; wzrost o 12,93 proc.).

W czołowej dziesiątce zestawienia uplasowały się jeszcze takie kanały jak: Polsat News (1,04 proc.; spadek o 2,80 proc.), Fokus TV (0,93 proc.; do góry o 24 proc.), Stopklatka TV (0,92 proc.; - 8,91 proc.), TVP3 (0,91 proc.; - 2,15 proc.) i TVP Rozrywka (0,89 proc.; - 3,26 proc.).

Wśród 25 topowych stacji największym wzrostem pochwalić się mógł nowy kanał HGTV Home & Garden, który wystartował w sobotę, 7 stycznia br. w wyniku przekształcenia TVN Meteo Active. Jego średni udział w październiku br. wyniósł 0,41 proc., podczas gdy wynik samego TVN Meteo Active w październiku ub.r. wynosił 0,08 proc. Oznacza to wzrost wynoszący 412,50 proc.

Z kolei najwięcej straciło Polo TV - było to 23,38 proc. do 0,59 proc.

Wśród widzów w grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, w październiku 2017 roku z drugiego na pierwsze miejsce awansował kanał TTV, którego udział w porównaniu do października 2016 roku zwiększył się o 28,04 proc. i wyniósł 2,42 proc.

Na drugą lokatę spadł TVN24 (2,09 proc.; jednak wzrost o 4,50 proc.). Podium uzupełniają TVP Seriale (1,61 proc.; do góry o 4,55 proc.).

Największym wzrostem w tej grupie wiekowej wśród 25 topowych stacji
pochwalić się mogło HGTV, którego wynik względem TVN Meteo Active poszedł do góry o 716,67 proc.

Również i w tym ujęciu najwięcej straciło Polo TV - było to 33,33 proc. do 0,82 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP Info nowym liderem wśród stacji tematycznych w październiku. TTV na czele w 16-49

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wlad
czekam na wyjaśnienia specjalistów, którzy wyjaśnią że największa oglądalność oznacza najmniejszą oglądalność - bo to PISowska TV.
32 51
odpowiedź
User
ek
czekam na wyjaśnienia specjalistów, którzy wyjaśnią że największa oglądalność oznacza najmniejszą oglądalność - bo to PISowska TV.


No i dobrze, że czekasz. TVP Info ma zasięg 2 x większy od TVN24, a oglądalność właściwie identyczną.
31 21
odpowiedź
User
Wolf
Proste - oglądalność Info podniosły: 1. Wiadomości o 19.30 - a zabrało samym Wiadomościom. 2. Zmalała widownia Szkła w TVN - program dryfuje od smierci Miecugowa 3. Info b. często wyrzuca reklamy i jedzie wydaniami specjalnymi z d.py (ale nie ma odpływu widza na reklamacj), a TVN tego robić nie może (kasa). Wniosek - przewaga nad TVN minimalna (tylko w 4+, bo w komercyjnej nadal jest przepaść na korzysć TVN) nie sadzę, żeby przerodziła się w trend.
27 19
odpowiedź
User
Barnaba
Porównujcie udziały w tym samym zasięgu, inaczej to nie ma sensu.
19 7
odpowiedź
User
Polak
czekam na wyjaśnienia specjalistów, którzy wyjaśnią że największa oglądalność oznacza najmniejszą oglądalność - bo to PISowska TV.
Zaraz zrobią analizę, że to nie ważne, bo liczy się tak naprawdę oglądalność pasma sobotniego między 10.50 a 11.03, a tam wygrał tvn24, więc on jest najlepszy.
16 16
odpowiedź
User
witam
czekam na wyjaśnienia specjalistów, którzy wyjaśnią że największa oglądalność oznacza najmniejszą oglądalność - bo to PISowska TV.


No i dobrze, że czekasz. TVP Info ma zasięg 2 x większy od TVN24, a oglądalność właściwie identyczną.
No ale co z tego. Nikomu nigdy tu nie przeszkadzało nieuwzględnianie zasięgu. Zaczęło w tym samym momencie, jak tvn24 zaczął przegrywać.
17 10
odpowiedź
User
czilijczyk
Porównujcie udziały w tym samym zasięgu, inaczej to nie ma sensu.
Dokładnie!. TVP Info nadają w necie bez geoblokady, więc jego zasięg to 7 mld ludzi. A TVN 24 tylko w płatnych stacjach kablowych w PL. Powinni to uwzględnić, bo inaczej krzywdzą opozycję zawiedzioną przegraną tvn24.
14 4
odpowiedź
User
gość
Proste - oglądalność Info podniosły: 1. Wiadomości o 19.30 - a zabrało samym Wiadomościom. 2. Zmalała widownia Szkła w TVN - program dryfuje od smierci Miecugowa 3. Info b. często wyrzuca reklamy i jedzie wydaniami specjalnymi z d.py (ale nie ma odpływu widza na reklamacj), a TVN tego robić nie może (kasa). Wniosek - przewaga nad TVN minimalna (tylko w 4+, bo w komercyjnej nadal jest przepaść na korzysć TVN) nie sadzę, żeby przerodziła się w trend.
Przewaga tvn24 w komercyjnej nie dziwi - to ich target. A tvp info target to +4. To tak jakby napisać, że w komercyjnej mało ludzi kupuje leki dla 80-latków. Fakty też są w tvn bis i nikomu to nie wadzi. Szkło jest tak nieśmieszne, a miecugow tak smęcił, że nie wiem "kto to paczy". Teraz robisz zarzut publicznemu tvp info, że nie daje reklam, ale jak chodzi o abonament, to pewnie krzyczysz, aby chociaż skończyli z reklamami w tvp. Przewaga jest minimalna, bo teraz jest moment przełomowy. tvp info rośnie 30% rdr, i zaraz odskoczy.
13 10
odpowiedź
User
jegomość1
Porównujcie udziały w tym samym zasięgu, inaczej to nie ma sensu.
Dokładnie!. TVP Info nadają w necie bez geoblokady, więc jego zasięg to 7 mld ludzi. A TVN 24 tylko w płatnych stacjach kablowych w PL. Powinni to uwzględnić, bo inaczej krzywdzą opozycję zawiedzioną przegraną tvn24.
To może też nie można porównywać udziałów tvp abc i tvn24, bo to pierwsze oglądają dzieci, a to drugie głównie emeryci (jak wynika z analiz).
11 1
odpowiedź
User
Hans
czekam na wyjaśnienia specjalistów, którzy wyjaśnią że największa oglądalność oznacza najmniejszą oglądalność - bo to PISowska TV.


No i dobrze, że czekasz. TVP Info ma zasięg 2 x większy od TVN24, a oglądalność właściwie identyczną.
Zasięg a chęć oglądania czegoś to dwie różne rzeczy. Ja mam zasię tvn24, ale nie mam chęci. TVN24 nadaje tam, gdzie może znaleźć widzów. Myślisz, że jak w naziemnej by go dali, to ktoś by to oglądał. Jak w naziemnej tvp info idzie łeb w łeb z głównym tvn-em.
13 8
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing