Kanały informacyjne urosły w 2022 r. TVN24 liderem

Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w 2022 roku było TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła nowa stacja Wydarzenia24, a jako jedyne straciło TVP3. Łączny rynkowy udział wszystkich kanałów newsowych wzrósł o 22,20 proc. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Kanały informacyjne urosły w 2022 r. TVN24 liderem
fot. materiały prasowe

Średni dobowy udział TVN24 w 2022 roku wyniósł 5,63 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 13,97 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie było TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 5,14 proc. (po wzroście o 29,47 proc.).

Podium uzupełnia Polsat News. W ub.r. kanał miał 1,97 proc. udziału, po wzroście względem 2021 roku o 11,93 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizja-2022-tvp1-tvn-lider-jak-ogladac-lista-kanalow,7169724633438337a ##

Czwarte miejsce zajął kanał TVP3, którego udział wyniósł 0,91 proc. (w dół o 9 proc. - jedyny spadek w zestawieniu). Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS (do góry o 59,52 proc. do 0,67 proc.).

Wydarzenia24 zwiększyły wynik o 357 proc.

Szóste miejsce zajął nowy kanał Wydarzenia24, który nadaje od 1 września 2021 roku. To stacja o charakterze informacyjnym, która zastąpiła Superstację. Flagową pozycją kanału jest nadawany co pół godziny program „Wydarzenia”.

Średni rynkowy udział kanału Wydarzenia24 w 2022 roku wyniósł 0,64 proc. Stacja względem 2021 roku (Superstacji nadawanej do końca sierpnia i Wydarzeń24 od początku września) zanotowała wzrost o 357,14 proc. (największy w zestawieniu).

News24 buduje pozycję na rynku

W zestawieniu znalazł się też nowy kanał News24 (uruchomiony przez Astro), który nadaje od marca ub.r. Stację w zeszłym roku śledziło średnio 74 widzów - ale nadawca zwraca uwagę, że dopiero od niedawna jest szerzej dostępny. W listopadzie ub. roku kanał trafił do oferty UPC i Play, nadawca podkreśla więc, że zasięg ma w zaczynającym się roku znacząco wzrosnąć.  - Budowanie zasięgów trwa, my jesteśmy na początku tej drogi: nadajemy niecały rok - mówi Ryszard Krajewski, prezes Astro.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/2022-rok-zaden-program-w-telewizji-nie-przekroczyl-5-mln-widzow,7169723494999681a ##

Największy udział (6,30 proc.) wśród grup kanałów newsowych w ub.r. miała Telewizja TVN, mająca w portfolio stacje TVN24 i TVN24 BiS i notująca wzrost o 17,54 proc. Drugie były anteny newsowe Telewizji Polskiej, których udział zwiększył się o 21,73 proc. do 6,05 proc. (łączne dane dla TVP Info oraz TVP3).

Rynek kanałów informacyjnych urósł o 22 proc.

Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w 2022 roku wyniósł 15,19 proc. Było to o 22,20 proc. więcej niż w 2021 roku. Powodem tego wzrostu był przede wszystkim atak Rosji na Ukrainę pod koniec lutego ub.r.

grafika

TVN24 na czele również w 16-49

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji zdecydowanego lidera wśród stacji informacyjnych w 2022 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 3,53 proc., po wzroście o 14,98 proc.

Drugie miejsce zajęło TVP Info. Stacja miała 2,35 proc. udziału, po wzroście o 39,05 proc. Udział trzeciego Polsat News wyniósł 1,61 proc. (wzrost o 9,52 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/hity-telewizja-2022-rok-mecz-mundial-sylwester-marzen,7169722906650241a ##

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był też TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,99 proc. udziału, po wzroście o 19,46 proc.

Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 9,09 proc. udziału w rynku, po wzroście o 26,78 proc.

grafika

ANALIZY WIRTUALNEMEDIA.PL

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu