„Klan” oglądało 1,6 mln widzów, TVP1 liderem. 35,43 mln zł z reklam

Niedawno zakończony sezon „Klanu” śledziło średnio 1,64 mln widzów, o 170 tys. osób mniej niż rok wcześniej. Serial jednak nadal dał TVP1 pozycję lidera rynku wśród wszystkich widzów, a wpływy z reklam wyniosły 35,43 mln zł.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Klan” oglądało 1,6 mln widzów, TVP1 liderem. 35,43 mln zł z reklam
serial "Klan", fot. TVP

Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia widownia odcinków telenoweli w całym sezonie 2017/2018 wyniosła 1,64 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 14,56 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,33 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,19 proc. w grupie 16-59. Najnowszy sezon „Klanu” pokazywany był w TVP1 od poniedziałku do piątku o godz. 17.55 (od marca br. od poniedziałku do czwartku).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/barwy-szczescia-ogladalnosc-w-sezonie-2017-2018-tvp2-liderem,7171435159688833a ##

Najnowszy sezon telenoweli wystartował 28 sierpnia ub.r. W pierwszym tygodniu emisji oglądało ją średnio 868 tys. widzów, a udział TVP1 w 4+ wyniósł 10,74 proc. i 6,5 proc. w 16-49. Tak niska widownia produkcji wynika z dużego spadku oglądalności TVP1 w dni powszednie w access prime-time, po tym jak m.in. zmieniono pasmo emisji teleturnieju „Jaka to melodia”.

Tydzień po starcie jesiennej ramówki Jedynka zdecydowała się wprowadzić korektę - zamienić miejscami docu-crime „Komisariat” z teleturniejem „Jaka to melodia”. Zmiana ta natychmiast wpłynęła na wzrost oglądalności „Klanu” - w okresie od 4 września do 17 października ub.r. telenowelę śledziło 1,43 mln osób, co dało TVP1 odpowiednio 14,14 proc. i 7,13 proc. udziału.

Najchętniej oglądany odcinek produkcji na przestrzeni całego sezonu 2017/2018 wyemitowano 4 stycznia br. Przed telewizorami zgromadził on 2,27 mln oglądających, a jego udział w 4+ wyniósł 17,64 proc.

grafika

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/2-1-mln-widzow-na-wspolnej-tvn-liderem-w-grupie-komercyjnej,7171433031169665a ##

TVP1 w czasie emisji produkcji nadal była liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu uplasował się Polsat, nadający w tym paśmie gł. „Pierwszą miłość”, co dało mu 13,59 proc. udziału. Trzeci był TVN („Szpital”; 10,45 proc.), a czwarta - TVP2 („Panorama”; 10,38 proc.).

Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 lat Jedynka zajęła trzecią pozycję za Polsatem i TVN.

grafika

Wpływy reklamowe wokół emisji telenoweli w sezonie 2017/2018 wyniosły 35,43 mln zł. Dla porównania rok wcześniej było to 59 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

„Klan” to pierwsza polska telenowela, której fabuła została wybrana w konkursie dla telewidzów ogłoszonym przez Telewizję Polską w 1997 roku.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-pensjonat-nad-rozlewiskiem-serial-tvp1-1-12-mln-widzow,7171432519514241a ##

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"