SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Open.fm i Polskastacja.pl przejęte przez Grupę Wirtualna Polska

Grupa Wirtualna Polska za 4 mln zł kupiła serwisy Open.fm (dotychczas należał do Grupy Allegro-GG) i Polskastacja.pl udostępniające streaming stacji radiowych. - Konsolidacja rynku radia online i stworzenie nowego lidera w tym perspektywicznym obszarze jest naturalnym kierunkiem naszego rozwoju - tłumaczy prezes Grupy WP Jacek Świderski.

Article

Open.fm i Polskastacja.pl pozwalają słuchać online ponad 200 tematycznych kanałów muzycznych. W marcu br. pierwszy serwis zanotował 490,9 tys. użytkowników, 18 mln odsłon oraz 19 godzin i 32:09 minuty średniego czasu korzystania przez każdego użytkownika, a drugi - 283,4 tys. użytkowników, 2,7 mln odsłon i 4:14 minuty średniego czasu (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki). Łącznie zanotowały w ub.r. 2,4 mln zł przychodów pro forma.

- Podejmując decyzję o inwestycji wzięliśmy pod uwagę duży potencjał tych projektów w obszarze mobile. Ważne jest przy tym dla nas zaangażowanie internautów, którzy najwięcej czasu przeznaczanego na konsumpcję audio i wideo w sieci spędzają właśnie w serwisach i aplikacjach oferujących dostęp do streamingu stacji radiowych. Usługi tego typu wypierają tradycyjne technologie dostępu do radia - uzasadnia Grzegorz Czapski, VP corporate development w Grupie Wirtualna Polska. - Słuchanie radia w pracy i w domu, a dzięki smartfonom również w ruchu, doskonale wpisuje się w strategię Grupy WP, która chce zachować kontakt z konsumentem 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu - dodaje Michał Brański, VP ds. strategii w firmie.

Grupa Wirtualna Polska planuje wyraźnie zwiększyć przychody Open.fm i Polskastacja.pl, m.in. poprzez lepsze wypełnienie dostępnej powierzchni reklamowej, głównie w formie prerolli wideo, spotów dźwiękowych i bannerów.

Jest to pierwsza z akwizycji zapowiadanych przez Grupę WP po niedawnym debiucie giełdowym, który przyniósł spółce ok. 100 mln zł środków od akcjonariuszy, z czego ok. 70 mln zł ma zostać przeznaczone na przejęcia (więcej na ten temat). W ub.r. firma kupiła serwisy Sportowefakty.pl, Domodi.pl, Homebook.pl i Grupę Money, wydając na nie łącznie 66 mln zł (więcej o tym).

W I kwartale br. Grupa Wirtualna Polska zanotowała 67,5 mln zł przychodów ze sprzedaży, 10,7 mln zł zysku operacyjnego i 495 tys. zł straty netto (zobacz szczegóły).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Open.fm i Polskastacja.pl przejęte przez Grupę Wirtualna Polska

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
czyli "dupa i kamieni k..."
19 11
odpowiedź
User
blanka
A Onet? Sen zimowy trwa w najlepsze. Tylko wymieniają ludzi i stanowiska. Katastrofa, chłopaki.
19 13
odpowiedź
User
Miki
Dobry ruch WP, dostaną kopa w górę w mobile - więcej UU i czasu na usera :)
13 15
odpowiedź
User
ad
Strategia kupowania zasięgu zamiast budowania wartości własnych produktów. Brawo wy. Tak czy inaczej Onet pozostanie #1 w UU mobile.
14 14
odpowiedź
User
pavv
Dorwali się do kasy to szaleją. Skończą jak typowa korporacja, czyli faktycznie z niczym... no z wyjątkiem kolorowych wykresików i tabelek służących do mamienia inwestorów i udziałowców.
20 10
odpowiedź