SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Pandemia przyspieszy upadek tradycyjnej telewizji? Amazon: Niektóre zwyczaje konsumentów zmienią się na trwałe

Kryzys związany z Covid-19 zmusił większość ludzi do pracy zdalnej. Zamknięci w domach szukaliśmy nowych sposobów na rozrywkę, częściej niż wcześniej korzystając np. z platform streamingowych. - Obserwujemy być może trwałe zmiany, ponieważ nasi klienci doświadczają zupełnie nowych rzeczy związanych z pandemią koronawirusa. Prawdopodobnie przyspieszyliśmy o rok upadek tradycyjnej telewizji - mówi Marc Whitten, wiceprezes Amazona.

Marc Whitten, wiceprezes Amazona/fot. Amazon.comArticle

Marc Whitten, wiceprezes Amazona ds. urządzeń i usług rozrywkowych, udzielił wywiadu portalowi Protocol. W rozmowie powiedział, że niektóre nawyki konsumenckie, szczególnie dotyczące rozrywki, mogą zmienić się na zawsze pod wpływem pandemii, która nas zamknęła w domach.

- Widzimy wiele zastosowań naszych urządzeń, niezależnie od tego, czy są to inteligentne głośniki Echo i wirtualny asystent Alexa, Fire TV, tablety czy czytniki. Widzimy więcej użytkowników pracujących na tych urządzeniach, częściej wracających do nich i używają ich przez więcej godzin. Nasi klienci szukają rzeczy, które pomogą im się zrelaksować, bawić i takich, które pomogą im zarządzać tym, co dzieje się w ich życiu - mówi Marc Whitten, wiceprezesa Amazona ds. urządzeń i usług rozrywkowych.

Dodał, że znacząco wzrosło użycie odtwarzacza multimedialnego Fire TV, ponieważ w czasie pandemii ludzie częściej korzystali z platform streamingowych Prime Video, Netfliksa i Hulu, gdzie szukali dobrych filmów i seriali.

Szalone wzrosty aplikacji edukacyjnych i do ćwiczeń

- Zaskoczył nas jednak wzrost o 400 proc. użycia aplikacji edukacyjnych w Fire TV. Z kolei aplikacje do ćwiczeń i do medytacji wzrosły o 200-300 proc. Widzimy więc, jak ludzie znajdują sposoby, by te urządzenia były dla nich bardziej przydatne, gdy stracą wiele innych opcji - podkreśla Whitten.

Zdaniem wiceprezesa Amazona, "obserwujemy różne, być może trwałe zmiany w nawykach konsumentów, kiedy doświadczają oni pandemii koronawirusa". Jego zdaniem 'przyspieszy to upadek telewizji tradycyjnej o rok"

- Ponieważ wszyscy pracujemy więcej z domu, zwiększy się elastyczność  i produktywność pracowników, którzy nauczyli się pracować w inny sposób, np. robiąc notatki na tablecie, czy komunikując się dzięki takim urządzeniom jak Echo. Spodziewam się, że to nie zmieni się nawet wtedy, kiedy wszystko wróci do normy - powiedział Marc Whitten.

Rosną przychody reklamowe Amazona

Według danych ujawnionych przez Amazon w I kwartale 2020 r. przychody koncernu wyniosły 75,45 mld dol., wobec oczekiwań 73,61 mld. Rozczarowujący okazał się jednak zysk na jedną akcję na poziomie 5,01 dol. wobec oczekiwanych 6,25 dol.

W I kwartale przychody reklamowe Amazona zamknęły się kwotą 3,91 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 44 proc. To wyższa dynamika wzrostu niż osiągnięta w tym samym okresie przez Google (12 proc.) oraz Facebooka (17 proc.).

Z drugiej strony jednak kwota z reklam pozyskana przez Amazona wciąż pozostaje w tyle za wynikiem zanotowanym przez Google w wysokości 28 mld dol. oraz Facebooka (17,4 mld dol.).

Amazon w komunikacie finansowym prognozuje że przychody w II kwartale br. wyniosą między 75 a 81 mld dol., co oznaczałoby wzrost rok do roku między 18 a 28 proc. Koncern przewiduje też, że w II kwartale kwota 4 mld dol. może być przeznaczona na pokrycie kosztów spowodowanych koronawirusem.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Pandemia przyspieszy upadek tradycyjnej telewizji? Amazon: Niektóre zwyczaje konsumentów zmienią się na trwałe

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jener
Tak, tak, i jak będę chciał rano dowiedzieć się, co się dzieje na świecie, to będą tylko seriale z Netflixa. Już nie mogę słuchać tych bzdur wypowiadanych przez ekspertów i ciemnogród. Telewizja się kończy. Jasne, tak jak kończy się kino. Po co chodzić do kina, jak można zobaczyć film na komórce, po co chodzić do filharmonii, skoro jest streaming. Każda szanująca się telewizja stawia na digital, bo to się uzupełnia. Raz puszczony premierowo materiał, do tej pory szedł w zapomnienie, a teraz będzie leżał na platformie, a użytkownicy bedą płacić za dostęp. Telewizja była, jest i będzie, tak jak bedzię tłum widzów oglądał w knajpie na żywo, jak Lewandowski strzela ważną bramkę. W telewizji
odpowiedź
User
Marcin
Również nie mogę słuchać tych głupot na temat końca tradycyjnej telewizji. Ja mam 35 lat i nie korzystam z żadnych platform mobilnych. Czasami CDA ale we większości informacje, seriale oraz filmy fabularne w tradycyjnej telewizji.
odpowiedź
User
Qwert
Wieścili kiedyś koniec radia, jak pojawiła się telewizja. Teraz wieszczą koniec tv, jak pojawił się Internet i platformy. Telewizja się zmieni, ale będzie istnieć. Co innego z gazetami.
odpowiedź