SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PKN Orlen przenosi obsługę mediową ze Starcomu do Sigma Bis, Link4 się do tego przygotowuje

PKN Orlen zdecydował się zakończyć dotychczasową współpracę z domem mediowym Starcom (Publicis Media) i powierzyć kompleksową obsługę mediową spółce Sigma Bis, której jest wspólnie z PZU właścicielem. Wkrótce współpracę z tą agencją marketingową rozpocznie także Link4 - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Article

Starcom odpowiada za planowanie i zakup mediów dla PKN Orlen od połowy 2019 roku. Agencja ta rozpoczęła współpracę z paliwową spółką w wyniku wygranego przetargu, w którym przejęła jej budżet mediowy od MullenLowe MediaHub

Starcom w tym czasie odpowiadał za usługi mediowe, usługi konsultingu i doradztwa strategicznego poprzez wykorzystanie mediów w komunikacji marketingowej. Działania agencji polegały w szczególności na tworzeniu i realizacji strategii mediowych dla marek PKN Orlen oraz innych produktów i projektów, a także na planowaniu kampanii mediowych. Był także odpowiedzialny za zakup mediów na potrzeby Orlenu - od rezerwacji czasu czy przestrzeni mediowej, po raportowanie, analizę i rozliczenie kampanii.

Starcom uprzedzony wcześniej, wkracza Sigma

Teraz współpraca ta jest stopniowo „wygaszana” i zostanie finalnie zakończona. - Dopinamy ostatnie projekty, rozstajemy się z klasą. Szefów Starcomu poinformowaliśmy już około pół roku temu, że mamy takie plany - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Adam Burak, członek zarządu ds komunikacji i marketingu w PKN Orlen.

Obsługą mediową kampanii Orlenu od teraz zajmować się będzie Sigma Bis - agencja marketingowa utworzona w drugiej połowie ub.r. przez Orlen i PZU. Orlen ma w niej 60 proc. udziałów, a PZU - 40 proc.

Adam Burak w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przekazał, że Sigma Bis będzie odpowiadać za media offline i online, działania na nośnikach reklamy zewnętrznej, obsługę w social media oraz za obszar badawczy. - Sigma Bis nie ma kompetencji w obszarze kreacji czy domów produkcyjnych, więc w tym zakresie wszystko pozostaje bez zmian i nadal współpracować będziemy z zewnętrznymi agencjami - wyjaśnia Burak.

Zdradził też, że Sigma Bis ma już na swoim koncie jeden projekt dla Orlenu - odpowiadała za planowanie i zakup czasu reklamowego w telewizji do ostatniej kampanii Orlenu.

Sigma Bis przejmie obsługę mediową Link4

Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika też, że prawdopodobnie także firma ubezpieczeniowa Link4 rozpocznie współpracę z Sigma Bis.

Informacjom tym nie zaprzeczyła Patrycja Kotecka, dyrektor pionu marketingu i członek zarządu Link4. W rozmowie z nami zdradziła, że prowadzone są w tej sprawie negocjacje. - Decyzja o rozpoczęciu współpracy z Sigma Bis jest naturalnym krokiem biznesowym. To spółka należąca do PZU, więc oczywistym jest korzystanie właśnie z jej usług w zakresie planowania i zakupu mediów zamiast z usług firmy zewnętrznej. Chcemy rozpocząć naszą kooperację z Sigma Bis możliwie jak najszybciej, obecnie trwają ostatnie negocjacje - mówi nam Kotecka.

Obecnie za planowanie i zakup mediów do kampanii Link4 odpowiada dom mediowy Carat (Dentsu Aegis Network Polska).

Z naszych ustaleń wynika, że myślą też o tym inne spółki z udziałem Skarbu Państwa, m.in. Alior Bank i Bank Gospodarstwa Krajowego.

Sigma Bis z kadrą z rynku

Sigma Bis - wspólna agencja marketingowa utworzona latem ub.r. przez PKN Orlen i Grupę PZU - zaczęła działalność operacyjną na początku tego roku.

Ma docelowo pracować nie tylko dla spółek, które ją utworzyły i innych firm państwowych, ale też dla innych, zewnętrznych reklamodawców. Prezesem spółki został Tomasz Michalski, który do tej pory był dyrektorem działu wspomagania zarządu w spółce Apella. Wcześniej był związany z TVP (nadzorował m.in. rozliczenia z domami mediowymi).

Agata Żychlińska-Hoppe objęła stanowisko head of social media&content marketing. Przedtem przez niespełna rok pracowała w agencji Whites senior team leader. Wcześniej zdobywała doświadczenie w Burda International Polska, w Agorze i NextWeb Media.

Konrad Sochan w Sigma Bis pełni funkcję head of programmatic&technology. Przeszedł tu z Publicis Media, gdzie od wiosny 2018 roku pracował jako programmatic&technology manager. Wcześniej pracował w domu mediowym Zenith (Publicis Media), w Omnicom Media Group i GroupM.

Stanowisko supervising directora objęła Anna Milewska, która ostatnio związana była z domem mediowym Mindshare (GroupM/WPP). W Sigma Bis nadzoruje planowanie i zakup mediów, a także strategię, negocjacje i zarządzanie. Do zarządu spółki zostali powołani Artur Muszkiet (wcześniej menedżer m.in. w Ströer Digital Media, Goldbach Audience, Unilever Polska i Initiative Warszawa) i Tomasz Jakubiak. Muszkiet odpowiada w Sigma Bis za obszar digital, technologię i content marketing, natomiast Jakubiak za badania rynkowe.

Pierwszy klient: NBP. Reklamy w TVP

Spółka już w lutym chwaliła się pierwszymi klientami. W grudniu 2019 roku miała zrealizować kampanię dla Narodowego Banku Polskiego. Biuro prasowe PKN Orlen, które obecnie zajmuje się komunikacją PR Sigma Bis nie odpowiedziało nam, w jakim zakresie spółka współpracowała z bankiem przy tej kampanii.

- Zwiększenie efektywności inwestycji w obszarze komunikacji i marketingu, będzie miało bezpośrednie przełożenie na realizację celów biznesowych naszych akcjonariuszy. Środki, które dotąd zasilały budżety domów mediowych, teraz pozostaną w Grupie Orlen i PZU. Osiągnęliśmy już pełną zdolność operacyjną. Działamy na zasadach komercyjnych, co oznacza, że jesteśmy otwarci na współpracę także z firmami z rynku - podkreśla Anna Milewska, supervising director Sigma Bis.

Z danych Kantar Media, do których udało nam się dotrzeć wynika, że NBP wydał w grudniu 2019 roku 1,58 mln zł na reklamę w telewizji i 694,3 tys. zł na reklamy w gazetach (dane cennikowe netto, bez rabatów). Jeżeli chodzi o telewizję, bank reklamował się tylko w TVP1 (913,5 tys. zł) i w TVP2 (668,3 tys. zł). Dziennikiem, w którym NBP wydało najwięcej na reklamę w tym okresie była „Rzeczpospolita” - 180,3 tys. zł. Reklamy ukazały się też w „Gazecie Polskiej Codziennie” (136,8 tys. zł), „Dzienniku Polskim” (116,8 tys. zł) i „Super Expressie” (90 tys. zł). Mogli je również zobaczyć czytelnicy „Gazety Krakowskiej” (87 tys. zł) i „Dziennika Gazety Prawnej” (83,5 tys. zł).

Orlen i PZU zapewniają, że własna agencja mediowa pozwoli im zwiększyć efektywność wydatków reklamowych. Sigma Bis zajmuje się m.in. planowaniem strategii mediowych, zakupem czasu i przestrzeni reklamowej w Polsce i za granicą oraz analizowaniem skuteczności działań promocyjnych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: PKN Orlen przenosi obsługę mediową ze Starcomu do Sigma Bis, Link4 się do tego przygotowuje

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kambalarz
Raczej tu chodzi o kolejne ciepłe posadki dla swoich...
29 14
odpowiedź
User
Komisarz
Teraz można będzie kierować pieniądze, tam gdzie trzeba bez oglądania się na jakiekolwiek badania i obiektywne kryteria. Za kilka lat przed prokuratorem będą się tłumaczyć szeregowi mediaplanerzy, a nie obajtki.
Bez badań i rabatów dla wyklętych bez słupków
42 13
odpowiedź
User
Immoderste
Samo ,,bis” w nazwie brzmi jak PHU januszex i nie wróży nic do dobrego...
24 9
odpowiedź
User
fred
Skończyło się dojenie SPP? Jaka szkoda
17 9
odpowiedź
User
moja opinia
Wstydziłbym się pracować tam teraz
19 9
odpowiedź