SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Portal Kamila Durczoka startuje 3 października. „Zamierzamy stworzyć wiodące medium na Śląsku”

W poniedziałek 3 października br. wystartuje serwis internetowy Kamila Durczoka, oparty na własnych treściach wideo i skierowany głównie do osób ze Śląska. - W pewnym sensie powstaje w kontrze do wszystkich kierunków, które obejmują główne polskie portale. My idziemy w inną stronę - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Kamil Durczok.

Kamil Duczok Article

Trzy tygodnie temu informowaliśmy, że zarejestrowana przez Kamila Durczoka spółka Coal Minders rozpoczęła rekrutację dziennikarzy do nowego projektu internetowego. Redakcja będzie się mieścić w Katowicach.

Coal Minders jest wydawcą powstającego serwisu. W zarządzie zasiada tylko Kamil Durczok. Z informacji portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że spółka we własnym zakresie ma finansowanie dla projektu internetowego.

Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, portal internetowy Durczoka jest już gotowy do startu, a jego premierę zaplanowano na poniedziałek 3 października. Dopiero wtedy ujawniona zostanie nazwa i logo projektu. Spółka Coal Minders zarejestrowała już odpowiednie domeny oraz znaki towarowe w Polsce i za granicą.

Według naszych ustaleń, zespół redakcyjny jest nadal kompletowany, ale treści już powstają. W dniu startu portalu czytelnicy otrzymają dostęp m.in. do materiałów informacyjnych, lifestylowych i kulturalnych.

Redakcja chce wyróżnić się autorskim sposobem prezentacji treści i zaproponować czytelnikom unikalne treści. Formuła portalu powstawała przez ostatnie kilka miesięcy i jest oparta w dużej mierze na mediach społecznościowych (wydawca szuka dziennikarzy sprawnie działających w social mediach).

Kamil Durczok nie komentuje naszych informacji. Potwierdza jedynie, że serwis wystartuje w najbliższym czasie. - To jest projekt, który w pewnym sensie powstawał w kontrze do wszystkich projektów i kierunków, które obejmują główne polskie portale. My idziemy w inną stronę - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Kamil Durczok.

- Panuje obecnie trend przenoszenia telewizji do sieci. To nie jest dobry kierunek, ten pomysł jest dla mnie pomysłem chybionym. My stawiamy ogromny nacisk na treści wideo, ale chcemy produkować je w unikalny sposób, a nie powielając istniejący model i przenosząc telewizyjne formaty na ekran komputera, tabletu czy smartfona - podkreśla Durczok.

Z informacji portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że projekt kierowany jest do wszystkich użytkowników mieszkających w południowej Polsce oraz emocjonalnie związanych ze Śląskiem i Zagłębiem.

- W mojej ocenie ten region zasługuje na solidne medium informacyjno-publicystyczno-lifestylowe, zwłaszcza wobec słabości mediów konkurencyjnych. Śląsk ciągle jest miejscem, które czeka na swoje wiodące medium. My takie medium zamierzamy stworzyć - potwierdza nasze ustalenia Kamil Durczok.

Projekt Durczoka ma charakter komercyjny, Coal Minders będzie sprzedawać powierzchnie reklamową na portalu. Wydawca nie zamierza jednak konkurować z największymi portalami internetowymi, tj. z Grupą Onet, Grupą WP i Interią.

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, powstający serwis internetowy nie będzie w żaden sposób powiązany z programem publicystycznym Kamila Durczoka, który szykuje Telewizja Polsat (premiera w Polsat News w czwartek 13 października o godz. 20.00).

Kamil Durczok w marcu ub.r. za porozumieniem stron rozstał się z „Faktami TVN" , po tym jak powołana przez stację komisja ustaliła, że trzy osoby w redakcji programu mogły być narażone na mobbing lub molestowanie. Po rozstaniu z TVN Durczoka obowiązuje 1,5-roczny zakaz konkurencji, kończący się we wrześniu br.

Jesienią ub.r. wyciekła pełna treść raportu, z którego wynika, że pracownicy rozmawiający z komisją wskazali, że Durczok dopuścił się wobec dwóch podlegających mu kobiet czynów noszących znamiona molestowania, a wobec czterech innych osób - mobbingu, a ponadto stosował w redakcji zarządzanie przez strach i wywoływał o wiele bardziej stresującą atmosferę niż inni redaktorzy prowadzący. Stacja nie zdecydowała się upublicznić tych informacji w obawie przed pozwami zarówno ze strony Durczoka, jak i poszkodowanych osób.

Prace komisji były skutkiem serii publikacji tygodnika „Wprost” z początku ub.r., w których zarzucono Durczokowi mobbingowanie podwładnych, a także przebywanie w mieszkaniu znajomej, w którym znaleziono treści pornograficzne i biały proszek. Były szef „Faktów” TVN wytoczył wydawcy i dziennikarzom tygodnika szereg procesów. W jednym z nich, dotyczącym tekstu o pobycie w mieszkaniu znajomej, sąd pierwszej instancji w czerwcu br. przyznał Durczokowi 500 tys. zł zadośćuczynienia (dziennikarz domagał się w pozwie 7 mln zł) oraz nakazał wydawcy „Wprost” publikację przeprosin na okładce tygodnika i trzech kolejnych stronach numeru. Wydawca tygodnika złożył już odwołanie od wyroku. W procesie dotyczącym tekstów o molestowaniu Durczok domaga się od ich autorów i wydawcy „Wprost” przeprosin oraz 2 mln zł odszkodowania.

Dziennikarz z Grupą TVN był związany od maja 2006 roku. Wcześniej przez 13 lat pracował w Telewizji Polskiej - najpierw przez trzy lata w TVP Katowice, a potem w Warszawie, gdzie prowadził najpopularniejsze programy informacyjne i publicystyczne, m.in. „Wiadomości”, „Gościa Jedynki”, „Forum” i „Debatę”. Karierę zaczął w katowickim radiu TOP FM, w którym pełnił funkcję redaktora naczelnego i dyrektora.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Portal Kamila Durczoka startuje 3 października. „Zamierzamy stworzyć wiodące medium na Śląsku”

28 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ulalal
Kamil się wylaszczył, teraz nawet Tadla by nie miała pretensji.
40 15
odpowiedź
User
ciekawy
Zatrudnienie na umowie zlecenie / o dzieło czy o pracę?
42 9
odpowiedź
User
Neo
Bardzo dobry pomysł, Śląsk jest ogromnym rynkiem z wielkim potencjałem, ale potrzebuje dobrego pomysłu. Arkadiusz Hołda próbował z telewizją ale miał złych doradców i kiepski zespół. Myślę, że Kamil z swoim potencjałem, znajomościami i wyczuciem tematu jest w stanie stworzyć największe medium na Śląsku. Oczywiście problem zawsze tkwi w kapitale ludzkim i finansowym, ale kto wie, może Kamil w czasie przymusowego urlopu miał na tyle dużo czasu żeby przemyśleć strategię i teraz uderzy z całą siłą. Powodzenia Panie Durczok, myślę, że lekcję pokory Pan odrobił, zobaczył kto jest prawdziwym przyjacielem a kto tylko wchodził Panu w tyłek. Chętnie jako Ślązak z krwi i kości będę się przyglądał Pana projektowi. Dobrze, że postawił Pan na social media i internet, bo to jedyna deska ratunku dla dziennikarstwa.
29 34
odpowiedź