SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Prezydent Andrzej Duda o informacji „Super Expressu”: Stop fake news

Dziennik „Super Express” (Grupa ZPR Media) poinformował o wizycie prezydenta Andrzeja Dudy w Krakowie, w jego nowym apartamencie, do którego miał się udać pieszo. Głowa państwa zdementowała jednak tą informację, zaznaczając, że jest to zdjęcie sprzed kilku tygodni. - Stop fake news! - zaapelował.

Andrzej Duda podczas wiecu w Brzegu, fot. TVP Info Article

Tabloid w tekście: „Duda wniósł TO do nowego domu na oczach żony. Padniesz, gdy dowiesz się, ile kosztowało!” poinformował, że prezydent Andrzej Duda kupił czajnik i miał przynieść go do nowego apartamentu, udając się pieszo ze starego mieszkania.

Głowa państwa zaprzeczyła jednak za pośrednictwem swojego oficjalnego konta na Twitterze, że zdjęcie z wtorkowego wydania „SE” jest aktualne. Zaapelował także o nieprzemieszczanie się w związku z nowymi obostrzeniami.

- Informuję, że opublikowane dziś w SE  zdjęcia Agaty i moje z Krakowa podpisane jako: „Z ostatniej chwili!” pochodzą sprzed kilku tygodni #stopfakenews ! Stosownie do apeli rządu o nieprzemieszczanie się, od ostatniej soboty wszelkie nasze aktywności zewnętrzne zostały anulowane.

Dziennik w tekście w wydaniu internetowym, już po jego opublikowaniu nawiązał do wpisu prezydenta i zaznaczył, że „zdjęcie ma pochodzić sprzed kilku tygodni”.

Super Expressu pomylił sprawcę napaści na księdza z raperem Sokołem

W połowie marca „Super Express” opisywał sprawę Adam O. z Orzysza, który miał pojawić się na plebanii, aby ustalić datę swojego ślubu i grozić księdzu śmiercią z użyciem noża. Sprawa została szybko zgłoszona policji.

W tekście zamieszczono rzekome zdjęcie Adama O. Tekst szybko rozniósł się w social mediach, ze względu na pomyłkę – artykuł opatrzono fotografią rapera Wojciecha "Sokoła" Sosnowskiego z młodości – był to kadr z teledysku do piosenki WWO „Nie bój się zmiany na lepsze” z 2003 roku. Prawdopodobnie do pomyłki doszło, ponieważ sprawca miał ustawione jako zdjęcie profilowe na Facebooku właśnie to, przedstawiające Sokoła. Dziennik w ogóle nie skomentował tej pomyłki, a raper poinformował, że „jego ludzie pracują nad rozwiązaniem tej sprawy”.

W styczniu 2021 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem "Super Expressu" (ZPR Media) wyniosło 96 752 egz. To spadek o 16,81 proc. - wynika z danych ZKDP.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Prezydent Andrzej Duda o informacji „Super Expressu”: Stop fake news

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zatroskany
I maprawde na oficjalnym profilu prezydent Polski zajmuje się czajnikiem z jakoegoś artykułu? A gdzie wypowiedzi na temat pandemii, sluzby zdrowia, sytuacji w szkołach otd? Już lepiej rzeczywiście niech siedzi tam gdzie siedzi i się nie przemieszcza.
5 1
odpowiedź