SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radio Gdańsk zerwało umowę na promowanie spotkania z Adamem Michnikiem. Paweł Adamowicz: Wraca cenzura

Urząd Miejski w Gdańsku zlecił Radiu Gdańsk emisję 32 spotów, reklamujących debatę z Adamem Michnikiem, która odbywa się pod patronatem prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza. Mimo podpisanej umowy, radio wyemitowało tylko część reklam, zrywając umowę bez żadnych wyjaśnień czy ostrzeżenia. Prezydent miasta mówi o cenzurze.

Article

Z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości Gdańsk organizuje cykl debat obywatelskich „Niepodległa 1918-2018”. Cykl spotkań ze znanymi intelektualistami, pisarzami, politykami i opozycjonistami z okresu PRL jest poświęcony najważniejszym problemom dziejów najnowszych Polski. Otworzyła je wtorkowa konferencja z udziałem Adama Michnika, redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej" - „Dwie Niepodległości - 1918/1989 - wyzwania i bilans”.

Adamowicz: cenzura

Miasto Gdańsk w październiku podpisało umowę z Radiem Gdańsk na emisję 32 spotów reklamowych (warte w sumie 4 199 zł), które propagowałyby i całość obchodów, i otwierającą debatę. Część reklam wyemitowano. - W poniedziałek jednak dostaliśmy telefon z radia, że emisja pozostałych zostaje wstrzymana. Przyczyn nie podano. Nasłuchiwaliśmy dzisiaj cały dzień, i rzeczywiście, żadna reklama nie została wyemitowana. W tej sytuacji poprosiliśmy we wtorek w trybie pilnym o wyjaśnienia - mówi dla Wirtualnemedia.pl Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy prezydenta Gdańska.

Sam Adamowicz wczoraj zamieścił wpis na swoim facebookowym koncie. Informuje w nim o sytuacji i o tym, że - pomimo prośby o wyjaśnienia - żadne takowe nie dotarły. - W Radio Gdańsk S.A. wraca #cenzura! - alarmuje prezydent. A dalej pisze: - W latach PRL Adam Michnik, mimo szykan i cenzury, walczył o demokratyczną Polskę. W państwie PiS w niektórych mediach znów obowiązuje cenzorski zapis na nazwisko Michnik. Czy wycofanie emisji reklamy to nadgorliwość szeregowego pracownika? A może oportunizm kierownictwa radia? Nawet nie chcę dopuszczać do siebie myśli, że zadecydowało polecenie z zewnątrz…

- Nie spotkaliśmy się jeszcze z podobną sytuacją - komentuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek. - Podpisane umowy zobowiązują. Wysyłaliśmy przecież zlecenie, podpisaliśmy umowę, prowadziliśmy rozmowy, w których jasno komunikowaliśmy co zamierzamy reklamować. Wszystko było w porządku, aż tu nagle bez wyjaśnień komunikacja jednostronnie urwała się.

Prezes gdańskiej rozgłośni nie odebrał wczoraj od nas telefonu ani nie odpowiedział na smsy z prośbą o komentarz.

Spoty były natomiast bez problemu emitowane w Radiu Plus i Radiu Złote Przeboje.

To nie pierwszy raz, gdy Adamowicz wchodzi w zatarg z publicznym nadawcą. We wrześniu br. Łukasz Sitek, reporter TVP Info, po przesłuchaniu prezydenta Gdańska przez komisję ds. Amber Gold, gonił go kilkaset metrów pod Sejmem, zadając mu pytania z mocnymi tezami o jego związkach z aferą Amber Gold. Urząd złożył w tej sprawie skargę na reportera do Rady Etyki Mediów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Radio Gdańsk zerwało umowę na promowanie spotkania z Adamem Michnikiem. Paweł Adamowicz: Wraca cenzura

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kiki
Żałosne, a wcześniej jej nie było?
odpowiedź
User
grega
Paskudny PiS i tyle.
odpowiedź
User
no cóż
zaczyna pachnieć Białorusią, nie tylko w Radiu Gdańsk
odpowiedź