Dariusz Rosiak nie zmieni nazwy podcastu „Raport o stanie świata”. „Reakcja Polskiego Radia żenująca, nacechowana zemstą”

Dariusz Rosiak nie zmieni nazwy swojego podcastu „Raport o stanie świata”, mimo że jest ona wśród znaków towarowych, o których zastrzeżenie ubiega się Polskie Radio. - Nie ma podstaw, by nadawca zastrzegł tę nazwę - mówi Rosiak portalowi Wirtualnemedia.pl. - To, co robi radio to przejaw reakcji nacechowanej zemstą - ocenia.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
Dariusz Rosiak nie zmieni nazwy podcastu „Raport o stanie świata”. „Reakcja Polskiego Radia żenująca, nacechowana zemstą”
Dariusz Rosiak

„Raport o stanie świata” był autorską audycją Dariusza Rosiaka emitowaną na antenie Trójki. W styczniu br. dziennikarz rozstał się ze stacją, a „Raport” zaczął realizować jako podcast dzięki wsparciu finansowemu od internautów.

„Reakcja Polskiego Radia żenująca, nacechowana zemstą”

Dariusz Rosiak nie myśli jednak o tym, żeby zmieniać nazwę swojego podcastu. – Nie widzę podstaw, by Polskie Radio zastrzegło znak towarowy „Raport o stanie świata”. Parę miesięcy temu próbowano zastrzec ten tytuł i okazało się to niemożliwe. Ten zwrot nie posiada po prostu wystarczającej wyróżnialności, wystarczających cech specyficznych, by można to było zrobić. Każdy przecież może używać słów „raport” czy „świat” - mówi Rosiak.

I dodaje: -  To, co robi Polskie Radio to przejaw żenującej reakcji nacechowanej zemstą wobec wszystkich ludzi, którzy wcześniej wyrzuciło z pracy.

Nadawca: To dbałość o nasze interesy

Polskie Radio w odpowiedzi podkreśla, że istnieją przesłanki do zastrzegania tytułów audycji, gdyż nie są one "w jakimkolwiek stopniu" własnością osób je prowadzących. - Wszystkie te tytuły już dziś należą do Polskiego Radia S.A., a ich zastrzeżenie w Urzędzie Patentowym jako znaków towarowych jest przejawem dbałości o interes nadawcy publicznego i ma na celu zabezpieczenie Polskiego Radia S.A. przed szeroko pojętymi nieuczciwymi praktykami rynkowymi. Nawet w sytuacji gdy tytuł audycji faktycznie został zaproponowany przez redaktora prowadzącego, to Polskie Radio S.A. na mocy zawartych umów nabywało nie tylko autorskie prawa majątkowe i prawa pokrewne do takiego dzieła, ale jednocześnie w ramach wypłacanego honorarium uzyskiwało wprost zgodę dziennikarza na rejestrację tytułów dostarczonych dzieł jako znaków towarowych stanowiących własność Polskiego Radia - informuje portal Wirtualnemedia.pl Monika Kuś z biura zarządu publicznego radia.

Na koncie zbiórki Dariusza Rosiaka w serwisie Patronite.pl do tej pory udało się zgromadzić ponad 480 tys. złotych, a zadeklarowana kwota miesięcznego wsparcia od ponad 4,1 tys. patronów wynosi ponad 62 tys. zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"