SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórcza, wysoko Wirtualnemedia.pl

W maju br. najczęściej cytowanym polskim medium była "Rzeczpospolita". Wśród serwisów internetowych liderem był wpolityce.pl, a na drugim miejscu w tej kategorii znalazł się portal Wirtualnemedia.pl - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.

Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, fot.polsat Article

W rankingu najczęściej cytowanych mediów w maju br. na fotelu lidera znalazła się "Rzeczpospolita", wyprzedzając "Gazetę Wyborczą" oraz telewizję TVN24. Na kolejnych miejscach uplasowały się radio RMF FM oraz "Dziennik Gazeta Prawna".

W Top 15 zestawienia znalazło się w sumie 9 tytułów prasowych, 3 stacje radiowe, 2 stacje telewizyjne i 1 serwis internetowy.

W maju w mediach dominowała tematyka polityczna związana ze sporem wokół Trybunału Konstytucyjnego i decyzjami podejmowanymi przez Komisję Europejską. Szerokim echem odbiła się informacja dotycząca audytu rządów PO/PSL oraz tematy związane z antyrządowym marszem opozycji i KOD-u zorganizowanym w Warszawie. Często komentowano również kwestię poparcia przez Prawo i Sprawiedliwość kandydatury Donalda Tuska na drugą kadencję na stanowisko szefa Rady Europejskiej oraz wygrany proces Kamila Durczoka z wydawcą tygodnika "Wprost".

Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajął "wSieci", a miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media, był "Forbes".

Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania TVN, a na trzeciej - TVP Info.

Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie RMF FM, a na kolejnych miejscach znalazły się Radio ZET i PR1.

Wśród najczęściej cytowanych portali na pierwszym miejscu sklasyfikowano wpolityce.pl. Na informacje z portalu Wirtualnemedia.pl, który w tej kategorii zajął drugie miejsce, powoływano się 75 razy.

Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był "Dziennik Gazeta Prawna", wyprzedzając "Puls Biznesu" oraz Money.pl.

Z kolei najczęściej cytowanym medium regionalnym w maju br. była "Gazeta Wrocławska". Na drugim miejscu znalazło się Radio Szczecin, a na trzecim - "Dziennik Łódzki".

Analiza została przeprowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów na podstawie 5026 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1-31 maja 2016 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z innych mediów 5099 razy (2724 razy w prasie, 1713 w telewizji i 662 w radio). Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN Turbo, TVN Meteo, Polsat, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio ZET, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin). Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radia i telewizji, w których pojawiały się nazwy tytułów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: "Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórcza, wysoko Wirtualnemedia.pl

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ujuu
hahaha ! galareta opiniotwórczy ???? hahaha !!!
14 8
odpowiedź