SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Festival Group uruchamia platformę VOD. Marcin Perzyna: content dopasowany do odbiorców treści wideo

Spółka Festival Group - organizator m.in. Top of the top Sopot Festival - uruchomiła nową platformę VOD o nazwie WOW, część portfolio stanowią produkcje własne. - Jesteśmy w stanie wspólnie z naszymi partnerami stworzyć bardzo atrakcyjny content precyzyjnie dopasowany do potrzeb zróżnicowanych i coraz bardziej wymagających odbiorców treści wideo w internecie - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Perzyna - prezes spółki Festival Group i twórca platformy.

Article

W ofercie WOW znajdują się szeroko rozumiane formaty rozrywkowe - stand up i innego rodzaju formaty comedy, formaty muzyczne w tym koncerty i festiwale, talent-show, talk-show, reality, docu, teleturnieje, life-style, poradniki, motoryzacja, programy o sporcie, w dalszej kolejności do serwisu trafią seriale, filmy fabularne i dokumentalne oraz inne formaty zlecone lub powierzone do dystrybucji.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Ofertę WOW w przyszłości uzupełnią formaty kultury wysokiej: filmy dokumentalne, projekty z obszaru plastyki i sztuk wizualnych, teatr i muzyka klasyczna.

Współpraca z Klubem Komediowym, Rafałem Paczesiem i Rafałem Rutkowskim

WOW nawiązało współpracę z polskimi stand-uperami. Dzięki kooperacji powstał program „Pacześ show” z udziałem Rafała Paczesia, Łukasza Lotka Lodkowskiego, Kacpra Rucińskiego oraz Janusza Pietruszki.

Współpraca została również nawiązana z Klubem Komediowym, Rafałem Rutkowskim oraz Wiolką Walaszczyk, z którymi został testowo uruchomiony projekt „Mem tę moc“.

W pierwszym roku powstanie ponad 30 projektów

W pierwszym roku WOW planuje wyprodukować łącznie ponad 30 projektów. Jednym z nich jest zrealizowany pod koniec zeszłego roku na Gran Canarii reality-show, który aktualnie jest w fazie produkcji. W przygotowaniu są również dwa projekty filmowe i cztery serialowe.

- Chcemy przyciągnąć do naszej platformy najciekawszych twórców na rynku, producentów, pozyskać oryginalne pomysły, realizować odważne projekty i wizje partnerów komercyjnych, a także  projekty instytucji non-profit - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Perzyna, prezes spółki Festival Group i twórca platformy. - Jesteśmy przekonani, że dzięki najnowszej technologii produkcji, którą dysponujemy, długiemu doświadczeniu na rynku medialnym, potencjałowi dystrybucyjnemu i „zaszytemu” w naszej platformie zaawansowanemu systemowi analiz, jesteśmy w stanie wspólnie z naszymi partnerami stworzyć bardzo atrakcyjny content precyzyjnie dopasowany do potrzeb zróżnicowanych i coraz bardziej wymagających odbiorców treści wideo w internecie. Jesteśmy otwarci na udostępnienie swojego zaplecza technologicznego zewnętrznym twórcom, by realizować nieoczywiste, wręcz ryzykowne pomysły, które posiadają duży potencjał rynkowy - dodaje.

W planach programy dla widowni 50+

Podstawowa grupa docelowa WOW pokrywa się z szeroko rozumianą grupą komercyjną. Jak informuje nas biuro prasowe Festival Group „w pierwszej kolejności bezwzględnie skupiamy się na widzu internetowym, który do telewizji liniowej nie zagląda wcale lub rzadko. Ponieważ przyrost oglądalności w internecie w grupie 50+ jest również dynamiczny, to w dalszych planach mamy również formaty dedykowane starszej widowni”.

Platforma WOW dostępna jest pod adresem ottwow.com. Testowy start odbył się 19 grudnia 2020 roku.

Serwis umożliwia oglądanie treści VOD oraz live streaming (materiały life są realizowane przy udziale widzów). Treści WOW dostępne są zarówno za pośrednictwem strony www, jak i aplikacji na systemy Android i iOS. W najbliższych tygodniach przewidywany jest również start aplikacji na platformę Android TV i Samsung-Smart Hub.

Monetyzacja w modelu reklamowym i PPV

W ofercie WOW znajdują się dwa podstawowe modele monetyzacji treści - reklamowy i pay-per-view.

Jak informuje Festival Group „ogólna zasada jest taka, że zewnętrzne treści, takie jak filmy i dokumenty widzowie WOW mogą oglądać na zasadzie pay-per-view, natomiast autorskie formaty platformy dostępne są za darmo i przerywane są reklamami”. - Platforma WOW nie jest serwisem abonamentowym, nie oferujemy zatem treści w ramach żadnych pakietów - dodaje.

Uruchomienie WOW kosztowało 30 mln zł

Uruchomienie internetowej platformy, analityki, oraz całego rozwiązania technologicznego uwzględniającego zakup wozów, światła, multimediów, dźwięku i pozostałej infrastruktury, nastawionej nie tylko na dystrybucję, ale również produkcje contentu to łączne koszty przekraczające 30 mln zł.

Projekt WOW jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Stacjonarne studio, serwerownię oraz całe zaplecze techniczne WOW uruchomione zostało w Lublinie. Technologia, którą dysponuje Festival Group umożliwia m.in. jednoczesną realizację treści w 4K z wykorzystaniem do 26 kamer, a także kreację rzeczywistości rozszerzonej.

Kampania WOW obsługiwana jest częściowo własny zespół, a częściowo w zakresie kreacji oraz programatica Festival Group wspiera Edge NPD, a w zakresie Facebooka i Instargrama - Socialtime. Promocją zajmuje się również firma Hype Warsaw.

- Obecnie skupiamy się na target grupach naszych odbiorców i promujemy tylko programy. W pierwszej fazie nie przewidujemy kampanii wizerunkowej. Stawiamy na przyrost generyczny i reklamę digitalową - informuje nas biuro prasowe Festival Group.

Festival Group to spółka obecna na polskim rynku mediowym od 21 lat. Zajmuje się realizacją  wydarzeń artystycznych, w tym m.in. Top of the top Sopot Festival, który pokazuje TVN.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Festival Group uruchamia platformę VOD. Marcin Perzyna: content dopasowany do odbiorców treści wideo

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gdch
Kolejny serwis vod i jeszcze z tak idiotyczną nazwą.
8 4
odpowiedź
User
Fan
Stand-up i Rafał Pacześ. Bardzo dobry kierunek!
8 5
odpowiedź
User
Oho
Daję im max rok.
Pomysł i nazwa szalone.
9 6
odpowiedź