SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Jedna czwarta Polaków planuje bojkotować Tigera i inne produkty Maspexu, prawie połowa tego nie chce

Po ostatnim kryzysie wizerunkowym napoju energetycznego Tiger (produkowanego przez Maspex Wadowice) prawie jedna czwarta respondentów planuje bojkotować wszystkie produkty tej firmy, natomiast prawie połowa nie zamierza tego robić.

Article

Aferę Tigera wywołały kontrowersyjne wpisy na instagramowym profilu marki, na które zwrócono uwagę w środę 9 sierpnia. Oburzenie wywołała przede wszystkim grafika z 1 sierpnia z wyciągniętym środkowym palcem i napisem: „Chrzanić to co było, ważne to co będzie”.

Producent natychmiast za to przeprosił, usunął krytykowane wpisy i wpłacił 500 tys. zł na rzecz wsparcia powstańców. Odpowiadająca za obsługę Tigera w mediach społecznościowych J. Walter Thompson Poland Group też przeprosiła i zwolniła dwie osoby, które się tym zajmowały. Maspex szybko zakończył z nią współpracę, także dotyczącą obsługi marki Kubuś. Ponadto ukarał finansowo dwoje swoich pracowników odpowiadających za Tigera.

W programie TVP Info „Minęła 20” Michał Rachoń demonstracyjnie wylał zawartość puszki Tigera (zapewniał, że nie była to zachęta do bojkotu marki, tylko niestandardowy komentarz publicystyczny). Natomiast Polskie Radio zapowiedziało, że nie będzie już kupowało wszystkich produktów Maspexu, natomiast Orlen i Lotos - że wycofają napój Tiger ze sprzedaży na swoich stacjach paliwowych.

W sondażu zrealizowanym przez SW Research na zlecenie serwisu internetowego „Rzeczpospolitej” prawie jedna czwarta respondentów zadeklarowała, że planuje bojkotować produkty firmy Maspex. Z kolei prawie połowa nie zamierza tego robić, natomiast 28 proc. nie ma zdania w tej sprawie.

Najwięcej chętnych do bojkotowania produktów Maspexu jest wśród osób z miast od 200 do 499 tys. mieszkańców (38 proc.), z wykształceniem zasadniczym zawodowym (32 proc.) oraz zarabiający 2-3 tys. zł miesięcznie (30 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Jedna czwarta Polaków planuje bojkotować Tigera i inne produkty Maspexu, prawie połowa tego nie chce

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Liberał konserwatywny
Ja już od wielu lat bojkotuję wszystkie napoje energetyczne. Polecam. Wyjdzie na zdrowie.
9 0
odpowiedź
User
prawnik
Od lat nie pijam.
Nie mogę więc bojkotować.

Moja przekorna natura Polaka prawie sprawiła, że prawie sobie kupiłem Tigera po tych okrzykach o bojkocie. Prawie - bo zacząłem czytać skład. Klasyczny dla energetyków.

Ps. A i tak założę się, że sprzedaż wzrośnie.
4 0
odpowiedź
User
Ola
Według badań pracowni ABC (reprezentatywna próba 87445 respondentów) 98,8% nigdy nie weźmie do pyska żadnego z produktów tej żałosnej firmy
3 1
odpowiedź
User
Mix
Mam nadzieje że ci co tak bojkotują 'Tigera' nie zapomnieli aby nie posiadać na własność VW, Skodę, Audi i resztę z gr. Vag... Pozdrawiam
4 3
odpowiedź
User
Ja
Ten napój do szamba
3 1
odpowiedź
User
jak
Mam nadzieje że ci co tak bojkotują


Milcz bo za głupi jesteś żeby się odzywać. Komu VW, Skoda czy Audi napluła w twarz w ramach reklamy?
0 4
odpowiedź
User
lustereczko...
Wkrótce zniknie uśmiech na twarzy prezesa....
4 1
odpowiedź
User
Hipokryci
Mam nadzieje że ci co tak bojkotują


Milcz bo za głupi jesteś żeby się odzywać. Komu VW, Skoda czy Audi napluła w twarz w ramach reklamy?


Gdybyś nie wiedział, to grupa wspierała nazistów i skoro tutaj bojkotujecie za jakieś durne zdjęcie w internecie, to może warto byłoby zacząć bojkotować za prawdziwe zbrodnie zachodnich firm wspierających i finansujących nazistów przed i podczas II wojny światowej.
2 1
odpowiedź
User
tłumacz przysięgły
Nazistów czyli Niemców.
1 0
odpowiedź
User
Felixx
Ciekawe podsumowanie. Patrząc na opinię myślałam, że więcej osób jest za bojkotem, a tu zaskoczenie. Osobiście nie bojkotuję, czemu cała Spółka ma ponosić konsekwencje? Czemu Polacy w niej pracujący mają tracić pracę? Zresztą przeprosiny i ich wpłata na Powstańców w zupełności mi wystarczy. Pomyłki zdarzają się każdemu.
2 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry