SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mobilny portal TVN24.pl w nowej odsłonie. „Działa jak aplikacja, nacisk na przekaz wizualny”

Wersja mobilna portalu TVN24.pl została udostępniona w gruntownie zmienionej odsłonie. Specjaliści z agencji interaktywnych oceniają, że witryna jest czytelna i wygodna w nawigowaniu, a eksponowane są w niej zdjęcia i materiały wideo.

Article

Mobilny serwis www TVN24.pl w nowej odsłonie wygląda podobnie jak aplikacja mobilna stacji. Witryna, jak samo jak jest dekstopowa wersja, jest podzielona na kilka głównych sekcji: Najnowsze, Faky, Polska, Świat, Warszawa (lub inne miasta), Magazyn TVN24, Biznes, Meteo, Sport, Konkret24, Kontakt24, Kultura i Styl, Ciekawostki, Programy, Raporty oraz TVN24 News in English.

Pytania przez Wirtualnemedia.pl eksperci z agencji interaktywnych przychylnie oceniają nową odsłonę witryny. - Szybka, intuicyjna dzięki swojej prostocie i symetrii strona, dobrze zoptymalizowana pod urządzenia mobilne, co obecnie stanowi  must have. Użyteczność i dostępność dla wszystkich użytkowników. Mobile, wideo, minimalizm i UX. Zoptymalizowane czasy ładowania,user friendly, flat design, czytelne nagłówki..... ładnie - wylicza Przemysław Feluś, digital project manager w FSi. - Ale w zasadzie nic nowego w dobie daleko posuniętego „ekumenizmu projektowego” - zaznacza.

Multimedia prezentowane inaczej niż w serwisach CNN i BBC

Bartosz Kolasa, solution manager obszaru digital experience w Unity Group, zwraca uwagę, że w nowej wersji serwisu eksponowane są zdjęcia i materiały wideo. - Wpisuje się to w tendencję wszystkich serwisów informacyjnych. Jako użytkownicy najłatwiej i najszybciej konsumujemy treści głównie wizualne, czasy telegazety mamy już za sobą. Teraz to zdjęcie lub film ma przykuć naszą uwagę i skłonić do pozostania w serwisie. Bogata biblioteka contentu wizualnego, którą posiada TVN będzie dobrym sprzymierzeńcem takiego dystrybuowania treści, co zresztą widać w nowej wersji - komentuje.

- Rozwój sieci LTE i to, że smartfony są teraz standardem powoduje, że przy budowie serwisów jest coraz mniej ograniczeń. Nie ma potrzeby ograniczać ilość grafik czy wideo. Coraz powszechniejszy jest widok osób, które w tramwaju czy autobusie w drodze do pracy oglądają czy to kanały na YouTube czy filmy z serwisów streamingowych – naprzeciw takim przyzwyczajeniom także wyszedł TVN24 - dodaje Kolasa.

Zwraca uwagę, że w serwisie tej stacji multimedia są inaczej prezentowane niż na stronach mobilnych BBC czy CNN. - Benchmark pokazuje, że zarówno amerykańska, jak i brytyjska stacja inaczej podeszły do sposobu prezentowania treści. Pod jedną grafiką agregowanych jest szereg wiadomości w ramach danego tematu - stwierdza.

Według Dawida Czernera, dyrektora zarządzającego Veneo, zalety nowej mobilnej wersji TVN24.pl widać już na stronie głównej. - W pierwszym widoku cały ekran zajmuje najświeższy news. Pasek nawigacyjny z logotypem serwisu i przyciskiem nawigacyjnym „hamburgerem” pojawia się dopiero po przewinięciu witryny. W trakcie dalszego przewijania pasek ponownie znika i działa analogicznie do paska nawigacyjnego przeglądarki. Dzięki temu rozwiązanie to dla użytkowników smartfonów jest intuicyjne, a witryna zyskuje dodatkową przestrzeń - opisuje menedżer.

- Układ jednokolumnowy, duże czcionki i marginesy pomiędzy newsami sprawiają, że serwis wygląda atrakcyjnie i co najważniejsze - jest bardzo czytelny. Na dodatkowe wyróżnienie zasługuje sposób, w jaki wyświetla się treść newsa TVN24. Po kliknięciu w odnośnik artykuł, po delikatnej animacji, wyświetla się nowej warstwie, z której łatwo powrócić do poprzedniego widoku - dodaje.

Mankamenty Czerner zauważa w niektórych sekcjach tematycznych portalu, takich jak Fakty czy TVN Meteo. - W takiej sytuacji artykuły otwierane są w nowej karcie, a stare szaty graficzne powodują nieprzyjemną niespójność - stwierdza.

- W nowej odsłonie oprócz TVN24 jest już TVN Warszawa. Być może już wkrótce zaktualizowane zostaną inne serwisy. Powinno tak się stać, ponieważ nowy layout jest dużo lepszy od poprzedniego - ocenia dyrektor zarządzający Veneo.

Zdaniem Pauli Pachulskiej, project managera w zjednoczenie.com, nowa odsłona mobilnego TVN24.pl jest nowoczesna i przejrzysta. - Zdecydowano się na zwiększenie fontów oraz klikalnych elementów, co ułatwia korzystanie z serwisu na niewielkich ekranach. Menu ukryto w hamburgerze znajdującym się na górnej belce - przy dłuższym scrollowaniu belka znika, co umożliwia wyświetlenie większej ilości informacji na ekranie - komentuje menedżerka.

- Aktualnie czytany przez nas news możemy udostępnić w wygodny sposób posługując się wyraźnymi, dedykowanymi temu, przyciskami znajdującymi się na dole ekranu. Na plus zasługuje według mnie przycisk, który ułatwia kopiowanie bezpośredniego linku. Ciekawym rozwiązaniem jest umożliwienie powrotu do strony głównej poprzez „zamknięcie” newsa krzyżykiem w prawym górnym rogu ekranu - wylicza Pachulska.

Zauważa też mankamenty witryny. - Dużym minusem jest jednak automatyczne odtwarzania filmików wraz z dźwiękiem, jako użytkownik wolałabym mieć nad tym większą kontrolą, zwłaszcza jeśli serwis przeglądamy np. w komunikacji miejskiej - stwierdza.

Serwis jak aplikacja mobilna

Nowy serwis mobilny TVN24.pl został przygotowany w oparciu o technologie React i Next.js. - Są to obecnie jedne z topowych rozwiązań w swojej kategorii. Jest to bardzo dobry wybór - ocenia Damian Glazer, frontend & mobile developer w agencji Ideo.

- Wchodząc na serwis tvn24.pl z urządzenia mobilnego od razu widać, że został on stworzony na wzór aplikacji mobilnej. Pierwsze wrażenie jest niezłe. Ładne animacje, przejrzysty content. Widoczne jest to, co użytkownika interesuje bez przesytu zbędnych treści. Bardzo na plus jest to, że wykorzystana została technologia PWA, która umożliwia zapisanie aplikacji na pulpicie urządzenia mobilnego i nie tylko - komentuje Glazer.

Jego zdaniem w serwisie brakuje cache'owania treści. - Pozwoliłoby to użytkownikom na przeglądanie serwisu również w trybie offline. Przechodząc na treści artykułów uruchamiana jest animacja. Wymaga ona jednak optymalizacji, gdyż urządzenia 2-letnie (a więc nie tak całkiem stare) mają z nią problemy i widać klatkowanie. Powrót z artykułu do strony głównej również powoduje, że content odświeża się i przesuwa całą stroną - opisuje menedżer z Ideo.

Wymienia też kilka innych elementów, które należy poprawić. - Przede wszystkim strona podczas kompilacji nie została odpowiednio zminifikowana, przez co nazwy komponentów i ich dokładna struktura widoczna jest w narzędziach developerskich. Zmienić można także minifikowanie htm'a, w którym widoczne są długie klasy css'owe. Ten zabieg pozwoli zaoszczędzić kilkadziesiąt kilkobajtów i kod będzie wyglądał bardziej profesjonalnie. Niestety nie ma możliwości sprawdzenia poprawności formularzy  i niektórych funkcji dostępnych z menu, gdyż wszystkie zakładki z szarej sekcji przekierowują do nowej karty strony głównej - stwierdza.

Zauważa, że w serwisie działa rozwiązanie lazyload pozwalające na opóźnienie ładowania niepotrzebnych na dany moment zdjęć. - Jednak cały serwis powinien zostać poddany optymalizacji, gdyż wyniki w narzędziu Lighthouse są dość słabe. Zdajemy sobie sprawę z tego, że do aplikacji dołączone są skrypty marketingowe, ale narzędzie informuje, że czas ładowania może być dłuższy niż 10 sekund. Spowoduje to, że rozwiązania PWA nie będą w pełni wykorzystywane - strona nie zapyta czy może zapisać aplikację w urządzeniu mobilnym - komentuje Damian Glazer.

Według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. TVN24.pl zanotował 8,19 mln realnych użytkowników, 111,15 mln odsłon oraz 11 minut i 54 sekundy średniego czasu korzystania w ciągu doby, z czego na smartfonach i tabletach - 6,7 mln użytkowników, 74,63 mln odsłon oraz 7 minut i 25 sekund.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Mobilny portal TVN24.pl w nowej odsłonie. „Działa jak aplikacja, nacisk na przekaz wizualny”

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bul
Naprawdę nie rozumiem, jak można chwalić coś z czego nie da się korzystać. To jest fajne , na komputerze ale nie na małym ekranie na którym pozbycie się video (i audio) z reklamami graniczy z cudem . Pewnie nie jestem targetem ale jednego użytkownika mniej.
17 2
odpowiedź
User
Nuda
Stara wersja była lepsza i mniej problematyczna.
5 2
odpowiedź