SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tylko “Poradnik Domowy” rośnie, sprzedaż “Naj” poniżej 100 tys. egz.

“Poradnik Domowy” to jedyny miesięcznik poradnikowy dla kobiet, który zanotował w październiku ub.r. wzrost sprzedaży. Największe spadki dotknęły z kolei tytuły G+J: “Naj Magazyn”, którego sprzedaż spadła poniżej 100 tys. oraz “Claudię”.

Liderem zestawienia zostały wydawane przez Grupę Burda “Dobre Rady”. Sprzedaż ogółem tego miesięcznika w październiku 2011 roku wyniosła 438 711 egz. po spadku o 1,72 proc. w porównaniu z październikiem 2010 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce z pierwszego spadł magazyn “Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem poszła w dół o 10,77 proc. do 415 191 egz. Tytuł ten obecnie ma cenę 2,20 zł, zaś w październiku 2010 roku kosztował 1,99 zł.

Na podium znalazł się także “Poradnik Domowy” (Agora), którego wynik poszedł do góry o 19,68 proc., czyli najbardziej w zestawieniu. W dziesiątym miesiącu sprzedał się on w liczbie 386 461 egz. Teraz magazyn ten kosztuje 1,99 zł, natomiast w październiku 2010 roku jego cena wynosiła 2,90 zł.

“Poradnik” zepchnął na czwarte miejsce “Kobietę i Życie” (Wydawnictwo Bauer), której sprzedaż spadła o 11,20 proc. do 373 491 egz. W grudniu ub.r. wydawca zwolnił dotychczasową redaktor naczelną tego tytułu Beatę Dzięgielewską (więcej na ten temat).

Najwięcej w rankingu stracił zajmujący ostatnie, siódme miejsce “Naj Magazyn” (G+J Polska). Jego sprzedaż ogółem w październiku ub.r. poszła w dół o 34,69 proc. i wyniosła 99 922 egz. Drugi największy spadek odnotowała plasująca się oczko wyżej “Claudia” (także G+J) - jej wynik zmalał o 21,78 proc. i wyniósł 172 404 egz.

Wirtualnemedia.plpaździernik
ZKDP20112010
TytułSprzedaż ogółem
Dobre Rady438 711446 408
Świat Kobiety415 191465 313
Poradnik Domowy386 461322 915
Kobieta i Życie373 491420 616
Olivia197 198197 198
Claudia172 404220 409
Naj Magazyn99 922152 992


Porównując dane z października ub.r. do danych z września ub.r. widać, że najwięcej straciła “Claudia” (22,32 proc.), a największym wzrostem sprzedaży ogółem pochwalić się może “Olivia” (Marquard Media Polska, + 23,44 proc.). 

Wirtualnemedia.pl2011
ZKDPpaździernikwrzesień
TytułSprzedaż ogółem
Dobre Rady438 711463 607
Świat Kobiety415 191451 386
Poradnik Domowy386 461382 900
Kobieta i Życie373 491414 197
Olivia197 198159 747
Claudia172 404221 931
Naj Magazyn99 922118 974


 

Dołącz do dyskusji: Tylko “Poradnik Domowy” rośnie, sprzedaż “Naj” poniżej 100 tys. egz.

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nicky Santoro
Skoro Oliwka przegoniła nawet Klaudię, to już chyba wszystko jasne. Zaobserwowano inwazję reklamówek gieplusjotowskich w edekpresie i za granicą u bałera.
odpowiedź
User
dziunia
niech zgadnę - a teraz będzie relaunch Naja i Claudii. Za 4 mln.
odpowiedź
User
Ramon Vega
Masz rację dziunia. Jeden i drugi relaunch już się "szyje". Dysk przenośny pierwszej relaunchowniczki wyrabia pełne 7200 obr/min.
odpowiedź