SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Vectra: jesteśmy zaskoczeni karą od UKE, odwołamy się

Sieć kablowa Vectra jest zaskoczona decyzją Urzędu Komunikacji Elektronicznej, który nałożył na nią karę 350 tys. zł za niedopełnienie obowiązków informacyjnych w zakresie świadczenia usług telekomunikacyjnych. Operator zapowiada odwołanie do sądu.

Vectra: jesteśmy zaskoczeni karą od UKE, odwołamy się

Kara została nałożona przez prezesa UKE pod koniec grudnia ub.r. Przeprowadzona przez Urząd analiza dokumentacji Vectry wykazała bowiem liczne naruszenia przepisów Prawa telekomunikacyjnego oraz przepisów rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego. A także warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej w zakresie wypełniania przez spółkę obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych. Kontrola obejmowała analizę zapisów umów i aneksów. Nieprawidłowości stwierdzono w większości umów poddanych sprawdzeniu (więcej na temat).

- Mimo formalnych braków, których UKE wymaga, nasi abonenci byli w dostatecznym stopniu informowani o wszystkich przysługujących im prawach, wynikających z umów. Jeszcze w trakcie kontroli Urzędu poprawiliśmy umowy zgodnie z jego zaleceniem i są one teraz zgodne z wytycznymi UKE. Wyczerpujących wyjaśnień w tej sprawie udzielaliśmy delegaturze UKE w Gdyni w ramach postępowania pokontrolnego - informuje nas Krzysztof Stefaniak, rzecznik prasowy Vectry.

Dlatego decyzja o karze zaskoczyła spółkę. - Kwestionujemy zasadność nałożenia kary w ogóle, także jej wysokość uważamy za niewspółmierną do skali problemu. Z tego względu będziemy się odwoływać od decyzji Urzędu - dodaje Stefaniak.

Vectra na koniec września br. miała ok. 815 tys. abonentów, z czego 438 tys. korzystało z telewizji cyfrowej, 369 tys. z internetu, a 133 tys. z telefonii stacjonarnej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Vectra: jesteśmy zaskoczeni karą od UKE, odwołamy się

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maksymilian
Doprawdy, szokujące. Dlaczego żaden urząd nie zabierze się za nich pod kątem samoprzedłużających się umów. Klient niczego nie podpisuje, a potem okazuje się, że przez następne dwa lata nie może umowy wypowiedzieć. To dopiero jest przekręt.
odpowiedź
User
iksin
Prawnikiem nie jestem, ale z tego co wiem samoprzedłużającesię umowy są legalne (jest coś o tej możliwości w k.c.)...
odpowiedź
User
pwck
...i generalnie szkoda, że się nie samoprzedłużają na 25 lat :)
odpowiedź
User
Konrad Mroczek
Może jeśli czyta ten artykuł ktoś z Vectry, uprzejma prośba o kontakt w sprawie mojej reklamacji... Wasz formularz kontaktowy nie pomógł, wpisy na FB też... Pozdrawiam
odpowiedź
User
MS
No w końcu. Vectra to oszust i tyle. Przychodzi facet mówi jedno, a potem okazuje się, że umowa jest zupełnie inna. Dzwonisz z reklamacją, a miła pani mówi: trzeba było przeczytać co jest napisane drobnym maczkiem. Nie da się z nimi nic wywalczyć. Czekam aż skończy się umowa i mówię: Nigdy więcej kontaktu z tą firmą. 350 tys, to za mało.
odpowiedź