Do reklam Victoria's Secret wrócą seksowne modelki. Rebranding nie pomógł marce

Firma Victoria's Secret produkująca bieliznę rezygnuje z przeprowadzonego niedawno rebrandingu, bo nie poprawił on wyników firmy, a sprzedaż spada. Do reklam mają wrócić “Aniołki”, czyli seksowne modelki.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Do reklam Victoria's Secret wrócą seksowne modelki. Rebranding nie pomógł marce
fot. materialy prasowe

Victoria’s Secret dwa lata lata temu przeprowadziła rebranding polegający m.in. na rezygnacji z charakterystycznych dla reklam marki seksownych i szczupłych modelek. Marka chciała być postrzegana jako bardziej inkluzywna, dlatego postawiła w komunikacji m.in. na aktywistki i kobiety plus size.

W reklamach pojawiły się m.in. piłkarka Megan Rapinoe, modelka plus size Paloma Elsesser oraz brazylijska transpłciowa modelka Valentina Sampaio. Marka chciała w ten sposób podkreślić zaangażowanie w pozytywne nastawienie do ciała i różnorodność. 

Marka zdecydowała się wówczas także zatrudnić w roli ambasadora - po raz pierwszy w historii - mężczyznę. Był to aktor Darren Barnet, który reklamował kolekcję Gender Free submarki Pink dedykowanej młodszym kobietom. Taka strategia miała pomóc marce odzyskać młodszą klientelę, która częściej niż Victoria's Secret wybierała np. konkurencyjną markę Fenty sygnowaną przez Rihannę. 

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/serial-victoria-s-secret-angels-and-demons-hulu-zwiastun-wideo-kiedy-emisja,7169804539234433a ##

Firma, mimo że była chwalona za nową strategię i postawienie na inkluzywność, wciąż notowała spadki sprzedaży.  Prognozowane przychody Vicoria's Secret mają wynieść na koniec 2023 roku - wg CNN - ok. 6,2 mld dolarów, czyli o 5 proc. mniej niż w ub.r., a także mniej niż w 2020 roku, kiedy wyniosły 7,5 mld dolarów. 

Teraz głównym celem firmy jest poprawa rentowności i osiągnięcie rocznej sprzedaży przekraczającej 7 mld dolarów. Ma w tym pomóc powrót do wizerunku seksownych modelek.

Warto przypomnieć, że w szczytowym okresie pokazy mody Victoria's Secret były transmitowane w ponad 100 krajach i przyciągały miliony widzów, a wśród nich były supermodelki Angels, w tym Gisele Bündchen, Heidi Klum, Tyra Banks, Kendall Jenner i Gigi Hadid.

Według stanu na maj 2020 r. Victoria's Secret, posiadająca ponad 1070 sklepów, pozostaje największym sprzedawcą bielizny w Stanach Zjednoczonych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy