SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Wiadomości”: TVN bezpodstawnie zakazał nam emisji filmu z wypadku Andrzeja Dudy

Szefowa „Wiadomości” TVP1 Marzena Paczuska stwierdziła, że w programach informacyjnych TVP nie pokazywano w sobotę amatorskiego nagrania z wypadku samochodowego Andrzeja Dudy, ponieważ TVN wbrew prawdzie zapewniał, że kupił wyłączne prawa do filmiku.

Nagranie z wypadku Andrzeja Dudy pokazane w „Wiadomościach” TVP1 Article

W piątek po południu w limuzynie, którą prezydent Andrzej Duda podróżował autostradą A4, pękła opona, wskutek czego samochód po gwałtownym manewrze zjechał do przydrożnego rowu.

W TVN24 i „Faktach” TVN szybko zaczęto pokazywać dwa amatorskie nagrania z tego incydentu: jedno pokazuje prezydencki samochód stojący w rowie, a drugie - moment, w którym auto po pęknięciu opony gwałtownie skręca. Zaznaczano przy tym, że oba klipy zostały przysłane na platformę Kontakt 24.

Z kolei w programach informacyjnych Telewizji Polskiej do niedzieli było pokazywane tylko pierwsze nagranie. W „Wiadomościach” TVP1 zaprezentowano też wizualizację komputerową przedstawiającą incydent. Drugi klip, pokazujący sam moment pęknięcia opony, wyemitowano dopiero w niedzielę.

- TVN wprowadził wczoraj w błąd TVP zakazując emisji filmu z wypadku na A4 -  i zapewniając, że kupił go na wyłączność. Właściciel i autor nagrania z A4 -pan Mirosław Zieliński poinformował nas dzisiaj, że to nieprawda - stwierdziła w niedzielę wieczorem na Twitterze Marzena Paczuska, szefowa „Wiadomości” TVP1. - Otrzymaliśmy specjalny mail w tej sprawie od TVN - zaznaczyła.

Klip z samym incydentem zamieściło też kilku użytkowników na YouTubie. Nagranie szybko zostało jednak usunięte „z powodu roszczenia dotyczącego praw autorskich zgłoszonego przez TVN”.

W regulaminie platformy Kontakt 24 nie ma mowy o wyłącznych prawach Grupy TVN do przysłanych tam treści. Znajduje się natomiast zapis stanowiący, że „użytkownik wyraża zgodę na udzielanie przez Administratora (oraz inne spółki z Grupy TVN) sublicencji  oraz  przenoszenie  praw  i  zezwalanie  o sobom  trzecim  na  korzystanie  z  przesłanych wiadomości, zdjęć lub filmów oraz zamieszczonych na Koncie Użytkownika wiadomości, zdjęć, filmów lub innych materiałów".

Według danych Nielsen Audience Measurement w lutym br. główne wydanie „Wiadomości” TVP1 oglądało średnio 3,44 mln widzów, a „Fakty” w TVN - 3,54 mln.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Wiadomości”: TVN bezpodstawnie zakazał nam emisji filmu z wypadku Andrzeja Dudy

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kolega
Ojej, dostałaś burę od prezesa Marzenko i próbujesz teraz nadrabiać fakt, że nie dałaś rady? Nie pierwszy, nie ostatni raz...
63 41
odpowiedź
User
Marcusso
Jak to Max Kolonko ujął, chyba przy okazji wyśmiewania specyficznego akcentowania informacji politycznych w "Faktach": Prezesie Telenbach, coś z tą pańską stacją jest nie tak.
40 37
odpowiedź
User
newsroom
Ojej, dostałaś burę od prezesa Marzenko i próbujesz teraz nadrabiać fakt, że nie dałaś rady? Nie pierwszy, nie ostatni raz...


Zawsze można wymienić Marzenkę na Pati Koti.

#dobrazmiana
52 23
odpowiedź
User
Zen
Naiwnosc uzytkownikow tego kontaktu 24 jest szokujaca. Dajecie im za free material, a oni trzepia kase za reklamy przy odtwarzaniu. A wy sie cieszycie ze na tvn 24 ktos powie ze dostalismy od pana Mietka czy Zenka na kontakt 24.
69 16
odpowiedź
User
j
tvn ma ten kontakt żeby mieć materiały za darmo od bandy naiwniaków w całej Polsce. Polikwidowali oddziały regionalne i gówno by mieli poza większymi miastami bez tego.
42 15
odpowiedź