O ponad 10 proc. więcej na reklamy w telewizji i radiu. Aflofarm ze spadkiem, Euro-Net i Neonet mocno w górę (Top10)

Po pięciu miesiącach br. cennikowe wydatki na reklamę w mediach wzrosły rok do roku o ponad 5 proc. Więcej zarobiły telewizja, radio i outdoor. Mocno swoje wydatki zwiększyły takie firmy, jak Neonet, Euro-Net i właściciel Media Expert. Aflofarm zredukował je o blisko jedną czwartą.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
O ponad 10 proc. więcej na reklamy w telewizji i radiu. Aflofarm ze spadkiem, Euro-Net i Neonet mocno w górę (Top10)
fot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do maja br. reklamodawcy wydali w tradycyjnych mediach (bez internetu) blisko 14,1 mld zł, czyli 5,4 proc. więcej niż w tym samym okresie 2020 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar, netto, bez rabatów).

Ponad połowa – 8,4 mld zł – trafiła do telewizji, co oznacza wzrost w porównaniu z ub.r. o 12,5 proc. O 13,8 proc. wzrosły wydatki na reklamę radiową – z 3,06 mld zł do 3,48 mld zł. Nakłady na reklamę zewnętrzną zwiększyły się o 10,7 proc. do 464,3 mln zł.

W pozostałych mediach reklamodawcy ograniczyli wydatki. Wydatki na reklamę w magazynach spadły o 16,6 proc. (do 1,26 mld zł), w gazetach – o  9 proc. (do 453,7 mln zł), w kinach – o 98 proc. (do 7,2 mln zł), a na reklamę OOH w Metrze – o 41 proc. (do 27,7 mln zł).

grafika

Mniej na reklamy Aflofarmu i Biedronki

Niezmiennie pozycję największego reklamodawcy utrzymuje Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami w wysokości 863,7 mln zł (mniejszymi o 24,4 proc.).Wiceliderem wydatków jest Lidl Polska, który na reklamę w tradycyjnych mediach wydał 362,1 mln zł (wzrost o 8,7 proc.). Trzecie miejsce na podium zajmuje Euro-Net Warszawa z nakładami na reklamę w kwocie 342,8 mln zł (wzrost o 58,4 proc.).

Spośród pozostałych reklamodawców z Top10 budżety na tradycyjne media zwiększyły jeszcze: Terg – o 44,1 proc. (do 324,1 mln zł), Ferrero Polska – o 12,8 proc. (do 242,5 mln zł), Neonet Wrocław – o 76,9 proc. (do 206,2 mln zł) i Polkomtel – o 1,2 proc. (do 173,6 mln zł).

Zmalały natomiast wydatki takich firm, jak: Natur Produkt Zdrovit - o 1,8 proc. (do 286,7 mln zł), USP Zdrowie – o 8,9 proc. (do 224,6 mln zł) i Jeronimo Martins Polska – o 6,3 proc. (do 187,2 mln zł).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu