SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” zarobiła jedną trzecią więcej z reklam, „Fakt” i „Super Express” z dużymi spadkami (Top10)

W pierwszej połowie br. więcej niż przed rokiem z reklam zarobiły „Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Puls Biznesu” i „Parkiet”. Duże spadki zanotowały natomiast m.in. „Fakt” i „Super Express” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.com Article

W okresie od stycznia do czerwca br. cennikowe wpływy reklamowe dzienników wyniosły 560,4 mln zł, co oznacza, że były niższe o 6,2 proc. od tych osiągniętych w analogicznym okresie 2020 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, netto, bez rabatów).

Najwięcej na reklamach zarobiła „Gazeta Wyborcza”, której przychody wzrosły w skali roku o 32,2 proc., do 85,7 mln zł.

Pozycję wicelidera zajmuje „Rzeczpospolita” z wpływami w kwocie 58,3 mln zł (wzrost o 2,9 proc.), a trzecie miejsce na reklamowym podium należy do „Dziennika Gazety Prawnej”, który zarobił na reklamach 43,9 mln zł (wzrost o 10,8 proc.).

Spośród pozostałych tytułów z reklamowej czołówki dzienników wzrost przychodów z reklam w omawianym okresie zanotowały „Puls Biznesu” - o 21,5 proc. (do 20,4 mln zł) i „Parkiet” - o 270,4 proc. (do 18,8 mln zł).

Na reklamę w „Super Expressie” marketerzy wydali 41,2 mln zł (mniej o 23,6 proc.), „w Fakcie” - 29,9 mln zł (mniej o 44,4 proc.), w „Dzienniku Zachodnim” - 19,8 mln zł (mniej o 14,7 proc.), w „Głosie Wielkopolskim” - 16,9 mln zł (mniej o 22,6 proc.), a w „Gazecie Pomorskiej” - 15,3 mln zł (mniej o 10 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” zarobiła jedną trzecią więcej z reklam, „Fakt” i „Super Express” z dużymi spadkami (Top10)

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
XYZ
Większe wpływy z reklam, pieniądze z tarczy, do tego obniżki pensji dla pracowników plus zwolnienia bo covid i trudna sytuacja, tak się robi interesy w Polsce... I żeby nie było, to nie jest komentarz o GW, choć pewnie oni też ten "model biznesowy" stosują...
15 25
odpowiedź
User
Zac
GW ma już bardzo mała sprzedaż, ale samorządy się coraz agresywniej reklamują.
20 37
odpowiedź
User
okj
Nie wygłupiajcie się z danymi cennikowymi. Jak jest tak wspaniale to dlaczego się żrą?
17 24
odpowiedź