SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Wprost” o 72 proc. w dół, a „Polityka” - o 32 proc. Sprzedaż tygodników opinii od 2005 roku (raport)

Od 2005 roku prawie wszystkie tygodniki opinii zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem. Zyskał jedynie „Gość Niedzielny”. Rynek sprzedaży tygodników opinii rok po roku w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w okresie od stycznia do maja 2015 roku wyniosła 139 355 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

W porównaniu do ostatnich 10 lat tytuł ten zanotował wzrost sprzedaży - w porównaniu do całego 2005 roku średni wynik tego tygodnika zwiększył się o 12,79 proc,. a w porównaniu do 2009 roku - o 2,36 proc. Jednak w ostatnich kilku latach tytuł ten cechował się delikatnym spadkiem sprzedaży, np. w porównaniu do całego 2014 roku jego średni wynik zmniejszył się o 1,52 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął tygodnik „Polityka” (Polityka), którego średni wynik sprzedażowy każdego roku spadał o około kilka tys. egz. Łącznie w porównaniu do całego 2005 roku średnia sprzedaż ogółem tego tytułu zmniejszyła się o 32,60 proc. do 118 473 egz. w pierwszych pięciu miesiącach br.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika od 2005 roku również spadała, ale w roku 2010 i w latach 2012-2013 - rosła. W 2015 roku w porównaniu do 2005 roku zmalała o 32,31 proc. i wyniosła 111 680 egz. Jednak w ujęciu do 2011 roku poszła ona do góry o 7,34 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria), który sprzedawany jest od 2012 roku. Jego średnia sprzedaż ogółem w br. wyniosła 73 900 egz. W porównaniu do całego 2012 roku zmalała ona o 38,09 proc., do 2013 roku - o 21,58 proc., do 2014 roku - 4,06 proc.

Duży spadek zanotował również tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), który znalazł się oczko niżej. Jego średni wynik w porównaniu do 2013 roku, czyli pierwszego roku obecności na rynku, poszedł w dół o 39,41 proc. (a 2014 roku - 13,18 proc.).

Bardzo mocno spadła średnia sprzedaż ogółem również pozostałych tygodników. Wynik „Wprost” (Agencja Wydawniczo-Reklamowa „Wprost”) w porównaniu do 2005 roku zmalał o 72,45 proc. (największy spadek w zestawieniu), „Tygodnika Powszechnego” (Tygodnik Powszechny) - o 31,43 proc., a „Przeglądu” (Fundacja „Oratio Recta”) - o 50,62 proc.

Wzrost odnotowała jednak „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), która wydawana jest od 2007 roku.  Jej średni wynik w porównaniu do tamtego roku zwiększył się o 40,48 proc. do 37 077 egz. Jednak od 2012 roku również i ten tytuł wpadł w cykl spadającej sprzedaży.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Wprost” o 72 proc. w dół, a „Polityka” - o 32 proc. Sprzedaż tygodników opinii od 2005 roku (raport)

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zac
nie wiem dlaczego nie podano sprzedaży Polityki od 1957r kiedy Komitet Centralny PZPR założył ten tygodnik do usprawiedliwiania zbrodni władz komunistycznych.
odpowiedź
User
luc
@zac , moze dlatego ze to dane z lat 2005-2015?!
odpowiedź
User
lewy
A gdzie jest URze przed gwałtem pod śmietnikiem?
odpowiedź