SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Wprost” z ogromnym wzrostem sprzedaży. Wyprzedził „W Sieci” i „Do Rzeczy”

Tygodnik „Wprost”, który w czerwcu br. opublikował nagrania z podsłuchów polityków i biznesmenów, zwiększył w ujęciu rocznym swoją sprzedaż ogółem o 50 proc. i awansował na czwarte miejsce wśród tygodników opinii. Większość z pozostałych tygodników zanotowało spadki, a najwięcej straciło „Do Rzeczy”.

Article

Liderem zestawienia sprzedaży tygodników opinii w czerwcu br. pozostał „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, wynika, że w szóstym miesiącu br. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 133 313 egz., czyli o 1,48 proc. mniej niż rok wcześniej.

Na drugie miejsce z trzeciego awansowała „Polityka” (Polityka), chociaż jej wynik sprzedażowy spadł o 1,69 proc. do 121 952 egz. Magazyn ten od połowy sierpnia ub.r. kosztuje 5,90 zł, czyli o 90 groszy więcej niż wcześniej.

Z kolei na trzecią pozycję spadł tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był drugi. Jego średnia sprzedaż ogółem w czerwcu br. zmalała o 8,19 proc. i wyniosła 116 312 egz. Tytuł ten w połowie września ub.r. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.

Awans z szóstej lokaty na czwartą zanotował natomiast tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”).  Jego średnia sprzedaż ogółem poszła do góry aż o 50,59 proc. i wyniosła 108 650 egz.

W dwóch czerwcowych wydaniach (z 16 i 23 czerwca br.) „Wprost” ujawnił pochodzące z podsłuchów zapisy prywatnych rozmów polityków Platformy Obywatelskiej, szefów instytucji państwowych oraz biznesmenów, m.in. szefa NBP Marka Belki, ministrów Radosława Sikorskiego i Bartłomieja Sienkiewicza i prezesa PKN Orlen Jacka Krawca (więcej na ten temat). Publikacja wywołała kryzys polityczny w kraju i głośną interwencję prokuratorów i funkcjonariuszy ABW w redakcji tygodnika.

Tamte dwa numery „Wprost” ukazały się w podwyższonych nakładach, odpowiednio 163 tys. i 300 tys. egz., jednak już po dwóch dniach sprzedaży pisma zaczęło brakować w kioskach i salonikach prasowych, a wydawca zachęcał do kupowania go w formie elektronicznej (przeczytaj o tym więcej).

Konserwatywny tygodnik „W Sieci” (Fratria) spadł z miejsca czwartego na piąte, a jego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 8,31 proc. do 81 207 egz. W ciągu roku cena tego pisma wzrosła z 3,90 zł do 5,90 zł.

Największy spadek w zestawieniu, wynoszący aż 24,5 proc., zanotował jednak  będący oczko niżej „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). W czerwcu br. sprzedawał się on średnio w liczbie 61 010 egz. Tytuł ten w badanym okresie kosztował 5,90 zł, niemal 2 zł więcej niż rok wcześniej.

Wirtualnemedia.pl

czerwiec

ZKDP

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

200 761

133 313

133 313

202 125

135 970

135 320

Polityka

171 525

121 952

121 952

177 752

124 054

124 054

Newsweek Polska

172 745

116 312

116 312

190 654

133 332

126 682

Wprost

189 116

178 922

108 650

158 500

143 224

72 148

W Sieci

161 070

81 207

81 207

188 750

88 581

88 571

Tygodnik Do Rzeczy

142 743

69 935

61 010

180 175

90 303

80 803

Gazeta Polska

118 876

48 994

48 386

135 922

51 164

50 486

Tygodnik Powszechny

40 200

19 179

18 179

37 800

19 385

16 655

Przegląd

51 000

18 044

18 044

51 275

17 960

17 960

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

483 436

305 204

305 204

530 962

341 372

341 372

 

W czerwcu br. w porównaniu do maja br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem zanotował także tygodnik „Wprost” - jego wynik poszedł do góry aż o 128,06 proc. Najwięcej (12,04 proc.) stracił z kolei „Gość Niedzielny”.

Wirtualnemedia.pl

2014

ZKDP

czerwiec

maj

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

200761

133313

133313

209136

151556

151556

Polityka

171525

121952

121952

177008

124922

124922

Newsweek Polska

172745

116312

116312

184864

120811

120786

Wprost

189116

178922

108650

117998

118103

47642

W Sieci

161070

81207

81207

166097

77257

77257

Tygodnik Do Rzeczy

142743

69935

61010

144385

68550

59625

Gazeta Polska

118876

48994

48386

122627

42113

41380

Tygodnik Powszechny

40200

19179

18179

41000

18456

18006

Przegląd

51000

18044

18044

51000

18152

18152

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

483436

305204

305204

490300

298893

298893

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Wprost” z ogromnym wzrostem sprzedaży. Wyprzedził „W Sieci” i „Do Rzeczy”

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ii
czekam na lipiec/sierpien. kupowalem polityke co tydzien od wielu lat, ale po tym jak bezczelnie bronili platformy po aferze tasmowej przestalem - ciekawy jestem ilu wiernych czytelnikow od nich wtedy odeszlo
50 65
odpowiedź
User
TV REPUBLIKA numer 1
miesiąc do miesiąca daje się zauważyć spadek w LIBERO-LEWACKICH GADZINOWKACH O 7 tys. a w 3 prawicowych tygodnikach WZROST O 13 tys. egemplarzy. Nie liczę oczywiście "wprostu"bo to jest JEDNORAZOWY ewenement ,no chyba że latkowski dostanie znowu zlecenie na kolejne "TAŚMY PRAWDY" na temat SITWY donalda !!!!
26 37
odpowiedź
User
ekspert
za 6 miesięcy sprzedaż Wprost to około 40 tys.

lub nawet mniej

tak się kończy los tanich tabloidów
31 15
odpowiedź
User
iwona jędrzejewska
Gonienie za sensacją opłaciło się.
19 17
odpowiedź
User
maciej durst
Publikacja przez Wprost nagrań z podsłuchów uratowała częściowo głowę redaktora naczelnego. Słaba sprzedaż tygodnika, straty z reklam to coś czego wydawcy danego czasopisma bardzo nie lubią.
29 10
odpowiedź