SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydatki na reklamę zewnętrzną wzrosły o 5,2 proc., w całym kraju jest 68,2 tys. nośników

W pierwszym półroczu br. firmy raportujące do Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej zwiększyły przychody ze sprzedaży o 5,2 proc. w skali roku. W całym kraju było 68 245 nośników, nieco mniej niż rok wcześniej.

shutterstock.com Article

Estymowana wielkość sprzedaży reklamy zewnętrznej w pierwszej połowie br. wyniosła 237,7 mln zł i była wyższa w stosunku do wyniku pierwszej połowy 2015 roku o 5,2 proc.

W drugim kwartale br. przychody monitorowanych firm wyniosły 138,8 mln zł – w tym samym okresie ub.r. wyniosła 131,8 mln zł. W tym okresie ponad 51 proc. przychodów branży OOH zapewniły łącznie takie sektory gospodarki, jak handel (18,6 proc.), telekomunikacja (12,3 proc.), żywność (11,7 proc.) i media (9,1 proc.).

Łączna liczba nośników reklamy zewnętrznej na koniec czerwca br. wyniosła 68 245 (przed rokiem było ich 68 336). największą grupę stanowią citylighty (19 784) i nośniki małego formatu(19 057) . Frontlightów jest 12 865, a nośników standardowych 12 m.kw. - 11 782.

Wzrost przychodów notuje też reklama tranzytowa – tutaj głównymi graczami są takie firmy, jak AMS SA, Business Consulting, Synergic i Clear Channel Poland. Wielkość sprzedaży dla tej branży podawana jest łącznie dla działań reklamowych i akcji wykorzystujących zewnętrzne powierzchnie, jak i wnętrza komunikacji miejskiej.

Według danych IGRZ wielkość sprzedaży reklamy tranzytowej wyniosła w I połowie br. 13,8 mln zł - 20 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku.

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej zwraca uwagę, że rynek reklamy zewnętrznej utrzymuje od początku roku dynamikę wzrostu na poziomie 5 proc. Izba prognozuje, że na tym właśnie poziomie utrzyma się ten wzrost w odniesieniu do całego 2016 roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę zewnętrzną wzrosły o 5,2 proc., w całym kraju jest 68,2 tys. nośników

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
conf
Ja mam takie pytanie do spec od reklam- tylko kto w dzisiejszych czasach zwraca uwagę na billboardy ? Przecież już wszędzie są nasra.e, jeszcze cmentarzye o plakatujcie;) a skuteczne to to jest tylko chyba na babcie
12 10
odpowiedź
User
dope
Ja mam takie pytanie do spec od reklam- tylko kto w dzisiejszych czasach zwraca uwagę na billboardy ? Przecież już wszędzie są nasra.e, jeszcze cmentarzye o plakatujcie;) a skuteczne to to jest tylko chyba na babcie

a kogo obchodzi czy to skuteczne, czy to ktoś ogląda?
prowizja ma się zgadzać
i tyle
8 9
odpowiedź