Czy znasz już moc geomarketingu? Oto sposób na stworzenie kampanii, która przyciągnie klientów

Chcesz docierać szeroko, ale z przekazem personalizowanym tu i teraz? Odpowiedzią na Twoje potrzeby może być geomarketing, który pozwala na precyzyjne docieranie do użytkownika z unikalnym przekazem przez wykorzystanie jego lokalizacji. Dokładnie tak!

Materiał partnera
Materiał partnera
Udostępnij artykuł:
Czy znasz już moc geomarketingu? Oto sposób na stworzenie kampanii, która przyciągnie klientów
Fot. Freepik

Geomarketing skupia się na prowadzeniu cyfrowych działań marketingowych z uwzględnieniem dokładnej lokalizacji użytkownika, co pozwala na zaoferowanie potencjalnym konsumentom odpowiednich i dostępnych informacji o naszej działalności, z uwzględnieniem ich potrzeb. Dzięki zastosowaniu geolokalizacji w marketingu cyfrowym możemy zaoferować lepsze doświadczenie użytkownika, które przełoży się na lepszy wizerunek marki i wzrost zaufania klientów do naszych usług lub produktów w przyszłości.

grafika

Geomarketing w praktyce - case study

Podczas konferencji How to e-Retail organizowanej przez IAB Polska, Hybrid we współpracy z agencją Yetiz Interactive zaprezentowali case geolokalizowanej kampanii. Działania zostały zrealizowane dla klienta agencji - jednego z największych Towarzystw Ubezpieczeniowych w Polsce.

Celem kampanii było pokazanie lokalnej społeczności profili Agentów oraz ułatwienie kontaktu z nimi na podstawie określonej lokalizacji. Aby zrealizować to zadanie użyliśmy nowych technologii, które pozwoliły na wskazanie konkretnego Agenta w pobliżu szukającego, wraz z jego dokładnymi danymi kontaktowymi.

Wyzwanie, z którym musieliśmy sobie poradzić, to przygotowanie kreacji w czasie rzeczywistym, które wykorzystają dane niemal 100 Agentów i połączą je z emisją w odpowiednim czasie.

Jak to zrobiliśmy?Założenia kampanii:

●    Czas trwania: 24 listopada - 11 grudnia 2022●    Wybrany kanał: mobile in-app●    Wykorzystane technologie: Geo Personalised Placement

Mechanizm:Algorytmy dopasowywały kreację rich media pod wskazaną lokalizację. Personalizacja dotyczyła poszczególnych elementów kreacji: danych Agentów, dedykowanych przeklików na personalizowaną wizytówkę Agenta i wskazań użytkownikom w czasie rzeczywistym odległości do Agenta.

grafika

Wyniki kampanii:

grafika

Cel kampanii, czyli przedstawienie dostępności punktów stacjonarnych Agentów oraz ułatwienie potencjalnym klientom kontaktu z Agentami w ich lokalizacji, został osiągnięty. Skuteczność kampanii potwierdzają wyniki - zasięg kampanii na poziomie 733 618 i 19 899 przeklików pokazują duże zainteresowanie. Współczynnik konwersji wyniósł 5,94 proc.

- We współpracy z klientem zależało nam na tym, aby w atrakcyjny a przede wszystkim skuteczny sposób pokazać dostępność Agentów ubezpieczeniowych klienta w całej Polsce. Każdy z Agentów biorących udział w kampanii był równo traktowany, kreacje w czasie rzeczywistym pokazywały wizerunek Agenta wraz z danymi osobowymi oraz adresem placówki. To, co było dla nas ważne to minimalne zaangażowanie klienta w proces przygotowania i personalizowania. Ustaliliśmy z klientem co należy dostarczyć przed realizacją kampanii, w ciągu kilku dni skonfigurowaliśmy kampanię i wykonaliśmy zniebędne testy, a potem już tylko obserwowaliśmy na bieżąco wyniki z kampanii. W tym roku planujemy kontynuować kampanię i testować nowe rozwiązania - komentuje Ida Ptak, Account Manager/ Team Leader w agencji Yetiz Interactive.

Kampanie reklamowe na urządzeniach mobilnych osiągają zazwyczaj wyższy współczynnik konwersji ze względu na zwiększoną mobilność użytkowników oraz większą skłonność do podejmowania natychmiastowych działań, takich jak kliknięcie w reklamę. Ważna jest możliwość połączenia się z użytkownikiem w odpowiednim momencie. Pozwala to  zwiększyć skuteczność kampanii reklamowych i powoduje, że reklama staje się bardziej atrakcyjna dla odbiorców i zwiększa szansę na konwersje.

Dane wykorzystywane w geomarketingu służą do lepszego zrozumienia zachowań i preferencji klientów oraz do dostosowania działań marketingowych do potrzeb określonej grupy odbiorców w konkretnych lokalizacjach. W kontekście przedstawionej kampanii, wykorzystanie geomarketingu pozwoliło na precyzyjne dostosowanie i dopasowanie różnych zmiennych, co pozytywnie wpłynęło na skuteczność kampanii. Dzięki temu udało się osiągnąć maksymalny zwrot z inwestycji i osiągnąć cele biznesowe.

Więcej rozwiązań na stronie www.hybrid.ai.

Materiał partnera
Autor artykułu:
Materiał partnera
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"