Jak wybrano miasta na polską planszę Monopoly (wideo case study)

W jaki sposób przeprowadzono głosowanie na polską planszę do gry Monopoly? Zapraszamy do tekstu i wideo opisujących projekt, który na zlecenie firmy Hasbro przeprowadziły agencje OS3 multimedia i Weber Shandwick.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Projekt Monopoly Polska to ogólnopolskie głosowanie internetowe, w wyniku, którego powstała nasza rodzima plansza jednej z najpopularniejszych gier na świecie – Monopoly. Miesięczny plebiscyt (rozpoczął się 20 lutego i trwał do 20 marca br.) wyłonił najpiękniejsze według Polaków miasta w naszym kraju, które powinny się znaleźć w grze. Na planszy umieszczono 20 miast z listy głównej, które otrzymały największą liczbę głosów, oraz 2 miasta z listy dzikich kart, które cieszyły się największym poparciem głosujących. I tak na szczycie listy głównej znalazły się Białystok, Gorzów Wielkopolski, Poznań i Gdynia. Warszawa zaś uplasowała się na 20. pozycji i jest ostatnim miastem, które weszło do gry z listy głównej. Natomiast dzikimi kartami pola w grze wywalczyły Bełchatów i Świętochłowice. Zaangażowanie lokalnych społeczności 22 miejsca na planszy - cel: zostać wyróżnionym z grona ponad tysiąca miast Zainteresowanie głosowaniem osiągnięto dzięki szeroko rozpowszechnionej akcji informacyjnej. Wykorzystano prasę, telewizję, media społecznościowe oraz urzędy miast. Dzięki temu w zabawi oddano łącznie ponad 2 mln głosów!

grafika

Kanały komunikacji Serwis internetowy Na stronie konkursowej - monopoly.pl - można było oddawać głosy na dwie listy polskich miast: listę główną, na której znalazło się 60 miejscowości wytypowanych przez organizatora, oraz listę dzikich kart, na której głosujący mogli nominować miasta, których nie umieszczono na liście głównej. Łącznie na liście dzikich kart znalazło się ponad 2 tys. miast. Dziennie można było oddawać dwa głosy, po jednym na każdą z list. Użytkownicy trafiali do aplikacji również poprzez zewnętrzne serwisy, które zamieszczały informacje o prowadzonym plebiscycie. Przeprowadzono również konkurs z nagrodami dla osób polecających głosowanie innym. Wszyscy zarejestrowani uczestnicy głosowania otrzymywali co tydzień informację mailową z rankingiem 10 najpopularniejszych miast. Najaktywniejsi głosujący po zakończeniu akcji zostali nagrodzeni kuponami rabatowymi na Monopoly. Dodatkowo były prowadzone liczne akcje promocyjne na grę Monopoly w sklepach, np. w Smyku i na Merlin.pl.

grafika

Facebook Fanpage utworzony z myślą o głosowaniu od początku cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem. Został on wzbogacony o zdjęcia miast biorących udział w plebiscycie. Oczywiście nie zabrakło również zakładki „Głosuj na swoje miasto!”. Z poziomu tej aplikacji również było można glosować na własne czy ulubione miasto. Natomiast informacja o Wydarzeniu przypominała fanom o trwającym głosowaniu. Powstały liczne dodatkowe zakładki, tworzono nowe wątki dyskusji, zamieszczano zdjęcia orazinformacje o miastach - ich historii i zabytkach. I oczywiście namawiano się nawzajem do głosowania. Codziennie takich wątków pojawiało się kilkadziesiąt. Większość miast zakładała własne fanpage’e, organizowały wydarzenia, z których relacje były umieszczane na tych fanpage’ach, jak również bardzo aktywnie działały na fanpage’u głosowania, promując swoje miasta.

grafika

Fanpage Monopoly Polska komentował posty na innych fanpage’ach, zachęcając do głosowania, oraz dodawał fanpage’e wspierające akcję do ulubionych.

Efekty działań na Facebooku Aplikację przeglądało i wykonywało różne aktywności ponad 150 tys. osób. Średnio każdego dnia fanpage odwiedzało 20 tys. użytkowników.W czasie akcji fan page zdobył 40 tys. fanów. Grupą najliczniej odwiedzającą fanpage stanowiły osoby w wieku 18-24 lat, mieszkańcy dużych miast. Najliczniej reprezentowana była Warszawa, a najaktywniej w głosowaniu brali udział mieszkańcy Białegostoku, który zresztą otrzymał najwięcej głosów.

Fanpage przed głosowaniem (15-19 lutego): Liczba wpisów marki na tablicy: 10 Liczba wpisów fanów na tablicy: 131 Liczba komentarzy pod wpisami: 58 Liczba „Lubię to!”: 222 Łączna liczba interakcji z fanami: 280 Liczba fanów: 667 Fanpage w trakcie głosowania (20 lutego - 20 marca): Liczba wpisów marki na tablicy: 75 Liczba wpisów fanów na tablicy: 1 622 Liczba komentarzy pod wpisami: 3 547 Liczba „Lubię to!”: 8 285 Łączna liczba interakcji z fanami: 11 832 Liczba fanów: 41 489

Kampania CPC Z końcem lutego rozpoczęto kampanię CPC na Facebooku, w której wykorzystano trzy różne przekazy reklamowe. Każdy z nich został przedstawiony w dwóch wersjach: z wtyczką społecznościową (informującą, czy znajomi lubią fanpage akcji) oraz bez niej.  Kampania trwała do 13 marca i znacznie przekroczyła zakładane cele, osiągając pułap 15 tys. kliknięć.

grafika

Urzędy miast Dzięki zaproszeniu przesłanym przez firmę Hasbro do urzędów miast oraz ich rzeczników prasowych liczne z tych urzędów zaangażowały się w promocję swoich miast w konkursie. Niektóre z miast zorganizowały lokalne kampanie promujące projekt i zaangażowały swoich mieszkańców do wspólnej „walki” o miejsce na planszy. Zaowocowało to licznymi dyskusjami i apelami na forach lokalnych oraz lokalnych fanpage’ach miast, które również zamieszczały informacje o prowadzonym głosowaniu.

Prasa i telewizja Prasa lokalna szybko podchwyciła pomysł promowania swoich miast, umieszczając na swoich łamach liczne artykuły na temat głosowania. Prasa krajowa też szeroko skomentowała całą akcję. Informacje o głosowaniu pojawiły się w ponad 1,8 tys. publikacji, co daje wartość ekwiwalentu reklamowego na poziomie ok. 2 mln zł. Telewizja krajowa i lokalna również podjęły temat konkursu i rozpropagowały go, przez informacje zamieszczane najczęściej w wieczornych serwisach informacyjnych.

 

 

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"