Kultowy spot Hondy w Polsce

W telewizji emitowany jest kultowa reklama Hondy Accord pt. "Cog" ("Koło zębate")

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Z okazji Igrzysk Olimpijskich w Atenach dzięki Hondzie Poland i Instytutowi Rozwoju Reklamy (IRR) polscy widzowie mieli - i wciąż mają - okazję obejrzenia kultowej reklamy Hondy Accord pt. "Cog" ("Koło zębate").

Ten niezwykły, wielokrotnie nagradzany 2-minutowy spot reklamowy doczekał się kilkudziesięciu nagród na festiwalach - otrzymał m.in. Złotego Lwa na festiwalu w Cannes, Grand Clio na CLIO Awards, zwyciężył w konkursach Epica i Eurobest - entuzjastycznych ocen w mediach, także tych spoza branży, a nawet reklamy usług informacji telefonicznej będącej parodią oryginalnej reklamówki. Stworzony przez londyńską agencję reklamową Wieden + Kennedy UK Ltd spot "Cog" w prostej, wręcz surowej formie pokazuje interakcję ponad 85 poszczególnych części Hondy Accord, które niczym kolejne kostki domina wprawiają się nawzajem w ruch, by na końcu uruchomić nową Hondę Accord. Przez większą część reklamy obrazowi towarzyszą jedynie odgłosy wydawane przez mechaniczne części, pod koniec w ścieżce dźwiękowej pojawia się muzyka ze słynnego utworu "Rapper's Delight".

W sumie spot wyemitowany zostanie w Polsce pięciokrotnie. Trzy pierwsze emisje miały miejsce na antenie TVP przy okazji ceremonii otwarcia Igrzysk i pierwszego dnia Olimpiady, dwa razy natomiast spot pokazany zostanie 29 VII podczas zakończenia Igrzysk - przed transmisją i po jej zakończeniu.

IRR odpowiadał za zaplanowanie kampanii i przygotowanie polskiej wersji spotu. Te ostatnie działania obejmowały m.in. montaż dostosowujący obraz do polskich realiów - jako że oryginał powstał z myślą o rynku brytyjskim i kierownica Accorda znajdowała się po prawej stronie, wersja emitowana w Polsce jest niejako lustrzanym odbiciem reklamy oryginalnej -  kamera śledząca wprawione w ruch części przesuwa się w lewo, zamiast w prawo.

Emisja spota "Cog" jest kolejną akcją promującą Hondę Accord zrealizowaną dla Hondy Poland przez IRR. Poprzednia kampania promująca model Accord i-CTDi, "Nie uwierzysz, że to diesel", zakończyła się w czerwcu.  Za zakup czasu antenowego w przypadku obu akcji odpowiadał dom mediowy Effective Media.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online