Amazon, Cisco, Google, Intel, Microsoft, Mozilla i Netflix stworzą wspólnie nowy format wideo

Najwięksi gracze rynku internetowego i nowych technologii będą wspólnie pracować nad nowym, wolnym od opłat licencyjnych formatem wideo. Rozwiązanie ma także poprawić dostępność filmów w różnych środowiskach sprzętowych i zostać zoptymalizowane na potrzeby internetu.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Wspólna inicjatywa ogłoszona przez siódemkę największych firm technologicznych na świecie nosi nazwę Alliance for Open Media. Uczestnicy nowego sojuszu obiecują, że wspólnie będą pracować nad stworzeniem formatu wideo nowej generacji. W założeniach ma to być platforma typu open source, a korzystanie z niej nie będzie związane z ponoszeniem opłat licencyjnych.

We wspólnym komunikacie członkowie Alliance for Open Media podkreślają, że zakładany format powinien być interoperacyjny i otwarty, zoptymalizowany do zastosowań internetowych, przystosowany do nowoczesnych urządzeń i możliwy do zastosowania przy każdej przepustowości łącza internetowego. Ma być także dostępny zarówno do zastosowań komercyjnych, jak i niekomercyjnych, włączając w to tworzenie treści przez użytkowników.

- Użytkownicy oczekują dzisiaj od dostawców mediów rozwiązań zapewniających wysoką jakość filmów dostępnych na wielu różnych platformach sprzętowych - podkreślił w komunikacie Gabe Frost, dyrektor zarządzający Alliance for Open Media. - Członkowie naszej inicjatywy oddelegują do niej swoich najlepszych ekspertów, by razem pracowali nad przyszłością segmentu wideo.

Członkowie Alliance for Open Media nie wykluczają, że w ramach wzajemnej współpracy wniosą do niej rozwiązania, nad którymi pracują obecnie już teraz. Mowa m.in. o opracowywanej przez Mozillę platformie Daala, należącym do Cisco formacie Thor czy VP9 oraz VP10 od Google. Informacje na temat postępu prac w ramach inicjatywy Alliance for Open Media mają zostać ujawnione do końca br.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day