Gemius pokazał KBR i PBI, jak chce badać radio w internecie

Gemius zaprezentował przedstawicielom KBR i PBI swoją metodologię mierzenia słuchalności kanałów radiowych w internecie. Organizacje w najbliższym czasie zapoznają się z takimi propozycjami innych firm badawczych, m.in. MillwardBrown SMG/KRC i AGB Nielsen Media Research.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Metodologia, którą Gemius przedstawił członkom Komitetu Badań Radiowych i Polskich Badań Internetu tworzącym Inicjatywę na Rzecz Badania Radia w Internecie, jest dużo bardziej rozbudowana niż ta obecnie oferowana w fazie testów. Dzięki niej mierzone mogą być wszystkie formy dystrybucji sygnału – nie tylko playery na stronach internetowych i falshowe, lecz także aplikacje typu WinAmp, telefony komórkowe, urządzenia mobilne i platformy cyfrowe. Gemius proponuje wprowadzenie takich wskaźników, jak w przypadku badań mediów cyfrowych, tj. zasięg, udziały w czasie słuchania, średni czas słuchania, audytorium średniego kwadransa, ale uzupełnionych o te stosowane w badaniach internetu. I tak firma chce też wprowadzić kategorię real user, która powstanie dzięki specjalnemu algorytmowi przekładającemu liczbę plików cookie na liczbę rzeczywistych użytkowników.

W marcu członkowie Inicjatywy na Rzecz Badania Radia w Internecie planują spotkać się z przedstawicielami MillwardBrown SMG/KRC i AGB Nielsen Media Research, którzy przedstawią swoje projekty mierzenia słuchalności radia w sieci. W kolejnych miesiącach do rozmów zapraszane będą inne firmy badawcze z Polski i zagranicy. Po zapoznaniu się ze wszystkimi metodologiami i publicznej dyskusji na ich temat IRBRI podejmie decyzję, jakie warunki musi spełniać polski standard tego typu badania. Na tej podstawie powstanie zapytanie ofertowe, a w wyniku przetargu zostanie wybrany instytut, który będzie prowadzić w Polsce badania słuchalności radia w internecie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7