ROZWIŃ

IHS iSuppli: 4-proc. wzrost sprzedaży HDD w II kw.

Pomimo trzęsienia ziemi w Japonii, w II kwartale wzrosła globalna sprzedaż komputerowych dysków twardych.

km
km
Udostępnij artykuł:
0 komentarzy

Z danych firmy badawczej IHS iSuppli wynika, że w II kwartale bieżącego roku na świecie sprzedano 167,1 miliona komputerowych dysków twardych - o 4,1 proc. więcej w porównaniu z wcześniejszymi trzema miesiącami (160,5 mln).

Z 32-proc. udziałem w rynku liderem był Western Digital, nieznacznie wyprzedzając firmę Seagate Technology (31 proc.). Pierwszą piątkę uzupełniły firmy Hitachi Global Storage Technologies (16 proc.), Toshiba/Fujitsu (11 proc.) i Samsung Electronics (10 proc.).

grafika

Western Digital sprzedał w II kwartale 53,8 miliona twardych dysków - o 6 proc. więcej niż w I kwartale. Seagate odnotował wzrost o 7,2 proc., do 52,3 miliona sprzedanych HDD.

Za to pod względem przychodu uzyskanego ze sprzedaży HDD kolejność była odwrotna. Seagate zanotował 2,9 miliarda dolarów, a Western Digital - 2,4 miliarda dolarów.

IHS iSuppli prognozuje, że w III kwartale globalna sprzedaż komputerowych dysków twardych zwiększy się w porównaniu z II kwartałem o 3,4 proc.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background
Komentarze (0)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"To najbrzydsze logo, jakie zrobiłem". Kulisy kampanii Heyah, którą robili w tajemnicy nawet przed kolegami z agencji

"To najbrzydsze logo, jakie zrobiłem". Kulisy kampanii Heyah, którą robili w tajemnicy nawet przed kolegami z agencji

Kanał Zero szykuje portal. Do projektu ma dołączyć doświadczony dziennikarz

Kanał Zero szykuje portal. Do projektu ma dołączyć doświadczony dziennikarz

Bloger krytykuje jury "Top Model". TVN: to nagranie z 2014, program przeszedł ewolucję

Bloger krytykuje jury "Top Model". TVN: to nagranie z 2014, program przeszedł ewolucję

Platforma Stargaze rusza w Polsce. "Połączenie prestiżu telewizji z elastycznością digitalu"

Platforma Stargaze rusza w Polsce. "Połączenie prestiżu telewizji z elastycznością digitalu"

Nowa "Rodzinka.pl" hitem Dwójki

Nowa "Rodzinka.pl" hitem Dwójki

Publicis Media zdobył najwięcej nowych klientów

Publicis Media zdobył najwięcej nowych klientów