Platforma Stargaze rusza w Polsce. "Połączenie prestiżu telewizji z elastycznością digitalu"

W sieci zadebiutowała platforma Stargaze TV z wyselekcjonowanymi materiałami wideo od influencerów. Niebawem pojawi się kanał telewizyjny o tej samej nazwie. – Startujemy w Polsce z telewizją dla influencerów, youtuberów, podcasterów, redakcji online, łącząc prestiż telewizji z elastycznością, którą daje digital – mówi Ladislav Navrátil, szef Tivio Studio, do którego należy Stargaze.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Platforma Stargaze rusza w Polsce. "Połączenie prestiżu telewizji z elastycznością digitalu"
fot. Stargaze

W sieci zadebiutowała platforma Stargaze TV z wyselekcjonowanymi materiałami wideo od influencerów. Kanał telewizyjny o tej samej nazwie zacznie nadawać 1 października, pojawi się w ofercie wybranych operatorów kablowych.

Stargaze na swoim rynku macierzystym w Czechach w pierwszym roku działalności wygenerował 21 mln euro przychodu dla 40 twórców.

Znaczna część pochodziła z subskrypcji, ale bardzo istotna – ze sprzedaży reklam w kanałach telewizyjnych. Jest to dowód, że połączenie TV i digitalu jest nie tylko możliwe, ale również biznesowo bardzo skuteczne – mówi Łukasz Wysocki, vce-president partnerships oraz country lead Poland w Tivio Studio.

Ladislav Navrátil, CEO Tivio Studio: – Jako Tivio współpracujemy z największymi operatorami i nadawcami w regionie. Mamy w portfolio kilkanaście kanałów telewizyjnych, które dystrybuujemy na różnych rynkach Europy. Realizujemy streaming dla olbrzymich wydarzeń na setki tysięcy widzów, współpracując z dużymi federacjami sportowymi, jak Oktagon MMA czy Liga UK, ale także z festiwalami filmowymi i organizatorami wydarzeń kulturalnych.

– Nasza współpraca opiera się w dużej mierze na niezależnych twórcach. Właśnie ta kombinacja – czyli telewizja, sport, streaming, ekonomia twórców – daje nam unikalną pozycję, aby skutecznie wprowadzić na rynek unikalne projekty, takie jak Stargaze – dodaje.

Dziś startujemy w Polsce z telewizją dla influencerów, youtuberów, podcasterów, redakcji online, łącząc prestiż telewizji z elastycznością, którą daje digital

mówi Ladislav Navrátil

Kilkunastu twórców na start

Na starcie na stronie Stargaze znajdziemy filmy z kilkunastu kanałów znanych z YouTube, takich jak: Bracia Malczyński, BeautyBoy, Banach, Człowiek Absurdalny, Tymki, ORB, Program Pierwszy Polskiego YouTube’a, Patryk Strzała, Pobite Gary, Nie Wiem Ale Się Dowiem, Maksymalnie, Banach, Make Your Life Greener, Weronika i Max, Sprytne Babki, tomaszpalak, Wiesz o Tym?, Papiery Rozwodowe (Człowiek Warga, MishOn).

Ponadto treści do Stargaze TV dostarczają dwaj wydawcy: Iberion (Świat Gwiazd, podcast Mateusza Szymkowiaka) oraz XYZ (treści edukacyjne, biznesowe, analizy polityczne).

Konto użytkownika platformy Stargaze można zintegrować z profilem z Discorda. Niektóre funkcje, jak komentowanie materiałów, jest dostępne tylko dla płatnych subskrybentów.

Stargaze ma zarabiać na reklamach

Stargaze TV nadawać będzie reklamy w modelu dynamicznej podmiany spotów w czasie rzeczywistym (DAI). W tym zakresie współpracuje z AdForm.

– Stargaze jest innowacyjny również w podejściu do samej reklamy, bo działamy w modelu telewizyjnym, ale korzystamy z narzędzi cyfrowych. Co to oznacza? Precyzyjne targetowanie, dynamiczne zmiany w kampanii, pełen pomiar efektów. Reklamy pełnoekranowe i z dźwiękiem, dają siłę telewizji, ale jednocześnie oferujemy pełną elastyczność, którą znamy z digitalu –powiedział podczas prezentacji Łukasz Wysocki.

Po stronie zalet dla twórców podejmujących ze Stargaze współpracę, Wysocki wymienia stabilne źródła przychodów - reklamy w telewizji, subskrypcje, pay-per-view, transmisje live; większą widoczność i bezpieczny model rozwoju.

Twórca nie jest zależny już tylko od algorytmów platformy. Działa w systemie, który wspiera jego treści na wielu kanałach jednocześnie – podkreśla Wysocki.

Kanał telewizyjny Stargaze TV trafi do oferty wybranych operatorów kablowych 1 października. Według naszych informacji, na razie nie ma w planach wejścia na multipleksy i emisji satelitarnej. Kanał nie będzie monitorowany w panelu Nielsena.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online