W sieci zadebiutowała platforma Stargaze TV z wyselekcjonowanymi materiałami wideo od influencerów. Kanał telewizyjny o tej samej nazwie zacznie nadawać 1 października, pojawi się w ofercie wybranych operatorów kablowych.
Stargaze na swoim rynku macierzystym w Czechach w pierwszym roku działalności wygenerował 21 mln euro przychodu dla 40 twórców.
– Znaczna część pochodziła z subskrypcji, ale bardzo istotna – ze sprzedaży reklam w kanałach telewizyjnych. Jest to dowód, że połączenie TV i digitalu jest nie tylko możliwe, ale również biznesowo bardzo skuteczne – mówi Łukasz Wysocki, vce-president partnerships oraz country lead Poland w Tivio Studio.
Ladislav Navrátil, CEO Tivio Studio: – Jako Tivio współpracujemy z największymi operatorami i nadawcami w regionie. Mamy w portfolio kilkanaście kanałów telewizyjnych, które dystrybuujemy na różnych rynkach Europy. Realizujemy streaming dla olbrzymich wydarzeń na setki tysięcy widzów, współpracując z dużymi federacjami sportowymi, jak Oktagon MMA czy Liga UK, ale także z festiwalami filmowymi i organizatorami wydarzeń kulturalnych.

– Nasza współpraca opiera się w dużej mierze na niezależnych twórcach. Właśnie ta kombinacja – czyli telewizja, sport, streaming, ekonomia twórców – daje nam unikalną pozycję, aby skutecznie wprowadzić na rynek unikalne projekty, takie jak Stargaze – dodaje.
Dziś startujemy w Polsce z telewizją dla influencerów, youtuberów, podcasterów, redakcji online, łącząc prestiż telewizji z elastycznością, którą daje digital
Kilkunastu twórców na start
Na starcie na stronie Stargaze znajdziemy filmy z kilkunastu kanałów znanych z YouTube, takich jak: Bracia Malczyński, BeautyBoy, Banach, Człowiek Absurdalny, Tymki, ORB, Program Pierwszy Polskiego YouTube’a, Patryk Strzała, Pobite Gary, Nie Wiem Ale Się Dowiem, Maksymalnie, Banach, Make Your Life Greener, Weronika i Max, Sprytne Babki, tomaszpalak, Wiesz o Tym?, Papiery Rozwodowe (Człowiek Warga, MishOn).
Ponadto treści do Stargaze TV dostarczają dwaj wydawcy: Iberion (Świat Gwiazd, podcast Mateusza Szymkowiaka) oraz XYZ (treści edukacyjne, biznesowe, analizy polityczne).

Konto użytkownika platformy Stargaze można zintegrować z profilem z Discorda. Niektóre funkcje, jak komentowanie materiałów, jest dostępne tylko dla płatnych subskrybentów.
Stargaze ma zarabiać na reklamach
Stargaze TV nadawać będzie reklamy w modelu dynamicznej podmiany spotów w czasie rzeczywistym (DAI). W tym zakresie współpracuje z AdForm.
– Stargaze jest innowacyjny również w podejściu do samej reklamy, bo działamy w modelu telewizyjnym, ale korzystamy z narzędzi cyfrowych. Co to oznacza? Precyzyjne targetowanie, dynamiczne zmiany w kampanii, pełen pomiar efektów. Reklamy pełnoekranowe i z dźwiękiem, dają siłę telewizji, ale jednocześnie oferujemy pełną elastyczność, którą znamy z digitalu –powiedział podczas prezentacji Łukasz Wysocki.
Po stronie zalet dla twórców podejmujących ze Stargaze współpracę, Wysocki wymienia stabilne źródła przychodów - reklamy w telewizji, subskrypcje, pay-per-view, transmisje live; większą widoczność i bezpieczny model rozwoju.

– Twórca nie jest zależny już tylko od algorytmów platformy. Działa w systemie, który wspiera jego treści na wielu kanałach jednocześnie – podkreśla Wysocki.
Spółka Tivio Studio uzyskała 12-letnią licencję czeskiego regulatora medialnego (RRTV) na nadawanie Stargaze TV.
Kanał telewizyjny Stargaze TV trafi do oferty wybranych operatorów kablowych 1 października. Według naszych informacji, na razie nie ma w planach wejścia na multipleksy i emisji satelitarnej. Kanał nie będzie monitorowany w panelu Nielsena.











