Szefowa sieci sprzedaży Apple żegna się z firmą

W kwietniu z Apple odchodzi Angela Ahrendts, odpowiedzialna za sieć sprzedaży. Zastąpi ją Deirdre O’Brien.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Szefowa sieci sprzedaży Apple żegna się z firmą
Angela Ahrendts

Angela Ahrendts rozpoczęła pracę u technologicznego giganta w maju 2014 roku. Wcześniej przez wiele lat była związana z przemysłem modowym - do Apple przeszła z Burberry, gdzie pełniła funkcję CEO. Poprzednio była dyrektorem wykonawczym w Liz Claiborne, a wcześniej kierowała koncernem Donna Karan International.

Deirdre O’Brien obejmie po Ahrendts stanowisko senior vice president of Retail + People. Obecnie bowiem zarządza działem people, zajmującym się polityką personalną w firmie. Nowe obowiązki szefowej działu retail (sprzedaży stacjonarnej i online) połączy z dotychczasowymi. Z Apple związana jest od 30 lat.

Apple ma 506 salonów sprzedaży stacjonarnej na całym świecie oraz 35 sklepów internetowych. Dział sprzedaży zatrudnia globalnie ponad 70 tys. osób.

Sprzedaż Apple w dół

W zakończonym 29 grudnia 2018 r. I kwartale roku finansowego 2019 Apple zanotowało 84,31 miliarda dolarów przychodu, o 5 proc. mniej niż rok wcześniej (88,29 mld). Zmalał także roczny zysk netto koncernu, z 20,07 do 19,97 miliarda dolarów. Po raz pierwszy firma w raportowanym okresie nie ujawniła szczegółowych danych dotyczących poziomu sprzedaży swoich urządzeń.

Apple jest drugim największym sprzedawcą smartfonów na świecie. Według danych Counterpoint Research, w 2018 roku firma sprzedała 206,3 mln iPhone’ów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały