Meta podkręca tempo w wyścigu big techów na AI. Daje nowe narzędzia reklamodawcom

Podczas Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, Meta ogłosiła wprowadzenie nowych rozwiązań opartych na generatywnej sztucznej inteligencji, przygotowanych z myślą o reklamodawcach i agencjach.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Meta podkręca tempo w wyścigu big techów na AI. Daje nowe narzędzia reklamodawcom
Foto: eastnews / unsplash

W tym tygodniu, podczas Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, Meta ogłosiła kilka nowości z obszaru narzędzi napędzanych sztuczną inteligencją. Nowe funkcje w zestawie narzędzi reklamowych Advantage+ pozwalają reklamodawcom i agencjom tworzyć teksty i obrazy zgodne z brandbookami marek.

Aktualizacja pozwala łatwo włączać logotypy, kolory, czcionki, ton, style wizualne oraz zaawansowane funkcje personalizacji, w tym persony tekstowe i tłumaczenia, do tworzenia spójnych stylistycznie reklam. 

"Jako długoletni partner w rozwoju narzędzi generatywnej AI, WPP Media miało kluczowy wpływ na kształtowanie i testowanie tych rozwiązań na platformie reklamowej Meta” – powiedziała Gillian Collison, executive director, global head of social w WPP Media. 

Generowanie wideo 2.0, Business AI, nowe funkcje głosowe

Kolejne narzędzie Mety o nazwie Video Highlights ma służyć do generowania wideo i animacji obrazów jeszcze wyższej jakości. Reklamodawca może na swoje potrzeby przekształcać wiele obrazów za pomocą modeli generatywnej AI w dynamiczne, wieloscenowe filmy z nakładkami tekstowymi i muzyką. Funkcja ta jest obecnie testowana. 

W fazie testów jest także funkcja, która pozwoli łatwiej przyswajać reklamy wideo, umożliwiając przeskakiwanie do „najważniejszych momentów” filmu – podaje Meta. Filmy w tym formacie będą zawierały kilka krótkich fraz lub słów (tzw. highlights), wyodrębnionych przez AI, wraz z miniaturami kluczowych scen, które mają odzwierciedlać wartość marki lub produktu.

Meta rozwija też Business AI w Messengerze i WhatsApp, a także w reklamach na Instagramie i Facebooku. W komunikatorach można rozpocząć rozmowę z agentem bezpośrednio z poziomu reklamy i zadawać pytania o produkty czy politykę zwrotów bez opuszczania aplikacji.

Obecnie Business AI testowane jest w różnych formatach reklam, w tym na Instagramie i Facebook Reels oraz w reklamach Instagram Stories. W planach jest rozszerzenie testów o kolejne firmy.

Koncern planuje również wprowadzenie funkcji głosowych do agenta AI. Dla wybranej grupy firm na Facebooku klienci oglądający reklamę w feedzie będą mogli kliknąć przycisk „Tap to talk”, by porozmawiać bezpośrednio z Business AI w przeglądarce aplikacji tak jak z chatbotem.

Inna nowość to spersonalizowane naklejki marek dla przycisków call-to-action w reklamach. Testy rozpoczynają się na Facebook Stories i Reels z wybraną grupą reklamodawców, a później w tym roku zostaną rozszerzone na Instagram Stories.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"