W komunikacie poinformowano, że w tegorocznej edycji zaprezentowano wiele kampanii poruszających trudne problemy społeczne, takie jak poronienia, równość płci czy bezdomność. Ponadto ponad trzy czwarte zwycięskich kampanii zawierało element wideo, co świadczy o rosnącym znaczeniu tego formatu, szczególnie na urządzeniach mobilnych.
Wśród wyróżnionych zgłoszeń znalazła się prowadzona w internecie kampania „Mam smaka na Maka” przygotowana przez McDonald’s Poland oraz agencję DDB&tribal Warszawa.
Kampania bazuje na założeniu, że głodna osoba wszędzie widzi jedzenie. W sumie powstało ponad 50 wersji kreacji, z czego 6 najlepszych ostatecznie zostało włączonych do kampanii, która połączyła jedzenie McDonald's z przedmiotami codziennego użytku.
Kampania przyniosła 57-punktowy (814 proc.) wzrost wskaźnika zapamiętywalności (ad recall) w badaniu Nielsen Brand Effect Study. Nastąpił także 11-punktowy wzrost świadomości kampanii.

Laureaci Facebook 2016 EMEA Regional Facebook Awards w poszczególnych kategoriach
FACEBOOK FOR GOOD#nolikesforracism – Licra, DDB ParisGive Mom Back Her Name – NGO, IMPACT BBDOKAFA (enough) Violence & Exploitation – NGO, Leo Burnett Beirut365 – A brand against indifference – Comunidade Vida e Paz, Leo Burnett LisboaTHE VOICE OF NATURE – NOE ASSOCIATION, Marcel#miscourage – UK Charity, Facebook
INTEGRATEDJustino — Loterias y Apuestas del Estado, Leo Burnett Madrid
BEST USE OF FB PLATFORMS#MAMSMAKANAMAKA – McDonald’s Poland, DDB&tribal WarszawaKAFA (enough) Violence & Exploitation – NGO, Leo Burnett BeirutSaudi Women’s Online March – P&G, Leo Burnett Beirut#nolikesforracism – Licra, DDB Paris
INNOVATION#Whereveryouare – Zealand SE, Kemmler Kemmler GmbHGood Morning World – Nestle, Publicis Conseil

SMALL BUSINESSChristmas 2015 — Catsfield Christmas Tree Farm, Blackberry Public RelationsOut of the post — Food Retail, Red Pepper Creative











