Nowa spółka w OTO Family. Na czele Wojtek Janiszewski

W strukturze OTO Family uruchomiono nową spółkę technologiczną – Taifun. Na jej czele stanął Wojtek Janiszewski, dotychczasowy CTO Studia Produkcyjnego ORKA.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Nowa spółka w OTO Family. Na czele Wojtek Janiszewski
Nowa spółka w OTO Family

Taifun powstał w odpowiedzi na gwałtownie zmieniający się sektor produkcji wideo. Kontent reklamowy coraz częściej uzupełniają materiały współtworzone prze sztuczną inteligencję.

Nowa spółka ma osiągać synergie z pozostałymi firmami OTO Family. Jej misją jest wykorzystanie AI do tworzenia kontentu reklamowego oraz do automatyzacji i dystrybucji treści multimedialnych na niespotykaną dotąd skalę.

– Technologia AI musi jednocześnie skalować się dla masowego odbiorcy i podnosić poprzeczkę jakości dla najbardziej wymagających klientów: spójność w ekonomii skali i spójność w jakości premium – mówi Melania Kulczycka, szefowa OTO Family.

– Do tego potrzeba czegoś więcej niż tylko pomysłu i środków. Potrzeba nowej strategii, zmiany paradygmatów. Korzystanie z gotowych platform nie prowadzi do konkurencyjnej przewagi. Podmiotom bez stosownych kompetencji technologicznych pozostanie jedynie wojna cenowa – dodaje.

Aktywność Taifuna koncentruje się także wokół działań wspierających kompetencje w zakresie sztucznej inteligencji u twórców audiowizualnych, a w szczególności reżyserów, którzy potrzebują technicznego wsparcia dla swoich pomysłów.

Pierwsze realizacje spółki Taifun

Taifun debiutuje krótką formą fabularną o jednym z trudniejszych tematów społecznych. Materiał został zrealizowany we współpracy z reżyserem Michałem Radziejewskim w ramach oferowanych wybranym twórcom warsztatów technologicznych. To przedsięwzięcie otwiera szerszą współpracę z reżyserami i twórcami audiowizualnymi, której celem jest edukowanie branży oraz pokazanie potencjału nowych technologii w procesie kreacji.

Do tej pory zespołowi Taifuna udało się stworzyć projekt m.in. dla Škody Enyaq – pierwszej tego typu produkcji, zrealizowanej we współpracy z OTO Film i ORKA, przygotować część efektów AI do serialu "Glina. Nowy rozdział" oraz wyprodukować szereg materiałów promocyjnych dla różnych klientów przemysłu farmaceutycznego.

– AI nie jest ani łatwe, ani tanie. Studio planujące zarabiać na jakościowym kontencie AI wyda 20-30 proc. swoich przychodów. Prace rozwojowe to część misji Taifuna. Wszystko, co można zautomatyzować, musi zostać zautomatyzowane. Do tego reklamy premium muszą być tworzone w środowisku kontrolowanym, zamkniętym, gdzie każdy element – od generatywnego modelu po postprodukcję – podlega rygorowi bezpieczeństwa i jakości – mówi Wojtek Janiszewski, dyrektor zarządzający nowej spółki.

Dodaje, że potrzebne są własne narzędzia, developmnent. Taifun to w równym stopniu technologiczny HUB co dom produkcyjny.

– Rozwiązujemy potrzebę doskonałej jakości, szybko i automatycznie tworzonego masowego kontentu reklamowego dostępnego za pośrednictwem własnej platformy. To jedna z licznych korzyści współpracy z Taifunem. Oferujemy też reklamy premium, do wszystkich mediów, z kinem włącznie – dodaje.

Do grupy OTO Family należą też OTO Film, dom postprodukcyjny ORKA, studio wirtualnej produkcji Vufinder, agencja castingowa Difference, studio dźwiękowe Café Ole, agencja talentów Jugglers i dom produkcyjny UnderSkiTower.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"