Taifun powstał w odpowiedzi na gwałtownie zmieniający się sektor produkcji wideo. Kontent reklamowy coraz częściej uzupełniają materiały współtworzone prze sztuczną inteligencję.
Nowa spółka ma osiągać synergie z pozostałymi firmami OTO Family. Jej misją jest wykorzystanie AI do tworzenia kontentu reklamowego oraz do automatyzacji i dystrybucji treści multimedialnych na niespotykaną dotąd skalę.
– Technologia AI musi jednocześnie skalować się dla masowego odbiorcy i podnosić poprzeczkę jakości dla najbardziej wymagających klientów: spójność w ekonomii skali i spójność w jakości premium – mówi Melania Kulczycka, szefowa OTO Family.
– Do tego potrzeba czegoś więcej niż tylko pomysłu i środków. Potrzeba nowej strategii, zmiany paradygmatów. Korzystanie z gotowych platform nie prowadzi do konkurencyjnej przewagi. Podmiotom bez stosownych kompetencji technologicznych pozostanie jedynie wojna cenowa – dodaje.

Aktywność Taifuna koncentruje się także wokół działań wspierających kompetencje w zakresie sztucznej inteligencji u twórców audiowizualnych, a w szczególności reżyserów, którzy potrzebują technicznego wsparcia dla swoich pomysłów.
Pierwsze realizacje spółki Taifun
Taifun debiutuje krótką formą fabularną o jednym z trudniejszych tematów społecznych. Materiał został zrealizowany we współpracy z reżyserem Michałem Radziejewskim w ramach oferowanych wybranym twórcom warsztatów technologicznych. To przedsięwzięcie otwiera szerszą współpracę z reżyserami i twórcami audiowizualnymi, której celem jest edukowanie branży oraz pokazanie potencjału nowych technologii w procesie kreacji.
Do tej pory zespołowi Taifuna udało się stworzyć projekt m.in. dla Škody Enyaq – pierwszej tego typu produkcji, zrealizowanej we współpracy z OTO Film i ORKA, przygotować część efektów AI do serialu "Glina. Nowy rozdział" oraz wyprodukować szereg materiałów promocyjnych dla różnych klientów przemysłu farmaceutycznego.

– AI nie jest ani łatwe, ani tanie. Studio planujące zarabiać na jakościowym kontencie AI wyda 20-30 proc. swoich przychodów. Prace rozwojowe to część misji Taifuna. Wszystko, co można zautomatyzować, musi zostać zautomatyzowane. Do tego reklamy premium muszą być tworzone w środowisku kontrolowanym, zamkniętym, gdzie każdy element – od generatywnego modelu po postprodukcję – podlega rygorowi bezpieczeństwa i jakości – mówi Wojtek Janiszewski, dyrektor zarządzający nowej spółki.
Dodaje, że potrzebne są własne narzędzia, developmnent. Taifun to w równym stopniu technologiczny HUB co dom produkcyjny.
– Rozwiązujemy potrzebę doskonałej jakości, szybko i automatycznie tworzonego masowego kontentu reklamowego dostępnego za pośrednictwem własnej platformy. To jedna z licznych korzyści współpracy z Taifunem. Oferujemy też reklamy premium, do wszystkich mediów, z kinem włącznie – dodaje.

Do grupy OTO Family należą też OTO Film, dom postprodukcyjny ORKA, studio wirtualnej produkcji Vufinder, agencja castingowa Difference, studio dźwiękowe Café Ole, agencja talentów Jugglers i dom produkcyjny UnderSkiTower.











