Platige Image o efektach prac nad Virtual Set

Branża filmowa i reklamowa od zawsze poszukują coraz nowszych, kreatywnych sposobów na tworzenie spektakularnych wizualnie treści. W ostatnich dekadach produkcje filmowe i telewizyjne używały greenscreenów do przenoszenia planu w inne otoczenie. Od niedawna umożliwia to technologia Virtual Set, wykorzystana w serialu Disneya The Mandalorian.

materiał partnerski
materiał partnerski
Udostępnij artykuł:
Platige Image o efektach prac nad Virtual Set

Virtual Set to połączenie narzędzi, które są od lat wykorzystywane w produkcji filmowej, telewizyjnej i gameingu i przeniesienie ich na plan zdjęciowy. Zestawienie ekranu LED, oczujnikowanej kamery filmowej i engine’ów (komputerów) graficznych pozwala na płynne odtwarzanie grafik i animacji, z zachowaniem zgodności perspektyw i wrażenia głębi. Efektem jest uzyskanie fotorealistycznych przestrzeni, w których można osadzić akcję.

Wirtualna produkcja już od kilku lat jest rozwijana w studiach na całym świecie. Stanowi alternatywę dla dalekich i kosztownych wyjazdów i budowy skomplikowanych setów. Pozwala na uniezależnienie się od warunków pogodowych, długości dnia czy pory roku. Świetnie sprawdza się też w osadzaniu akcji w przestrzeniach abstrakcyjnych lub trudno dostępnych, dając twórcom dodatkową swobodę artystyczną. Do tej pory takie zdjęcia realizowane były przy pomocy greenscreena, jednak użycie Virtual Set niesie za sobą unikalne korzyści – wszyscy na planie widzą, w jakiej przestrzeni pracują, a kamera rejestruje prawdziwe odbicia treści wyświetlanych na ekranie LED na obiektach zdjęciowych, nie ma więc potrzeby dodawania tego efektu w postprodukcji.

grafika

- W realizacji greenscreenowej grafika jest dokładana po planie zdjęciowym i wymaga wieloetapowego postprodukowania. W scenografii wirtualnej całość prac jest przygotowana przed planem i pracuje od razu w kamerze, dzięki czemu po zdjęciach zostaje nam tylko montaż i kolor. Każda z tych technik ma swoje unikalne zalety i specyfikę wyjaśnia Michał Lewicki, Senior Technical Designer ze studia Platige Image,które od niedawna dysponuje technologią Virtual Set.

grafika

Korzystający z Virtual Set specjaliści wskazują, że unikalną zaletą rozwiązania wypracowanego przez zespół z Platige jest elastyczność. System nie jest rozstawiony na stałe, dzięki czemu wszystkie parametry, takie jak wielkość i kształt ekranu LED, liczba engine’ów zasilających natywnie ekran, rodzaj kamer i obiektywów, są do indywidualnego ustalenia.

W tej technologii nie ma jednej, właściwej specyfikacji technicznej. Wszystko zależy od potrzeb danego projektu. Najlepszym rozwiązaniem jest ścisła współpraca reżysera, pionu scenograficznego oraz Platige od strony technologicznej i graficznejkomentuje Piotr Kierzkowski, Lead Designer z Platige. – Jednak technologia to jedno, to co nas wyróżnia to wiedza, którą zdobyliśmy przez setki godzin spędzonych na rozwijaniu i dopracowywaniu naszego rozwiązania, a także ponad 20 lat doświadczenia w produkcji i postprodukcji filmowej – dodaje.

grafika

Dodatkową funkcją wykorzystywaną zaprezentowaną przez Platige, która nie była używana wykorzystywana na planie The Mandalorian jest możliwość pracy z dodatkową warstwą graficzną dodawaną „on top” na sygnał z kamery, czyli tzw. Augumented Reality. Grafika AR, podobnie jak ta wyświetlana na ekranie, jest w pełni zsynchronizowana z kamerą. Z powodzeniem może więc funkcjonować jako set extension, czyli wirtualne uzupełnienie fizycznej scenografii.

Rozwój i wdrożenie Virtual Set w Platige było naturalną konsekwencją działań R&D, wynikających z naszego wieloletniego doświadczenia związanego z grafiką komputerową i efektami specjalnymi w filmach z jednej strony a produkcją telewizyjną z drugiej. Prace nad technologią rozpoczęliśmy rok temu i w tym momencie jesteśmy gotowi żeby oddać nasze rozwiązanie w ręce twórcówpodsumowuje Marek Jankowski, Co-Head of Platige Broadcast w Platige Image.

grafika

Platige Image wciąż udoskonala możliwości Virtual Set współpracując z międzynarodowymi partnerami, wśród których znajdując się Ludwig Kameraverleih, Non Stop Film Service, PRO4MEDIA, Vizrt oraz STUDIOTECH Poland.

grafika
materiał partnerski
Autor artykułu:
materiał partnerski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+