Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w sierpniu 2016 roku pierwsze miejsce należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem sierpnia 2015 roku spadł o 0,56 proc. i wyniósł 10,61 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję zajęła TVP1, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 2,13 proc. do 10,53 proc.
Podium uzupełnia TVN. Jego wynik w porównaniu do sierpnia 2015 roku zmalał o 3,26 proc. do 9,51 proc.
Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,89 proc. udziału; do góry o 24,16 proc.).
Czołową piątkę zestawienia zamyka TVN24 (po awansie z szóstej lokaty), którego udział wyniósł 3,87 proc., po wzroście o 5,74 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.
11. miejsce zajęła stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowych. Jej udział zwiększył się o 4,82 proc. do 1,74 proc.

Na czele stacji dziecięcych znalazło się TVP ABC (do góry o 56,06 proc. do 1,03 proc.), sportowych - TVP Sport (+ 47,69 proc. do 0,96 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 22,67 proc. do 0,92 proc.), muzycznych - Polo TV (- 15,31 proc. do 0,83 proc.), a lifestylowych - TVN Style (0,73 proc.; bez zmian).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polsat-liderem-w-sierpniu-duzy-wzrost-ogladalnosci-tvp2-seriale-tvp-i-io-hitami-miesiaca ##
W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera też znalazł się Polsat, którego udział wyniósł tutaj 12,44 proc., po wzroście o 1,72 proc. Drugie miejsce należało do TVN. Jego wynik w sierpniu br. zmniejszył się o 1,50 proc. do 11,14 proc.Z czwartego na trzecie miejsce awansowała Dwójka (7,92 proc udziału; do góry o 21,47 proc.), a na czwartą lokatę spadła Jedynka (7,67 proc., + 7,42 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (w dół o 19,39 proc. do 2,12 proc.). Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowych zajęły TVP Seriale (- 1,05 proc. do 1,88 proc.), muzycznych - Polo TV (- 9,40 proc. do 1,35 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 18,48 proc. do 1,09 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 3,09 proc. do 1 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 73,08 proc. do 0,90 proc.), a sportowych - Polsat Sport (+ 105,26 proc. do 0,78 proc.).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##











