Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wpływy reklamowe polskich stacji radiowych były w lipcu o 33 proc. większe niż rok wcześniej bez autopromocji, a o 35 proc. większe z uwzględnieniem autopromocji. Wydatki na autopromocję wzrosły bowiem o 91,7 proc.
Wśród czołowych rozgłośni największy wzrost przychodów reklamowych w skali roku zanotowała Jedynka, która zarobiła aż o 117,9 proc. więcej. Wpływy reklamowe Trójki zwiększyły o 72,8 proc., TOK FM (Agora) - o 72,7 proc., RMF FM (Grupa RMF) - o 57,6 proc., a Złotych Przebojów Pogody Warszawa (Agora) - o 49,8 proc. Niewielkie wzrosty tych przychodów osiągnęły też Radio ZET (Eurozet) - 13,3 proc., oraz Eska Wrocław (Grupa Radiowa Time) - 5,2 proc.

Natomiast jako jedyne w czołówce mniej niż rok wcześniej zarobiły z reklam trzy rozgłośnie regionalne z sieci Eska. I tak przychody reklamowe Eski Łódź spadły o 2,8 proc., Eski Warszawa - o 3,6 proc., a Eski Poznań - o 13,6 proc.











