Liderem sprzedaży dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Ringier Axel Springer Polska. Średnie "rozpowszechnianie płatne razem” tej gazety w październiku 2010 r. wyniosło 410 890 egz., czyli o 10 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2009 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 334 517 egz., czyli o 7,7 proc. mniej niż w październiku 2009 roku.
Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zwiększył sprzedaż o 3 proc. do 194 152 egz.
Za podium znalazła się "Rzeczpospolita". Tytuł wydawany przez Presspublikę zanotował w październiku wynik na poziomie 140 745 egz., co oznacza spadek o 1 proc. wobec analogicznego okresu poprzedniego roku.

Pierwszą piątkę zamknął Dziennik Gazeta Prawna (Infor Biznes), który na rynku zadebiutował 14 września 2009 r. zastępując "Dziennik" i "Gazetę Prawną". Średnia sprzedaż "DGP" wyniosła 92 474 egz., czyli o prawie 23 tys. egz. mniej niż w październiku 2009 r.
W październiku 2010 r. w porównaniu z wrześniem wzrosła sprzedaż większości dzienników ogólnopolskich - z największych gazet straciły tylko "Fakt" i “Rzeczpospolita”.











