Streaming najbardziej inkluzywnym medium w oczach osób LGBT+

Średnio 69 proc. wszystkich odbiorców LGBTQ+ twierdzi, że dostrzega wysiłki mające na celu poprawę inkluzywności w mediach, jednak 27 proc. uważa, że poziom inkluzywności nie uległ zmianie - wynika z raportu Nielsena „W poszukiwaniu autentyczności: jak międzynarodowa społeczność LGBTQ+ postrzega media”, opracowanego przez firmę Dynata. Portal Wirtualnemedia.pl prezentuje jego wyniki jako pierwszy.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Streaming najbardziej inkluzywnym medium w oczach osób LGBT+

Z opracowania Nielsena wynika, że osoby LGBTQ+ są średnio o 10 proc. bardziej skłonne uznać usługi streamingu za najbardziej inkluzywną platformę medialną i o 5 proc. bardziej skłonne preferencyjnie traktować media społecznościowe jako bardziej inkluzywne niż respondenci nieidentyfikujący się jako osoby LGBTQ+.

Zgodnie z raportem społeczność oczekuje od sektora mediów i obsługujących go marek trafniejszych portretów osób LGBTQ+. Unikanie stereotypów i oferowanie bardziej autentycznych oraz realistycznych obrazów osób LGBTQ+ w materiałach i reklamach to najlepszy sposób na poprawę inkluzywności - wskazują autorzy opracowania.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/disney-pixar-filmy-lgbtq-cenzura ##

Wzrasta obecność osób LGBTQ+ w mediach, ale ciągle jest wiele do zrobienia

Według danych Gracenote Global Video Data zgodnie ze stanem na luty 2022 r. w tradycyjnych kanałach telewizyjnych i usługach streamingu dostępnych jest ponad 817 000 tytułów filmów, jednak niewiele ponad 1000 dotyczy problematyki LGBTQ+. W rzeczywistości liczba nowych tytułów z gatunku LGBTQ+ spadła z 50 w 2020 r. do 36 w 2021 r.

W ciągu ostatnich 20 lat pojawiło się 400 nowych programów, które zawierają w opisach tagi takie jak  "życie LGBTQ", "problemy LGBTQ" i "prawa LGBTQ".

grafika

Na kraj i język produkcji pokazującej problematykę LGBTQ+. wpływają lokalne uwarunkowania i i polityka. Z opracowania wynika, że aż 78 proc. wszystkich tego typu treści powstaje w języku angielskim, po 4 proc. we francuskim i niemieckim, 3 proc. hiszpańskim.

grafika

Inkluzywność osób LGBTQ+ w mediach i reklamie

Chociaż ogólny poziom inkluzywności ulega poprawie, koncentruje się ona głównie na gejach i lesbijkach, przez co wiele grup jest zdecydowanie niedostatecznie reprezentowanych.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/outtv-kanal-lgbtq-ramowka-gdzie-ogladac ##

Na przykład 80 proc. transpłciowych mężczyzn i 69 proc. osób biseksualnych i panseksualnych uważa, że reklamy są zdecydowanie nieinkluzywne. Około 6 proc. respondentów LGBTQ+ w Kanadzie i 5 proc. w Brazylii uważa, że inkluzywność w mediach uległa ograniczeniu w ciągu ostatnich dwóch lat.

grafika
grafika

- Ponieważ treści stają się coraz bardziej ponadgraniczne, globalna inkluzywność i trafne portrety osób ze społeczności LGBTQ+ mają kluczowe znaczenie i mogą wywrzeć trwały wpływ - powiedziała Sarah Kate Ellis, prezes i dyrektor generalna firmy GLAAD. - Przełomowy raport firmy Nielsen nie tylko pokazuje, jak sektor mediów może wejść dialog z odbiorcami LGBTQ+ w dziewięciu krajach, lecz również stanowi wyraźną zachętę do tworzenia bardziej zniuansowanych globalnych narracji oraz stwarzania przestrzeni dla większej różnorodności wśród utalentowanych osób LGBTQ+ zarówno na ekranie, jak i poza nim - dodaje Sarah Kate Ellis.

 

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ikea-wspiera-spolecznosc-lgbtq-dlaczego-kampania-wideo-homofobia-transfobia-bifobia-co-to-jest ##

Sposoby na poprawę integracji osób LGBTQ+

Co mogłoby pomóc społecznościom LGBTQ+ w lepszej widoczności w mediach czy reklamach? W ocenie badanych przez Nielsena, ważne jest unikanie stereotypowego pokazywania LGBTQ+ na rzecz większej autentyczności i realizmu.

Respondentki i respondenci wskazują również, że wartościowa sama w sobie jest już sama szersza reprezentacja osób LGBTQ+. w mediach, serialach, reklamach itp. Do tworzenia programów, filmów czy kampanii marketingowych powinny być częściej włączane osoby nieheteronormatywne - wskazano w badaniu.

grafika
grafika

 

- Na całym świecie społeczność LGBTQ+ nadal mierzy się z poważnymi wyzwaniami, a globalny rynek mediów może mieć wkład w ułatwianie pozytywnej zmiany i prezentowanie trafniejszych portretów osób LGBTQ+ - powiedziała Sandra Sims-Williams, główna dyrektor ds. różnorodności w firmie Nielsen. - Z naszej ankiety wynika, że członkowie społeczności LGBTQ+ są gotowi do wyrażenia swoich potrzeb i dzielenia się doświadczeniami, aby reklamodawcy i wydawcy z sektora mediów mogli nawiązać z nimi dialog i tworzyć treści, które będą odbierane przez społeczność jako prawdziwe - dodaje Sims-Williams.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/lgbt-najlepsze-reklamy-miesiac-miesiac-dumy-lgbt ##

Marki, inkluzywność i LGBTQ+

Ponad jedna trzecia respondentów jest ogólnie zadowolona z kampanii ukierunkowanych na problematykę LGBTQ+. Na dziewięć krajów, w których przeprowadzono ankietę, ponad połowa respondentów LGBTQ+ w Stanach Zjednoczonych i Meksyku podała, że jest otwarta na markę kierującą bezpośredni przekaz do jej społeczności.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polska-traktuje-osoby-lgbt-najgorzej-w-unii-europejskiej ##

Raport Nielsena „W poszukiwaniu autentyczności: jak międzynarodowa społeczność LGBTQ+ postrzega media” został opracowany przez firmę Dynata na podstawie ankiety przeprowadzonej z udziałem blisko 5500 osób ze Stanów Zjednoczonych, Kanady, Meksyku, Włoch, Niemiec, Francji, Brazylii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii w 2021 r. i w pierwszym kwartale 2022 r.

Źródła wykresów: raport Nielsena „W poszukiwaniu autentyczności: jak międzynarodowa społeczność LGBTQ+ postrzega media”

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele