„Twój Styl”, „Tele Tydzień”, „Party” i „Gala” więcej z reklam - w dół „Newsweek”, „Wprost” i „Polityka” (TOP 10)

W pierwszej połowie br. cennikowe wpływy reklamowe magazynów były minimalnie niższe niż rok wcześniej. Po 30 proc. więcej niż rok wcześniej zarobiły „Twój Styl” i „Tele Tydzień”, o ponad 20 proc. więcej - „Party” i „Gala”, za to spore spadki zanotowały „Newsweek Polska”, „Wprost” i „Polityka”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że od tycznia do czerwca br. magazyny cennikowo zarobiły z reklam (bez autopromocji) 1,383 mln zł. To o 2,1 mln zł, czyli 0,15 proc. mniej niż rok wcześniej.

Przy czym według szacunków domu mediowego Starlink za I kwartał br. rzeczywiste wpływy reklamowe magazynów nie tylko są znacznie niższe od cennikowych (wyniosły 120,3 mln zł), lecz również wyraźnie zmalały w skali roku - o 16,3 proc. (zobacz szczegóły). Natomiast zdaniem analityków ZenithOptimedia Group w całym br. wartość reklam w magazynach zmniejszy się aż o 21 proc. (przeczytaj o tym więcej).

Cennikowo w I połowie br. zdecydowanie największe wzrosty przychodów reklamowych zanotowały liderujące pod tym względem „Twój Styl” i „Tele Tydzień” (oba magazyny należą do Wydawnictwa Bauer). Pierwszy zarobił o 30,3 proc. (czyli 17,9 mln zł) więcej niż rok wcześniej, a drugi - o 32 proc. (czyli 15,2 mln zł) więcej.

Cennikowe wpływy reklamowe „Party” (Edipresse Polska) wzrosły w skali roku o 22,9 proc. (czyli 7,2 mln zł), a „Gali” (G+J Polska) - o 22,2 proc. (5,2 mln zł). Z kolei „Flesz” (Edipresse Polska) w skali roku zyskał na reklamach 18,3 proc. (4,7 mln zł), „Claudia” (G+J Polska) - 17,1 proc. (4,8 mln zł), a „Viva!” (Edipresse Polska) - 10,8 proc. (5,4 mln zł).

Jako jedyne z czołowej dziesiątki, spadki cennikowych przychodów reklamowych zanotowały tygodniki opinii. „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił mniej o 7 proc. (czyli 4,7 mln zł) niż rok wcześniej, „Wprost” (PMPG) - o 22,3 proc. (13,2 mln zł), a „Polityka” (Polityka Spółdzielni Pracy) - o 25,5 proc. (10,7 mln zł).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"